Afslaan Kawa Zephyr...
 
Meldingen
Alles wissen

Afslaan Kawa Zephyr 550 92

37 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
179 Bekeken
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

lijkt me redelijk als ie netjes is

 
Geplaatst : 26 mei 2013 12:02
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
 

ik zou als ik jou was 80 euro bieden. vind ik meer dan zat

 
Geplaatst : 1 juni 2013 12:55
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Heb tank redelijk gereinigd door veel schudden met n lading M5 x 20 boutjes erin. Vele malen herhaald, uitgeblazen met perslucht en
vaak nagespoeld, kwam nog veel troep uit, is nu redelijk schoon, zeker omdat ik ook extra filter gebruik.
Carburateurs in ultrasoon gehad bij dealer (45 Euries!!!!) en zijn nu brandschoon, als nieuw.
Maar probleem is nog niet weg....
Zit nu aan elektrisch te denken, switch bij koppeling of zijstandaard...
Wordt vervolgd! 🙁

 
Geplaatst : 16 juni 2013 09:54
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Zoals gezegd wordt vervolgd!!!
Het probleem met mijn Zephyr550 was de jiffy switch...
Door ouderdom/vervuiling/oud vet/ roest kwam deze zeer traag terug, daarom eerst 4 a 5 maal afslaan
bij wegrijden en dan pas "pakte de motor op"
Was achteraf helemaal geen brandstofprobleem met de veroeste tank en vervuilde carburateurs.
Op t verkeerde been gezet heet dat...
Rijdt nu inmiddels drie maanden probleeeeeemloos, lekkere werkfiets!

mvgr, Remco!

 
Geplaatst : 10 september 2013 18:12
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

tja, een verrassing! Maar de Zephyr draait weer? Helemaal toppie! Veel plezier

 
Geplaatst : 10 september 2013 19:07
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Hallo,

Ben inmiddels 8000 km verder met de Kawa en naar tevredenheid.
Echter twee dagen geleden merkte ik als je een tijdje 95 a 110 hebt gereden en je geeft gas dat de
motor inhoudt, je schakelt terug en bent bang in t verkeer dat hij misschien gaat afslaan.
Hij houdt dan in, net of ie op 3 cilinders gaat lopen of benzine tekort krijgt, maar hij heeft t
niet altijd...
Heb de vlotterkamers afgetapt (water?), vier nieuwe bougies gemonteerd, tankdop ontluchtingsgaatje doorgeblazen
en ik ga zo nog een nieuw benzinefiltertje halen (gezien t verleden met roestige tank 😐 )
Kijken of t beter wordt.
Dacht ook aan een bobine die aan t overlijden is...
Wie weet raad?

 
Geplaatst : 7 december 2013 11:59
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

het wil wel eens dat een warme bobine opeens een defect vertoond, maar normaal gesproken gaan die dingen zelden of nooit kapot.
Bougiekabels misschien?

 
Geplaatst : 7 december 2013 13:18
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Heb vandaag nieuw benzinefiltertje gehaald (vlgs. baliemedewerker is er verschil tussen diesel- en benzinefiltertjes, ooit van gehoord?),
maar Kawa loopt perfect, wacht nog ff met filtertje vervangen, ff kijken hou hij van de week loopt, moet niet stil
komen te staan met dit k..weer!

 
Geplaatst : 7 december 2013 17:59
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

filters voor dieselolie zijn veel fijner dan benzine filters.
Dit omdat diesel onder hogere druk ingespoten wordt en de pomp / verstuivers naar de vaantjes gaan door vuile dieselolie.

 
Geplaatst : 7 december 2013 21:32
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Ik zat ook nog aan de "zeldenkende" benzinekraan te denken, stel dat die af en toe een twijfelaar is
en niet genoeg benzine doorlaat?
Op een of andere manier vertrouw ik die dingen nooit... Evil
Kan je die kraantjes eigenlijk vervangen door een handbediend kraantje, steek van de boutgaatjes en aansluitflens
moet natuurlijk wel passen, anders zelf maken... Grin

 
Geplaatst : 8 december 2013 12:37
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Of je zet hem op pri, dan loopt hij gewoon door.

 
Geplaatst : 8 december 2013 12:38
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Hallo,

Dacht dat Kawa weer in orde was, maar kwam gister dus stil te staan op de A7... Evil
Bij accelereren vanaf 120 a 130 ging ie inhouden en op gegeven moment dus afslaan!!!
Ik aan de kant, dacht aan vaccuumslangetje van benzinekraan maar was in orde.
Ook niet willen starten, dan de kraan op PRI, en jawel perfect lopen...
Ik denk als ik naar t werk rijd s ochtends in de spits 80 a 95 dan geen probleem.
Als ik echter n tijdje 130 rijd en dan t gas erop is er te kort doorstroming/brandstof...en inhouden.
Gezien verleden van benzinetank/ vuil/ roest/ water denk ik dat t kraantje/ membraan vervuild is.
In ieder geval n oorzaak 😛
Zoals gezegd, ik vertrouw die zelfdenkende kraantjes voor geen meter!!!
Ik maak liever zelf uit of ie open of dicht is... Mr. Green

 
Geplaatst : 17 december 2013 23:26
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Ik zou eerst eens naar je brandstofpomp kijken. Die dingen gaan wel eens vaker kapot.

 
Geplaatst : 18 december 2013 11:48
(@reemcoo)
Berichten: 40
Eminent Member
Topic starter
 

Hoezo brandstofpomp?
Waar zit die op n 550 Zephyr?????
T is geen Diesel.....

 
Geplaatst : 20 december 2013 01:06
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Je kunt toch hopelijk wel de benzinepomp vinden? In ja je motor heeft een benzinepomp!!! En bij je Kawasaki gaat die wel eens kapot.

 
Geplaatst : 20 december 2013 11:01
Pagina 2 / 3
Deel: