CBR600 op drie cili...
 
Meldingen
Alles wissen

CBR600 op drie cilinders?

11 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
198 Bekeken
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Ik heb sinds februari dit jaar een CBR600F van 98 met 35.000 km naar alle tevredenheid, is inmiddels mn vijfde of zoiets.
Echter toen ik afgelopen zondag thuis kwam en voor de garage stond dacht ik dat hij niet mooi rond liep, niet zuiver op vier cilinders...
Binnen gezet en niet meer over nagedacht, echter vanochtend toen ik naar mn werk ging hetzelfde.
Bij stationair moest je hem hoger in toeren houden anders afslaan, bij wegrijden stoplicht niet mooi oppakken.
Ik dacht ff nieuwe bougies en t is opgelost...dus niet!
De bougies van cilinder vier was erg zwart, de andere mooi koffie bruin. Toen ik de nieuwe bougies er weer uithaalde was bougie
vier nat...
Wie heeft dezelfde ervaring of n tip...

 
Geplaatst : 10 juni 2014 20:44
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Toch maar eens de carburatie reinigen lijkt mij. Je kunt het eerst proberen met een reiniger en die toevoegen aan je brandstof. werkt dit niet, dan zal je de carburators moeten reinigen.

 
Geplaatst : 11 juni 2014 08:27
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

kan een verotte bougiekabel of iets met ontsteking zijn.

 
Geplaatst : 11 juni 2014 15:04
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

carburator reinigen lijkt mij overbodig, gebruik de CBR elke dag, alles brandschoon. Ik heb inmiddels de bobines van links en rechts verwisseld.
Alle bougies eruit behalve cilinder nr4, degene die dus vlgs mij niet optimaal meedeed aan de oude bougie te zien. Bougiekabel erop en starten, de
motor slaat aan en loopt op cilinder nr4, had ik niet verwacht! Nu bougie nr4 eruit en alleen proberen op nr1, loopt dus niet...
Als ik de kabeltjes op de bobine voor cilinder nr1 + nr4 verwissel, gaat t probleem ook naar de andere cilinder...
Het lijkt net of de CDI รฉรฉn signaal overslaat, want hij hoort een vonk te veel te geven, ook bij de uitlaatslag, k vertrouw de CDI niet, is
dit te checken/doormeten/aan de computer? of gewoon proberen en vervangen...?

 
Geplaatst : 11 juni 2014 21:04
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

zo te lezen heb je meer verstand van Honda,s dan wij...
als het om BMW ging zou ik zeggen een kapotte of oxyderende Halgever.

 
Geplaatst : 11 juni 2014 23:40
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Doormeten zou kunnen, maar waarschijnlijk niet zelf. Als je nu eens iemand weet die dezelfde CBR heeft? en anders een sloop bellen heen rijden en eerst proberen. Kwestie van stekkertjes...

 
Geplaatst : 12 juni 2014 08:59
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Ik heb al een CBR op t oog die gestript wordt ivm. zware schade. Pulsgever, CDI (spark box) en twee bobines plus bougie kabels. Ik hoop dat ik hiermee het probleem kan oplossen. Laat weer van me horen als ik meer weet... ๐Ÿ˜€

 
Geplaatst : 13 juni 2014 22:04
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Vanochtend van schade CBR opgehaald: twee bobines, pulsgever en Spark Box (cdi).
Toen ik "nieuwe"sparkbox gemonteerd had en stekkers erin ging ik starten met alleen bougies in cilinder 1 en 4.
Motor sloeg snel aan en beide uitlaten werden heet, ze deden dus beide mee!
Alle bougies erin en motor liep mooi rond, bij proefrit waren zeeeeer illegale snelheden mogelijk zodat
het blok en vermogen gezond lijkt....
Oorzaak was toch het kastje dat de bobines aanstuurt.....

mvgr, Remco!

 
Geplaatst : 15 juni 2014 22:40
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

goed bezig!!

en nu weer rijden! Pas een beetje op voor je rijbewijs ๐Ÿ˜ฎ Mr. Green

 
Geplaatst : 16 juni 2014 15:20
(@next7841)
Berichten: 10
Active Member
 

Groeten! dit complex vraagstuk. Hier moet denken ...
upser.com

 
Geplaatst : 24 januari 2017 19:58
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Ja daag, 2014 man

 
Geplaatst : 24 januari 2017 20:48
Deel: