Ik ben in bezit van een kawasaki zl600 uit 1986 usa import.Sinds vorige week heb ik geen verlichting, remlicht en geen toerenteller meet die het doet.Heb de zekeringen gecontroleerd, nieuwe jungtion box, alle stekkers schoongemaakt maar doet het nog steeds niet.De motor start en rijd perfect, hrt knipperlicht en alarm lichten werken wel.ben eigenlijk een bertje radeloos geworden.Wat is de oorzaak, of wat kan de oorzaak zijn? Alvast bedankt.
Zou je de schakelaar moeten nakijken, of heb je het type waar het licht altijd van brand? dan is hij via het contactslot geschakeld en zit daar de fout...Blijft puzzelen met de electronica.
Is inderdaad een usa uitvoering, geen aan en uit schakelaar.
Kan het contactslot ook geopend worden.?
zie je aan de onderkant van het contactslot geen bedrading zitten waar je op kan meten?
Is het een motor waar de verlichting uit gaat bij het starten dan kan het mogelijk dit relais of de startersknop zijn. De laatste wanneer het licht uitgaat of uitging bij het starten en dan zou je die knop even moeten laten flippen van achter je vinger en dan maar kijken of licht aan gaat.
Als hij op contact staat brand er niks, ook niet het olielampje, neutraal o, i, d.start wel gewoon, zou het ook het start relais kunnen zijn?
Nee, dan zou hij zeker niet starten.
Dat ligt eraan john1965, of het relais om tijdens het starten het licht uit te doen bij het start relais in zit en ik dacht dat dit meestal wel zo was.
Rapporteer echt nog even terug over een eventueel hangende startknop, laat de sleutel er uit en flipper er flink mee, verzeker je er zo ook van dat die helemaal terug komt zoals normaal en niet ergens te weinig weerstand heeft.
Dan, als de gelijkrichter, de diode, stuk is vloeit er ook geen stroom. Om dit op te lossen verwijder je even de stekker van de regulator. Dat is het hete apparaatje waar de drie gele (?) draden van de dynamo naartoe gaan. Je weet wel. Als de diode een paar tellen of minuten zonder stroom er op zit dan vloeit de spanning meestal weer opnieuw in de goede richting. Ik heb het zelf meegemaakt en het zou wel mooi zijn wanneer je daarvoor niet verder hoeft te zoeken. Alfred
Ga het gelijk proberen, het startrelais was het in iedergeval niet, deze hrb ik inmiddels vervangen.de rest ga ik gelijk proberen.
Wsar zit dat ding ergens, onder de accu bak
Probleem opgelost.onder het contactslot zit een zwart kastje waar de stift van het contactslot inpasf.Dit heb ik eraf gehaald en open gemaakt. Daarin zat een kabel los, soldeer was niet goed meer.Opnieuw gesoldeerd en werkt weer.Bedankt voor het meedenken.