Hallo,
Ik heb een vraag over mijn gsx-r uit 97,
Ik heb een tijdje last gehad van het gas dat bleef hangen. Nou heb ik alle carburateurs uit elkaar gehaald en alles wat schoongemaakt kon worden schoongemaakt. Daarnaast alle rubbertjes vervangen. Maar na een paar 100 km rijplezier begint het gedonder weer. Zodra ik het gas los laat blijft hij enkele secondes op 2000 toeren hangen.
Nou is mijn vraag moet ik nou alle carberateurs weer schoonmaken? Of kan het probleem ergens anders in zitten? Motor doet het overigens alleen als hij warm is.
Ik hoop handige tips te krijgen.
In elk geval al vast bedankt!
Gr. Jennie
Heb ik zelf gehad bij een ZXR, waren de carburators gewoon versleten waardoor de gasschuiven lekten..
Dat kunnen twee dingen zijn.
Indien je mechanische vervroeging op je ontsteking hebt kan het een versleten vervroeging zijn.
Uitgelebberde veertjes of speling op de gewichtsasjes etc.
Voor de hand liggender is valse lucht bij je inlaatspruitstuk.Zeker daar hij enkele seconden op 2000 blijft hangen en daarna terugvalt.Om dit te testen kun je bij inlaatspruitstuk op je koppen wat carburateurreiniger spuiten.Als je toerental dan opeens verandert weet je wat het is.
Bij je carburateur zelf zou ik het niet zoeken.
Groet
Bedankt voor de reacties!
Ik kan me heel slecht voorstellen dat het ook bij de carburateurs zelf zit.. aangezien die helemaal uit elkaar geweest zijn, schoongemaakt en alle rubbers zijn vervangen en nergens meer valse lucht bij de carbs zelf kon komen.. Gasschuiven zijn allemaal goed, die had ik de vorige keer al gecontroleerd.. voor zover het mogelijk was natuurlijk.
Maar toch bedankt voor de tip natuurlijk!
Ik zal de test bij het inlaatspruitstuk eens gaan uitvoeren.. Moet dit perse met carburateurreiniger of is remreiniger ook goed?
Groeten, Jennie
@Solex wrote:
Dat kunnen twee dingen zijn.
Indien je mechanische vervroeging op je ontsteking hebt kan het een versleten vervroeging zijn.
Uitgelebberde veertjes of speling op de gewichtsasjes etc.
Voor de hand liggender is valse lucht bij je inlaatspruitstuk.Zeker daar hij enkele seconden op 2000 blijft hangen en daarna terugvalt.Om dit te testen kun je bij inlaatspruitstuk op je koppen wat carburateurreiniger spuiten.Als je toerental dan opeens verandert weet je wat het is.
Bij je carburateur zelf zou ik het niet zoeken.
Groet
Mechanische vervroeger op een GSXR van 1997......duuuus. Valse lucht kan het inderdaad ook zijn. Kromme gasnaalden ook na onzorgvuldig schoonmaken/monteren.
Hoe heb je de gasschuiven gecontroleerd op lekken? en dan bedoel ik niet de rubbers, maar de schuiven in de carbs...
@Jennie wrote:
Bedankt voor de reacties!
....Moet dit perse met carburateurreiniger of is remreiniger ook goed?
Groeten, Jennie
met remmenreiniger doe ik ook altijd, motor reageert er goed op ๐ฎ
foutje...
Wederom weer bedankt voor de reacties.
Zo als het nu staat is het probleem opgelost. Had alles gecontroleerd en nergens valse lucht of dergelijke. En binnenin de carbs ook geen mogelijkheden die het probleem konden zijn. Een en anders afgesteld, waaronder het stationair en problemen lijken nu verholpen. Heel stom, maar blijkbaar weer veel te moeilijk gedacht, terwijl het probleem heel erg voor de hand lag.
Allemaal bedankt, en topic kan van mijn part dicht:)
Groeten, Jennie