Hoeveel olie voor e...
 
Meldingen
Alles wissen

Hoeveel olie voor een Ducati Multistrada 1200 S van 2012

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
65 Bekeken
(@cult-1990)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Wie o wie kan mij vertellen hoeveel olie er in een Ducati Multistrada 1200 S van 2012 gaat bij een oliewissel inclusief nieuw oliefilter ?

 

 
Geplaatst : 24 februari 2018 22:12
(@iemand)
Berichten: 492
Honorable Member
 

Hey Cult-1990,
Ducati is niet te scheutig met informatie? Ze goten deze getallen bij mij in het blok. In de on-line te lezen handleiding zie ik dat er 4,1 liter olie in het systeem zit.

https://www.manualslib.com/manual/808929/Ducati-Multistrada-1200-Abs.html?page=171#manual

"Lubrication circuit - SHELL - Advance Ultra 4 - 4.10 cu. dm (litres)"
Bijvullen met het zelfde is natuurlijk het beste.
Het is SAE 15W50 maar je kan de temperatuurtabel volgen op deze pagina:

https://www.manualslib.com/manual/808929/Ducati-Multistrada-1200-Abs.html?page=162#manual

Denk er aan dat motorolie flink draden trekt, bij een beetje wind waait het overal naartoe. Zet je een stip op de ring onder de vulplug en werk je schoon, dan kan je het waarschijnlijk opnieuw gebruiken. Vaak weten mensen niet dat dit een zacht metaal is en op de zelfde manier terug moet. De plug los en vast draaien moet met overleg en vaak is er een verlengstuk nodig omdat die met rukken of slaan niet los wil. Met een buis erbij gaat het in ieder geval puur met kracht. Niet voor niets staat er in de handleiding dat dit een taak is van de dealer. Spuit ook eerst even wat kruipolie. Wees dus voorzichtig. Een paar tellen rond laten gaan en eerst wat opruimen voorkomt dat de motor draait met lucht in de lagers, al zijn ze dan al gesmeerd. Zelf doe ik zo veel mogelijk olie in het filter voor het vastschroeven ervan. Net als bij koelvloeistof doe ik de olie in flessen om te zien hoe veel er uit gekomen is. Je moet het toch ergens in wegbrengen.

 
Geplaatst : 24 februari 2018 23:02
(@cult-1990)
Berichten: 3
New Member
Topic starter
 

Boodschapper,

Top, onwijs dank, ik had zelf ook al gezocht op het net eer ik de oproep op het forum plaatste, maar kon niks vinden.

Ducati is inderdaad niet al te scheutig, daar waar je van diverse andere merken motoren van alles en nog wat kunt vinden ligt dit bij Ducatie beduidend anders, jammer maar het zij zo.

Op deze wijze als we elkaar helpen komen we er ook !!

Nogmaals dank voor alle Info.

 
Geplaatst : 25 februari 2018 11:26
Deel: