Hoi
Ik wil mijn Honda CB750 in de stalling zetten aangezien ik er nu niet meer regelmatig op rij. Het goede nieuws is dat hij hier droog staat, het slechte nieuws voor mij is dat er geen stroom is.
Omdat ik de accu toch graag op de druppellader hangen wil zal de accu er dus uitgehaald moeten worden zodat ik hem kan opladen. En daar begint het euvel voor mij, ik zie de accu wel liggen maar weet niet zo goed hoe ik deze eenvoudig kan demonteren. Op het internet heb ik gezocht naar manuals die me kunnen laten zien hoe ik een accu eenvoudig eruit kan halen maar helaas niets bruikbaars kunnen vinden. Ben namelijk echt een leek in dit soort dingen maar wil toch graag die accu eruit hebben.
Kan iemand mij in kindertaal uitleggen of laten zien hoe ik die accu eruit kan krijgen, iemand ervaring met een honda CB 750?
Many thanks!!
belangrijkste is bij demontage dat je de min pool éérst losmaakt, dan de plus. Daarna eventuele beugels om de accu op z'n plek te houden...
Bij montage precies andersom..Kan niet zo moeilijk zijn! Oppassen voor kortsluiting, de rest wijst zichzelf
zijkap eraf,minpool en pluspoo los,dn de beugel die je ziet met sleutel 10/11 losmaken dan kun je hem er zo uittrekken.succes
zijkap eraf,minpool en pluspoo los,dn de beugel die je ziet met sleutel 10/11 losmaken dan kun je hem er zo uittrekken.succesheca
jeetje ,dit gaat me boven de pet,zeer ingenieuze Japansche techiek
Vraagsteller geeft aan dat hij een leek is, vandaar zijn vraag.
Andere vraag:
Stel: je hebt een Renault Modus, en de lamp van het dimlicht of grootlicht is defect, hoe vervang je dan die lamp?
plus minus 10 minuten werk
aan de onderkant zitten er een paar boutjes dopje 10, in het spatscherm een torks 20 en geloof ik een dopje 10 achter het scherm(zwarte plastic deel bij je wiel)
een paar klemmetjes onder je motorkap dat is alles de lampen zelf zitten met 3 boutjes dopje 10 vast
goed kijken en het gaat je zeker lukken.
je kan ook langs de dealer gaan meestal betaal je dan de kosten voor het lampje..
Heb ze er weleens 1 uur mee bezig gezien.