Dag mensen,
Afgelopen weken heb ik mijn Suzuki GS500e gespoten en daardoor heeft hij een tijdje stilgestaan.
Nu ik hem weer wilde starten lukt dat niet en produceert hij rare geluiden: als ik de motor probeer te starten dan komt er een rattelend geluid bij de accu in de buurt vandaan en gebeurt er verder niks. Als ik hem met de auto en startkabels wat extra energie probeer te geven dan is dat probleem weg en gaat de startmotor aan de gang maar dan slaat de motor niet aan. Er zit genoeg benzine in en voordat hij uit elkaar gehaald was liep de motor gewoon.
Wel had ik voor het spuiten al wat problemen met een accu die soms opeens 'leeg?' was en dat ik met startkabels aan de gang moest. Ik had de accu vervangen maar dat leek ook niet veel te helpen. Maar als eenmaal de accu stroom had dan liep de motor altijd wel lekker.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Met vriendelijke groet,
Peter
Als ik je verhaal zo lees Peter, lijkt het mij dat de dynamo niet meer bijlaadt. Maar dat is een tele-diagnose, dus niet zo betrouwbaar.
Dat ratelen dat je hoort is waarschijnlijk het startrelais omdat je accuspanning tijdens het starten te ver in elkaar zakt. Met een (auto)accu erbij heb je dit probleem niet, want dan heb wat meer power. Op zich kun jeje motor zo starten, echter zal die autoaccu het starten zolang vol kunnen houden dat je startmotor te warm wordt en sneuvelt..dus oppassen met lang doorstarten!
Als hij vervolgens nog niet aanslaat: dodemansknop(echt, je zou de eerste niet zijn!), carburateurs die overlopen door lekkende vlotternaalden(-> te rijk mengsel en dus verzopen) bougies(vonken ze wel?) + bougiekabels?
Controleer eens de aansluiting van de min/massakabel aan het frame, wat een beetje roest lijkt kan snel een startprobleem zijn.