Ducati blok loopt o...
 

Ducati blok loopt op één cilinder  

  RSS
(@cagivafrans)
Nieuw lid

Hallo Heb een Cagiva Elefant 900 AC en het blok loopt op één cilinder. Wat heb ik gecontroleerd: Carburateurs uit elkaar gehaald en ultrasoon gereinigd. Probleem zit bij achterste cilinder. Bougie vonkt. Heeft goede compressie.. Als ik een starthulp spul in de carburateur spuit loopt de achterste cilinder wel. Anders niet. Wat kan dit zijn? Iemand enig idee? 

Citaat
Geplaatst : 21 september 2019 17:17
(@iemand)
Reputabel lid

In zijn algemeenheid, veel motorfietsen lopen op één cylinder wanneer er niet voldoende stroom van de accu komt. Dus is deze goed geladen, kan je dat nameten op 12,6 tot 12,8 Volt, doen de lampen het daarbij langer als enkele tellen en zijn de verbindingen schoon. De contacten op de accu terminals, de bout bij het startrelais en onder de bout waar de aarde (-) op het blok of frame zit? Komt er benzine in de carburator, dat je deze kan aftappen? Is de betreffende carburator goed gecontroleerd; sproeiers, beweging en afsluiting van de vlotter/vlotternaald, benzineniveau wat misschien met een doorzichtige slang nagegaan kan worden, gasklep of schuif dat deze vrij bewegen, choke naald niet toevallig vast zittende bij deze carburator (voelen bij het uiteinde van de kabel)? Is het misschien tijd om kleppen te stellen? Ik ben benieuwd.

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 september 2019 03:41
(@cagivafrans)
Nieuw lid

Hallo Boodschapper, 

Heb al van alles gecontroleerd. De accu kan het niet zijn. Wat me wel opviel is dat de schuif va constant vacuüm carburateur niet op en neer gaat. Als ik deze schijf voorzichtig omhoog schuif met een schroevendraaier dan loopt ie wel! Ga de carb maar weer uit elkaar halen en wat onderdelen vervangen. Kijken wat ie dan doet. Wordt vervolgt. 

ReageerCitaat
Geplaatst : 23 september 2019 18:29
(@iemand)
Reputabel lid

Vlinderkleppen en gasschuiven kan je gangbaar maken met wat remmenreiniger of ander oplosmiddel in combinatie met niet pluizende doek en wanneer er een voorziening is voor meer lucht bij hogere toeren, onderin het luchtfilterhuis, dan wat WD40 of siliconen spray. Vastzittende gasschuiven komen veel voor en een automatisch geregelde luchtinlaat wordt wel eens plakkerig door carterventilatie, wat van dit vacuum onder in het luchtfilterhuis gebruik maakt. Vanaf hier lijkt het vreemd dat een gasschuif niet open wil in plaats van dat deze open geschoven blijft. Er kan een kabeltje los zijn. Fijn dat je nu de vinger er op hebt.

ReageerCitaat
Geplaatst : 24 september 2019 17:43
Share:
Menu

Inloggen van Registreer aub