Heren/Dames,
Een vraag ik rijd op een Suzuki GSX 600 F uit 1996 en heb ik een probleempje met de motor.
Hij heeft van de ene op de andere dag weinig zin om te starten
Op vrijdag gereden, meerdere malen opnieuw gestart ook na kleine stukjes rijden geen problemen, zaterdag heel de dag stil gestaan, zondag opgestapt en gewoon starten stukje gereden 36km neergezet voor een paar uurtjes en weer gestart en weggereden weer 36km en neergezet, maandag gereden 30km neergezet 10 uurtjes en weer gestart en weggereden, vanmorgen met moeite gestart 30 km gereden ik zet hem weg om later op de dag zeg maar 10 uur later weer op te stappen en hij start niet, uiteindelijk gestart met startkabels.
De accu heb ik meteen vervangen toen ik hem kocht een 1,5 week geleden en sindsdien geen problemen gehad met starten tot vandaag, daarvoor had hij wel moeite met starten maar dat schreeef ik toe aan een vermoeide/kapotte accu. maar nu ga ik aan andere zaken denken.
Ik ga één dezer dagen nog even de accu spanning en laadspanning meten, maar als voorschot daarop zou ik graag van jullie horen wat de mogelijke oorzaak is voor dit fenomeen.
Dus wie o wie bezit de kennis
Al vast bedankt
M.v.g.r. Vincent
ik denk dat je laadspanning onder de maat is.
Ietwat bijladen doet ie waarschijnlijk wel, maar veel te weinig.
Controleer de laadspanning eens, en dan ook eens meten met alle lichten uit.
DE uitslag van de metingen;
hoog toeren met choke voluit laadspanning 15,02 volt (lijkt me goed) met lampen aan.
hoog toeren met choke voluit laadspanning 14,84 volt en dit vind ik vreemd ik verwacht met een belasting op de dynamo een terugval in de laadspanning echter is dit dus omgekeerd het geval.
laag toeren choke uit laadspanning 13,26 volt (niet echt hoog)
eigen accu spannning 12,96 volt (ook goed lijkt mij)
ik had de verwachting gezien de ervaring van gisteren te moeten starten met startkabels echter het was starten en in 1 keer lopen zonder moeite.
Nu rijd ik nog vrij behouden en hoog in de versnelling (gemiddeld 4.000 toeren af en toe 3.000 toeren) alleen op de snelweg de laatste 7km gaat hij hoger in de toeren naar de 5.000 tot 7.000 toeren. Dit kan gezien het resultaat van de meting de oorzaak zijn voor het slecht bijladen van de accu op de stukken van en naar mijn werk van slechts 30 km waarbij ik met lichten aan rijd.
Ik zou graag jullie meningen hierover vernemen, ik wil het er trouwens morgen gewoon op wagen om op de motor te gaan π
M.v.g.r. Vincent
Als je laadspanning boven de 14,4V volt komt gaat je accu eraan...
15V Volt is veel te veel, zeker onder belasting!
Het zou mooi zijn als je even kon proberen met een andere spanningsregelaar
Waarom valt de spanning dan weg bij wegvallende belasting ?
is dat te wijten aan de spanningsregelaar ?
Hoe ziet de spanningregelaar eruit en waar zit hij ?
Hoe duur is zo'n ding ongeveer ?
De oplossing is dichtbij voor mijn gevoel maar een definitieve conclusie kan ik nu nog niet trekken.
We zoeken nog effe verder online
M.v.g.r. Vincent
Hoe ie eruit ziet?
Een zwart blokje vol met koelribben en een kabel met een 6 of 8 polige stekker eraan.
Zit meestal ergens in de achterkuip verstopt.
[attachment=0:2kprrfiu]spanningsregelaar 1.JPG[/attachment:2kprrfiu]
jesus
die is al 2012 jaar dood.
Maarre wat denken jullie, spanningsregelaar een goede optie om te vervangen of kan er nog iets anders de bovenstaande meetwaarden en uitval/niet starten van de motor veroorzaken β
Want als dit het is moet ik een spanningsregelaar gaan regelen π
M.v.g.r. Vincent
Nee hoor Henks hij is 2012 jaar geleden geboren en hij is 33 geworden dus pas 1989 jaar dood.
Danny π
Veel historici hebben geconcludeerd dat het jaar 6 Γ 7 v.Chr. het meest waarschijnlijke jaar van Jezus' geboorte was.[9]
vaag erg vaag dus.