CBR600F1 bj1989
 
Meldingen
Alles wissen

CBR600F1 bj1989

8 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
54 Bekeken
(@jef600f1)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

Beste All,

Ik heb een CBR600 uit 1989 sinds hij uit zijn winteslaap is ploft en knalt uit de uitlaat.
Inmiddels heb ik de bougies vervang mijn startor doorgemeten die geeft 60VAC tussen alle gele draadjes.
uit mijn oude spanningsregalaar komt 21VDC. Aangezien ik dit te hoog vond heb ik de spanningsregelaar vervangen voor een 2e handse.
Deze gemonteerd en nog steeds 18VDC op de accu. Ook nog steeds ploffen dus heb ik de motor gecheckt op vacuum lekage maar kan niets vinden. Carbarateurs heb ik schoon gemaakt.

Heeft iemand nog een voorstel waar het nog meer aan kan liggen?

 
Geplaatst : 9 juli 2013 22:43
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

staan de sproeiers wel goed afgesteld? die zitten onderop de carbs en die moeten goed afgesteld zijn, anders krijg de motor een verkeerde
lucht/benzinemengsel.

sproeiers eerst helemaal indraaien en dan 2 ¼ of hooguit 2 ½ slag uitdraaien. kijk uit met indraaien dat je niet teveel kracht zet, anders
draai je de sproeiers naar de klote

 
Geplaatst : 10 juli 2013 11:11
(@jef600f1)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

@ J@PLOV€R

Bedankt voor je reactie, ik zal dit checken aangezien ik de carberateur schoon gemaakt heb en de sproeiers er ook uit zijn geweest om schoon te maken.

 
Geplaatst : 10 juli 2013 12:26
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

ehhhh Jef. dat is zijn denk ik de sproeiers IN de carbs. ik heb het over de sproeier die je aan de buitenkant en wel onderop de carbs kunt afstellen. je hebt er dus 3. 1 hoofdsproeier, 1 stationairsproeier (die kun je verder niet afstellen) en eentje dus voor de mengverhouding benzine/lucht. die laatste moet je dus hebben om de carbs af te stellen.

 
Geplaatst : 10 juli 2013 23:34
(@jef600f1)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

Hoi Ok, de CO2 schroef ik ga het proberen. helemaal indraaien en dan 2 ¼ of tot 2 ½ slag uit.
Maar wat denk je van de 18VDC die ik meet op de accu?

 
Geplaatst : 11 juli 2013 12:44
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

18V? Das een beetje teveel van het goede. 14-14,4V is normaal.
Spanningsregelaar defect, of slechte massa op de spanningsregelaar is meestal de oorzaak

 
Geplaatst : 11 juli 2013 14:42
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Spannngsregeaars van Honda zijn standaard altijd slecht. Als je er ééntje hebt zonder koelribben, dan meteen vervangen. Dat geplof is gewoon te wijten aan vervuide carburatie, heeft niets met je luchtstelschroeven te maken.

 
Geplaatst : 11 juli 2013 20:59
(@jef600f1)
Berichten: 4
New Member
Topic starter
 

All,

Ik heb de carburateur los gehaald en schoongemaakt blijkt dat er een kunststof brandstof T-stuk tussen de carburateurs die stuk is.
Ik zal deze vervangen na mijn vakantie. Wordt vervolgt.

gr.

 
Geplaatst : 18 juli 2013 20:48
Deel: