Ik heb sinds februari dit jaar een CBR600F van 98 met 35.000 km naar alle tevredenheid, is inmiddels mn vijfde of zoiets.
Echter toen ik afgelopen zondag thuis kwam en voor de garage stond dacht ik dat hij niet mooi rond liep, niet zuiver op vier cilinders...
Binnen gezet en niet meer over nagedacht, echter vanochtend toen ik naar mn werk ging hetzelfde.
Bij stationair moest je hem hoger in toeren houden anders afslaan, bij wegrijden stoplicht niet mooi oppakken.
Ik dacht ff nieuwe bougies en t is opgelost...dus niet!
De bougies van cilinder vier was erg zwart, de andere mooi koffie bruin. Toen ik de nieuwe bougies er weer uithaalde was bougie
vier nat...
Wie heeft dezelfde ervaring of n tip...
Toch maar eens de carburatie reinigen lijkt mij. Je kunt het eerst proberen met een reiniger en die toevoegen aan je brandstof. werkt dit niet, dan zal je de carburators moeten reinigen.
kan een verotte bougiekabel of iets met ontsteking zijn.
carburator reinigen lijkt mij overbodig, gebruik de CBR elke dag, alles brandschoon. Ik heb inmiddels de bobines van links en rechts verwisseld.
Alle bougies eruit behalve cilinder nr4, degene die dus vlgs mij niet optimaal meedeed aan de oude bougie te zien. Bougiekabel erop en starten, de
motor slaat aan en loopt op cilinder nr4, had ik niet verwacht! Nu bougie nr4 eruit en alleen proberen op nr1, loopt dus niet...
Als ik de kabeltjes op de bobine voor cilinder nr1 + nr4 verwissel, gaat t probleem ook naar de andere cilinder...
Het lijkt net of de CDI รฉรฉn signaal overslaat, want hij hoort een vonk te veel te geven, ook bij de uitlaatslag, k vertrouw de CDI niet, is
dit te checken/doormeten/aan de computer? of gewoon proberen en vervangen...?
zo te lezen heb je meer verstand van Honda,s dan wij...
als het om BMW ging zou ik zeggen een kapotte of oxyderende Halgever.
Doormeten zou kunnen, maar waarschijnlijk niet zelf. Als je nu eens iemand weet die dezelfde CBR heeft? en anders een sloop bellen heen rijden en eerst proberen. Kwestie van stekkertjes...
Ik heb al een CBR op t oog die gestript wordt ivm. zware schade. Pulsgever, CDI (spark box) en twee bobines plus bougie kabels. Ik hoop dat ik hiermee het probleem kan oplossen. Laat weer van me horen als ik meer weet... ๐
Vanochtend van schade CBR opgehaald: twee bobines, pulsgever en Spark Box (cdi).
Toen ik "nieuwe"sparkbox gemonteerd had en stekkers erin ging ik starten met alleen bougies in cilinder 1 en 4.
Motor sloeg snel aan en beide uitlaten werden heet, ze deden dus beide mee!
Alle bougies erin en motor liep mooi rond, bij proefrit waren zeeeeer illegale snelheden mogelijk zodat
het blok en vermogen gezond lijkt....
Oorzaak was toch het kastje dat de bobines aanstuurt.....
mvgr, Remco!
goed bezig!!
en nu weer rijden! Pas een beetje op voor je rijbewijs ๐ฎ
Ja daag, 2014 man