gewoon tussen de slangetjes vanaf je brandstoftank(kraantje dus) en je carburateurs. Daar zit een electrisch pompje...
Brandstoftank + carburateurs + luchtfileter enkele keren eraf gehad, geen benzinepomp te bekennen...
T zit net als bij n Gpz 550, uit de kraan rechtstreeks naar "T stuk" in t midden van de vier carbs, en n
vaccuumslangetje voor de "zelfdenkende" benzinekraan.
Verder niets...
Zou ook goed kunnen, een benzinepomp heb je alleen nodig op RAM-Air motoren. De Z en ZX serie van Kawa.
Geen pomp -> kan ie niet kapot gaan ook
Neeuh, k sleutel al n tijdje (35 jaar?), k lul geen bullshit...
@KawaSjakie wrote:
Zou ook goed kunnen, een benzinepomp heb je alleen nodig op RAM-Air motoren. De Z en ZX serie van Kawa.
Geen pomp -> kan ie niet kapot gaan ook![]()
Is niet zo, de eerste serie ZXen vanaf 1989 hadden al benzinepompen en geen ramair. Zelfs de Yamaha Diversion 600 had al een benzinepomp.
Maar we hebben t toch over n Kawasaki Zephyr 550 van '92 of mis ik iets...
Heb dit probleem al eens gehad bij een Honda VLX uit amerika.....
Denk eerst het probleem eerder oplossen....
Tank reinigen en spoelen werkt maar is niet afdoende.....bij mij waren het kleine roest deeltjes die de boos doeners waren....en die komen steeds terug.
Coaten aan de binnen kant werkt.....en niet de 2 komponenten maar van keem, je moet ff zoeken maar is super spul, lijkt op houtlijm maar vormt een kunstof laag in je tank die alles absorbeerd en afsluit ( ook eventuele gaatjes) is een setje van 3 vloeistoffen, een ets, om te cleanen, een spoel vloeistof en de seal.
Dan je carbs gewoon reinigen, no fancy shit....gewoon schoon maken en kijken of je stationair gaatjes schoon zijn (net voor de vlinder klep) zo niet....gewoon goed door blazen.....en rijden maar.....