als ik het luchtfilter van m'n CBR er af haal en het luchtfilter verwijder, zie ik zo de gasschuiven zitten, maar nu is mijn vraag, horen die vochtig te zijn of droog of maakt dat niet uit?
vorige week waren de buitenste gasschuiven droog en de binnenste vochtig. nu zijn ze alle vier vochtig. ik ben bezig met afstellen van de sproeiers, dus vandaar deze vraag.
vochtig kan zijn dat het mengsel te rijk is en droog kan betekenen dat het mengsel te arm is, althans dat lijkt mij, maar ik heb hier te weinig technische kennis van
Als je(zonder luchtfilter) de motor laat draaien kijk je op de gasschuiven. Als je nu bij stationair toerental in één keer het gas opendraait gaan de schuiven op vacuum even later open. Als je dat een paar keer doet is het één flinke benzine nevel rond de aanzuigkelken.
Als dat per carburateur verschilt zou je wel een afstellingsprobleem kunnen hebben.
Je kijkt tegen de vlinderkleppen aan, deze kunnen vochtig zijn. Afstellen is simpel, Stationairsproeier helemaal dicht draaien van alle vier en dan 3 slagen los. Dat is je basis en als de carburatie goed schoon is (en dat zal wel niet) dan loopt hij weer mooi rond.
heb jij je carbs er dan achterstevoren opzitten
Vlinderklep zit tegen spruitstuk aan, na de gasschuiven, anders hebben je vacuumschuiven geen functie..
Dan heb je het toch echt mis, als je luchtfilter er af ligt dan kijk je tegen de vlinderkleppen aan. Daar achter zitten je gasschuiven.
http://www.motorsloop.com/index.php%3Fmain_page%3Dindex%26cPath%3D179_180_377&docid=ZRE_RMQF3ulBuM&imgurl=http://www.motorsloop.com/images/suzuki/MG33BXGSX400E53.JP G" target="_blank">http://www.motorsloop.com/index.php%3Fmain_page%3Dindex%26cPath%3D179_180_377&docid=ZRE_RMQF3ulBuM&imgurl=http://www.motorsloop.com/images/suzuki/MG33BXGSX400E53.JP G"/> &w=640&h=480&ei=gEGqUbabGKXs0gXU9oGADg&zoom=1&iact=hc&vpx=706&vpy=254&dur=2933&hovh=194&hovw=259&tx=116&ty=87&page=9&tbnh=137&tbnw=201&ndsp=29&ved=1t:429,r:44,s:200,i:136
Als voorbeeld
Snap er nu al helemaal niks meer van zeg.
De foto is met vlinderklep, heb je dan een carburateur met vlinderklep,gasschuif,gasschijf, acceleratiepomp en vacuum gestuurd ?
Mede hierdoor rijden sommige onder ons op een BMW.
hier een setje van een oude GPX600. En wat ziet men hier? idd de gasschuiven met gasnaald in de hoofdsproeier, daarna de vlinderklep
Rare jongens, die Japanners.
GPZ...antieke troep, maar inderdaad andersom, vreemd.
Antiek is geen troep, is humor.
@vicking wrote:
GPZ...antieke troep, maar inderdaad andersom, vreemd.
je moet me niet kwalijk nemen, maar ik heb ze nog nooit andersom gezien. Moet ik er misschien bijzeggen dat het dan alleen Honda en Kawa betreft.
Maar het vacuum carb principe werkt volgens mij ook niet als je de positie van gasschuif en vlinderklep omdraait.
Gaschuiven worden immers altijd op vacuum bediend en dat vacuum is het drukverschil voor en na de vlinderklep.