cbr929rr stottert

Meldingen
Alles wissen

cbr929rr stottert

10 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
199 Bekeken
(@thetank89)
New Member
Topic starter

Hallo mede rijders,

ik kom net kijken op dit forum

ik ben paul 25 jaar en rijd op een honda cbr929rr fireblade uit 2001.
ik heb nu bijna 7 jaar mijn motorrijbewijs en beleef aardig wat plezier op de motor.

sinds kort heb ik helaas een probleem,

Als ik ca. 4000 toeren rijd en ik geef een dot gas dat gaat tussen de 5000 en 6000 toeren me honda inhouden/stotteren
en daarna schiet hij weer als een kanon voorruit.

Uitlaatklep staat open (zit een servo buddy op) een leovinci sbk sportdemper. En de inlaatklep staat ook volledig open.

ik heb al injectiereiniger in me tank gedaan. Heeft niks opgeleverd.

Zou misschien kunnen omdat nog origineel luchtfilter in zit waardoor hij op dit punt te kort zuurstof heeft?

Ik hoor graag jullie ideeen!!!
Alvast bedankt voor de het meedenken.

Geplaatst : 14 april 2015 22:51
(@iemand)
Honorable Member

Hallo Paul, Welkom op het Motorforum.
Uitsluitsel kan ik je hier niet geven, het ombouwen tot racer is een karwei voor mensen met ervaring, die een testbank hebben en metingen kunnen doen voor diagnose. De motor moet worden getuned. Ik wil je niet helemaal teleurstellen, denk namelijk dat die elektronica geen vervanger kan zijn voor de uitlaatklep en dat je daarom dit zeer specifieke dieptepunt krijgt. Vraag daarom nog eens gericht hiernaar. Hier is uitleg over de uitlaatklep: http://www.skutr.net/exhaust-valves-and-servo-motors-explained

Je doet alsmaar dingen die de motor verder opvoeren en het geluidsniveau verhogen terwijl je op de openbare weg ermee rijdt. Dat geeft groot en onbeheersbaar financieel risico. Ook daarom is het terugbrengen van de klep of de werking daarvan, een beter idee dan een opener luchtfilter. Met vriendelijke groet. Iemand met verder bijzonder weinig verstand ervan.

Geplaatst : 15 april 2015 16:41
(@thetank89)
New Member
Topic starter

Bedankt voor je reactie!.

de servo buddy is erop gekomen omdat de originele servomotor defect was.
eveneens als de demper, die er al op zat.

ik wil er geen race/circuit of opvoeren, maar gewoon lekker rijden zonder dit probleem.

Ik zal je link even doorlezen.

Bedankt!

Geplaatst : 16 april 2015 13:52
(@iemand)
Honorable Member

Niet sneller willen maken, dat kan natuurlijk ook.

De informatie op de genoemde pagina is vooral om het begrijpelijk te maken voor iedereen. Dit zijn de aanpassingen die jij gedaan hebt.

Je zou de motor opnieuw moeten laten afstellen voor een goed resultaat. Dit kan met bijvoorbeeld een Power Commander regelaar. Als je aan de afstelling verder nog helemaal niets gedaan hebt en de werking van de uitaatklep die komt niet meer terug, dan is dat nieuw afstellen verder jou (en onze) belangrijkste zorg. Ik kan daarover jammer genoeg helemaal niets adviseren maar volg het met belangstelling.

Geplaatst : 16 april 2015 17:57
(@vicking)
Prominent Member

Leuk reactie weer Boodschapper..........gaat weet nergens over....

Als je goed leest is het probleem sinds kort opgetreden. Dus niets over opvoeren of tunen van de Blade...

Wanneer heeft de motor voor het laatst een onderhoudsbeurt gehad? en heeft de motor lang stil gestaan?

Geplaatst : 17 april 2015 07:40
(@thetank89)
New Member
Topic starter

onderhoud is voorjaar 2014 gedaan, blade word gebruikt voor dagelijkse woon-werk verkeer. ook in de winterperiode.(ja weet het niet altijd even handig met de gladaheid;)

moet wel bij zeggen dat in andere toeren bereik dit probleem niet heeft. en ook niet als ik klein beetje gas geef en hem langzaam van 4 tot 6000 toeren laat gaan, dan stottert hij niet.

misschien dat de 5/6000 toeren een kantelpunt is op moment dat je veel vermogen vraagt? waardoor hij op dat moment te weinig zuurstof krijgt? zit nog wel een origineel luft filter in.
misschien een k&N filter?

Geplaatst : 17 april 2015 14:04
(@iemand)
Honorable Member

Zou misschien kunnen omdat nog origineel luchtfilter in zit waardoor hij op dit punt te kort zuurstof heeft?

Het origineel luchtfilter zit nog op de motor sinds? Sinds de aanpassing van het uitlaatsysteem.

Ik mag dan niet alles precies meekrijgen maar van vicking krijg ik wél voortaan allerlei nutteloos commentaar op de manier van posten heb ik gemerkt. (hint)

Gassen wervelen wild door cilinders en poorten. Het ongecontroleerde, hier ligt het aan! Het heeft nauwelijks zin om je af te vragen op welk moment dit terugval van vermogen prominent is. Natuurlijk bij combinatie van hoog vermogen en een bepaald toerental. De kleppen zijn er voor om een snel uitlaatsysteem te kunnen monteren zonder in te hoeven leveren in het middengebied. Het kan zijn, dat ze voor vermindering van emissie zijn en op bepaalde motoren alleen in de weg zitten. Power Commander is een apparaatje wat je verder laat afstellen en wat veel mensen nemen. Dit wordt gemonteerd in een werkplaats waar ze een vermogenstestbank hebben. Dat zijn dure gereedschappen en deze tests tikken behoorlijk af. Het beter afstellen geeft geen garantie van goede werking omdat de kleppen de tegendruk beheersen, je zou moeten weten welke rol dit bij een Fireblade speelt en of andere afstelling genoeg zou helpen. Lees dit eens voor meer informatie: http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?t=144608

Ik ga ervan uit dat het na het weghalen van de klep begonnen is omdat ook anderen hieraan merkten dat ze die toch nodig hadden. Misschien als je op Internet zoekt naar deze begrippen, je ook leest wat mensen er precies aan gedaan hebben die de klep niet meer werkende gemaakt hebben. Als je het ondervonden hebt sta je niet alleen maar wij hebben de precieze informatie over verder tunen van jou Fireblade niet en als niemand een idee heeft dan heeft het ook geen zin om dat voor iemand te zoeken.

Een nieuwe gebruikte servomotor kan niet zo duur zijn als de eerste kritische blik van de verkeershandhaving. Blijf met geluidsniveau en vermogen, wat je ook doet, gewoon binnen de wet. Sport luchtfilter is dan bijvoorbeeld al geen optie. In ieder geval wees er op verdacht. Ik dacht, de kleppen weer werkende krijgen is hier gewoon de oplossing.

Een standaard K&N filter heeft vooral effect op het onderhoud omdat je deze kan afspoelen en opnieuw vochtig maakt met een olie. Wat ze verder voor soorten filters maken dat weet ik niet. Vaak stinkt deze olie, of je moet zoeken naar een alternatief, dus dat is mijn ding niet. Groet. Boodschapper

Geplaatst : 17 april 2015 14:45
(@kawasjakie)
Noble Member

Vicking schrijft het, iedereen denkt het Evil

Gassen wervelen wild door cilinders en poorten. Het ongecontroleerde, hier ligt het aan! Het heeft nauwelijks zin om je af te vragen op welk moment dit terugval van vermogen prominent is. Natuurlijk bij combinatie van hoog vermogen en een bepaald toerental. De kleppen zijn er voor om een snel uitlaatsysteem te kunnen monteren zonder in te hoeven leveren in het middengebied.

Lees alleen bovenstaande al eens(verder ben ik niet gekomen met die lulpraat)

Geplaatst : 17 april 2015 18:04
(@vicking)
Prominent Member

Beste Boodschapper, waar staat het dat hij zijn uitlaatsysteem heeft aangepast? Het probleem is er sinds kort, en niet na het monteren van een ander uitlaatsysteem....

Geplaatst : 17 april 2015 18:10
(@next7841)
Active Member

Hallo iedereen! Ik hield echt van je verhaal. Dank je wel!
upser.com

Geplaatst : 24 januari 2017 19:51
Deel: