Hallo allemaal,
Ik ben in t bezit van een CBR600 van 98, mnderde CBR inmiddels, bevalt goed.
Maar nu t volgende.
De motor loopt goed, alleen als ik snel wil optrekken lijkt het of de motor ff "hikt" , alsof hij benzine tekort komt.
Vroeger kon ik de motor in de zomer bijna zonder chocke starten, nu moet de chocke erbij.
Wie heeft een idee.
Heb carburateurs eraf gehad en gereinigd (was niet eens nodig, waren brandschoon!), slangaansluitingen gecheckt, maar geen
verbetering...
mvgr, Remco!
steek es nieuwe bougies .
ik zat te denken aan te arm afgestelde carbs.(Heeft een CBR '98 die wel??)
Te arm afgestelde carburateurs lijkt me sterk, toen ik m kocht liep ie naar mijn gevoiuyel beter met dezelfde sproeierbezetting, nooit iets gewijzigd.
Nieuwe bougies heb ik vorige jaar gedaan.
De dealer adviseerde me een "goedje" wat je door de benzine gooit op een volle tank, reinigingsmiddel zeg maar.
Schijnt volgens hem soms voor "wonderen"te zorgen, voor die twaalf altijd te proberen, heb nu 50 km gereden...
Nog iemand met goede tips? Heeft een CBR 98 eigenlijk een acceleratiepomp of iets dergelijks?
mvgr, Remco!
Sproeierbezetting lekker zo laten, maar ik bedoelde je Pilot screws. Die regelen je mengsel-verhouding. Daar reageert ie nogal op....
Forte(reinigingsmiddel) kan idd goed effect hebben áls je carbs vervuild zijn. Die vervuiling is niet altijd met het blote oog waarneembaar.
't Is niet duur, dus voor je gaat sleuten even zo'n flesje door de benzine mengen is altijd te proberen.
Acceleratiepomp heeft ie niet, maar dat wordt verzorgt door de vacuum-schuiven.
Succes!
Kan je zelf aan de Pilot Screws draaien of moet dat bij de dealer "aan de computerkast" ?
Ik stel me zo voor dat alle vier de carbs t zelde afgesteld moeten zijn, is dit zelf te doen?
mvgr, Remco!
dat hoort met een 4-gas meter in de uitlaat te gebeuren, dan zie je wat je doet.
Kawa staat (standaartinstelling) op 2,5 slagen open. Maar in de praktijk blijkt dat de middelste twee(cil 2+3) ietsje meer mogen hebben.
Je kunt het ook zonder meter doen, maar dan blijft het gissen, puur op gevoel+gehoor.
Forté doet wonderen, moet eigelijk ieder jaar een keer er door heen gespoeld worden, helemaal wanneer de motor in de wintermaanden weinig tot niet rijd, denk zelf ook dat vervuiling in dit geval het euvel is.
Een keer synchroon stellen is ook niet verkeerd.
Luchtfilter misschien vervangen.???