Na een 100 tal kilometers gereden te hebben het volgende.
Kom ik 's avonds in de schuur staat die benzine te lekken.
Tank eraf, benzine slang e.d. nagekeken, en alles er weer opgezet.
Bij het proef draaien nu loopt de benzine onder de motor uit.
Bij het nakijken blijkt dat het uit de overloopslang van de rechtse carburateur komt.
De caburateurs zijn er nu af en de vraag is hoe ik nu het beste verder kan gaan.
vlotternaald(en) lek waarschijnlijk.
bedank voor reactie.
Dat naaldje heb ik er uitgehaald en de punt ziet er gaaf uit.
Ik ga nu eerst de 2e openschroeven en kijken naar de hoogte van de vlotters.
meestal zie je met het blote oog niks aan die naalden, maar kunnen ze toch lekken.
Kun je de benzinekraan dichtzetten? Als dan het lekken stopt zijn het de naalden. Of zoals je zelf al zegt: vlotterhoogte...ook niet onbelangrijk!
Succes!
de vlotter blijft hangen
De benzine van tegenwoordig is van slechte kwaliteit. Kans dat je vervuiling hebt. Heeft de motor een poos stil gestaan?
Deze motor heeft een tijdje stilgestaan.
Ik heb de 2e carburateur opengemaakt en alles is hezelfde.
Maar toen ik de vlotter demonteerde voelde die zwaar aan.
Na een druk op de vlotter spoot de benzine er door talloze gaatjes er uit.
Dekseltje eraf gesoldeerd en aan binnen kant dun stalen plaatje gesoldeerd.
Daarna getest in een bak water.
Nu nog alles in elkaar zetten en testen.
opgelost...maar dan is deze vlotter wel iets zwaarder dan de andere ๐ฎ
dat klopt.
Maar ik ga wel op zoek naar andere.
Dat wordt winterwerk.