lijkt me redelijk als ie netjes is
ik zou als ik jou was 80 euro bieden. vind ik meer dan zat
Heb tank redelijk gereinigd door veel schudden met n lading M5 x 20 boutjes erin. Vele malen herhaald, uitgeblazen met perslucht en
vaak nagespoeld, kwam nog veel troep uit, is nu redelijk schoon, zeker omdat ik ook extra filter gebruik.
Carburateurs in ultrasoon gehad bij dealer (45 Euries!!!!) en zijn nu brandschoon, als nieuw.
Maar probleem is nog niet weg....
Zit nu aan elektrisch te denken, switch bij koppeling of zijstandaard...
Wordt vervolgd! 🙁
Zoals gezegd wordt vervolgd!!!
Het probleem met mijn Zephyr550 was de jiffy switch...
Door ouderdom/vervuiling/oud vet/ roest kwam deze zeer traag terug, daarom eerst 4 a 5 maal afslaan
bij wegrijden en dan pas "pakte de motor op"
Was achteraf helemaal geen brandstofprobleem met de veroeste tank en vervuilde carburateurs.
Op t verkeerde been gezet heet dat...
Rijdt nu inmiddels drie maanden probleeeeeemloos, lekkere werkfiets!
mvgr, Remco!
tja, een verrassing! Maar de Zephyr draait weer? Helemaal toppie! Veel plezier
Hallo,
Ben inmiddels 8000 km verder met de Kawa en naar tevredenheid.
Echter twee dagen geleden merkte ik als je een tijdje 95 a 110 hebt gereden en je geeft gas dat de
motor inhoudt, je schakelt terug en bent bang in t verkeer dat hij misschien gaat afslaan.
Hij houdt dan in, net of ie op 3 cilinders gaat lopen of benzine tekort krijgt, maar hij heeft t
niet altijd...
Heb de vlotterkamers afgetapt (water?), vier nieuwe bougies gemonteerd, tankdop ontluchtingsgaatje doorgeblazen
en ik ga zo nog een nieuw benzinefiltertje halen (gezien t verleden met roestige tank 😐 )
Kijken of t beter wordt.
Dacht ook aan een bobine die aan t overlijden is...
Wie weet raad?
het wil wel eens dat een warme bobine opeens een defect vertoond, maar normaal gesproken gaan die dingen zelden of nooit kapot.
Bougiekabels misschien?
Heb vandaag nieuw benzinefiltertje gehaald (vlgs. baliemedewerker is er verschil tussen diesel- en benzinefiltertjes, ooit van gehoord?),
maar Kawa loopt perfect, wacht nog ff met filtertje vervangen, ff kijken hou hij van de week loopt, moet niet stil
komen te staan met dit k..weer!
filters voor dieselolie zijn veel fijner dan benzine filters.
Dit omdat diesel onder hogere druk ingespoten wordt en de pomp / verstuivers naar de vaantjes gaan door vuile dieselolie.
Ik zat ook nog aan de "zeldenkende" benzinekraan te denken, stel dat die af en toe een twijfelaar is
en niet genoeg benzine doorlaat?
Op een of andere manier vertrouw ik die dingen nooit...
Kan je die kraantjes eigenlijk vervangen door een handbediend kraantje, steek van de boutgaatjes en aansluitflens
moet natuurlijk wel passen, anders zelf maken...
Of je zet hem op pri, dan loopt hij gewoon door.
Hallo,
Dacht dat Kawa weer in orde was, maar kwam gister dus stil te staan op de A7...
Bij accelereren vanaf 120 a 130 ging ie inhouden en op gegeven moment dus afslaan!!!
Ik aan de kant, dacht aan vaccuumslangetje van benzinekraan maar was in orde.
Ook niet willen starten, dan de kraan op PRI, en jawel perfect lopen...
Ik denk als ik naar t werk rijd s ochtends in de spits 80 a 95 dan geen probleem.
Als ik echter n tijdje 130 rijd en dan t gas erop is er te kort doorstroming/brandstof...en inhouden.
Gezien verleden van benzinetank/ vuil/ roest/ water denk ik dat t kraantje/ membraan vervuild is.
In ieder geval n oorzaak 😛
Zoals gezegd, ik vertrouw die zelfdenkende kraantjes voor geen meter!!!
Ik maak liever zelf uit of ie open of dicht is...
Ik zou eerst eens naar je brandstofpomp kijken. Die dingen gaan wel eens vaker kapot.
Hoezo brandstofpomp?
Waar zit die op n 550 Zephyr?????
T is geen Diesel.....
Je kunt toch hopelijk wel de benzinepomp vinden? In ja je motor heeft een benzinepomp!!! En bij je Kawasaki gaat die wel eens kapot.