Ik heb een R1200GSA uit 2006. Mijn eindoverbrenging had teveel speling en moest vervangen worden. Eentje gescoord op ebay. het zelfde type en bouwjaar. Alles ingebouwd en de speling was weg. Nu kwam mijn ABS in storing en gaf slip op het achterwiel aan. Tevens was mijn aangegeven snelheid te laag! het blijkt dat er 2 soorten sensoren zijn. mijn "oude" met een witte en een (mijn gekochte" met een zwarte stekker. Wat kan ik hier aan doen om dit op te lossen. Kan ik de stekker omzeilen door gewoon de draadjes aan elkaar te maken of pikt de computer dit niet? Of ben ik gewoon gedoemd om weer een nieuwe eindoverbrenging te kopen?
Weet het niet zeker, maar kan het zijn dat de computer alles opnieuw moet inlezen (kan natuurlijk alleen weer bij de dealer).
Ben bij de dealer geweest, hier en in Duitsland. Schijnt niet te kunnen. ( Of willen het niet). Heb de hele overbrenging uit elkaar gehad. De meetpuntjes van de ABS zitten op het grote kroonwiel ingegoten dus dit kan ik niet wiselen.
Denk dat er weinig anders over blijft dan een nieuwe.
daar ben je dan mooi klaar mee... Zonde van het werk en de investering. Succes met de reparatie!
Ben je mooi klaar mee, sterkte....tja BMW....