@Oemoemenoe wrote:
sterkte met opknappen .
en welkom bij de club
Is helaas niet de eerste keer (en vast ook niet de laatste keer).
Wel de eerste keer dat de snelheid boven de 40 lag
Heb je weer een mooi winter project...
Mazzel dat je zelf weinig mankeert! Succes en beterschap!
Ik rijd deze winter
niet
als zelfs lopen al link is
Nu even niet
Vertrouw voor 100% op mijn vierwieler.
@KawaSjakie wrote:
Heb je weer een mooi winter project...
Mazzel dat je zelf weinig mankeert! Succes en beterschap!
Denk dat die total loss is, mogelijk is de krukas door de val verbogen.
De helm, die duidelijk vervangen moet worden:
Het lijkt erop alsof dat stukje ventilatieplastic in de helm geduwd is.
@MarcoG wrote:
Ik zit voorlopig helaas even in het ov, in plaats van op de motor
Goed, vanavond was weer een zeer interessante avond.... om het maar een naam te geven.Rond 4 uur naar huis gereden vanaf werk.
Ben de N3 opgeschoten en kon direct door schuiven naar de linkerbaan.
Nu zit daar een vervelend hobbeltje onder het wegdek (lijkt op zo hobbel die ontstaan door boomwortels).
Normaal gesproken pak ik die wat links, gezien die daar wat lager lijkt.
Deze keer kwam in vanwege een inhaalactie wat meer rechts uit.Helaas was de hobbel hier wat hoger en kwam (naar me gevoel) me voorwiel even de het asfalt.
Direct daarna begon het stuur te wieberen, wat leidde tot een tankslapper (een serie plotselinge, wilde bewegingen in het stuur van een motorfiets).
Deze werden steeds heftiger totdat de motor naar rechts toe omviel.
Tijdens deze valbeweging draaide het stuur nogmaals, wat leidde tot een highsider (omslaan van de motorfiets, waardoor de bestuurder afgeworpen wordt).
De motor landde op de linkerzij en schoof naar rechts om op de vluchtstrook tot stilstaand te komen. Of hierbij ook de vangrail is geraakt weet ik niet.Ikzelf ben geland in een zithouding en zo een stukje doorgeschoven, waarna ik een paar keer over het asfalt rolde.
Na enkele meters vertraagde de snelheid en ben ik impulsief opgestaan, om te voorkomen dat ik eventueel een auto in me nek zo krijgen.
Naar de motor gelopen en daar hulp ontvangen van aardige medeburgers.Na een heel verhaal thuis, eerst gauw gegeten en daarna samen met chauffeur Vincent Goor en Petra Goor voor de mentale steun ๐ naar de hap gereden.
Die verwees direct door naar de Eerste Hulp, omdat de snelheid waarmee het gebeurde hoog was.
Daar is een foto gemaakt van me duim, maar daar lijkt niks gebroken.Nu steunverband, en morgen verplicht thuis zitten.
Daarna langzaamaan doen, mag wel weer werken, maar mag pas over een week weer motorrijden ๐De schade, voor zover bekend is hoog.
Ikzelf val wel mee, brandwond op linkerschouder van het schuren van de kleding.
Gekneusde duim, met gekneusd omliggend weefsel en mogelijk gerekte spieren.
Beide kuiten zijn flink verzuurd en hebben beide aan de binnenkant lekkere dikke bulten/blauwe plekken.
En tot nu, lijkt dat alles.De kleding, god wat ben ik daar weer blij mee....
Helm is dood.... nog wel heel, maar versleten en geschuurd.
Handschoen links is kapot, rechts nog wel goed (nu wou ik nieuwe kopen, maar pas volgend jaar.....)
Jas en backprotector zijn schade vrij, voornamelijk dankzij de rugzak.
De rugzak heeft een flinke schuurplek op 1 van de banden, maar dat valt te maken. Ook op de buitenste zak zit een flink gaat, de ehbo tas is wel heel gebleven. En alle ritsen waren kapot, maar deze zijn weer gemaakt
Me broek is helaas overleden, door de glijpartij zit er letterlijk 2 gaten in.
Spijkerbroek valt gelukkig nog mee, geen echte schade.
Laarzen lijken heel te zijn.De motor heeft naast de cosmetische schade aan de onderkuip en de bovenkuip, ook geen windscherm meer. De nieuwe spiegel die er nu nog geen 3 weken erop zit ligt nog ergens op de snelweg.
3 kapotte knipperlichten...
1 afgeschuurd handvat, inclusief het metale gedeelte en 1 verbogen koppelingshandvat.
En helaas ook schade aan het motorblok, het metale deksel dat over de dynamo zat is verdwenen. Hoe erg deze schade is hoop ik morgen te kunnen bekijken, maar op dit moment start de motor niet.
Mogelijk is die total loss....... ๐En hij reed nog zo lekker gisteren;
Met wat voor een snelheid is het gebeurd dan? En met wat voor een motorfiets?
Total loss zal de motor waarschijnlijk wel niet zijn. 3 knipperlichten, handvatje, clip ons en koppelingshendel heb je samen wel voor 25 euro.
@EPV52Racing wrote:
Met wat voor een snelheid is het gebeurd dan? En met wat voor een motorfiets?
Total loss zal de motor waarschijnlijk wel niet zijn. 3 knipperlichten, handvatje, clip ons en koppelingshendel heb je samen wel voor 25 euro.
105
Kawasaki GPZ 400R uit 1985
En de dynamodeksel ligt eraf.
Dynamo zelf lijkt ook geschaafd te zijn.
Krukas lijkt gelukkig nog wel recht, maar zal hem vandaag of morgen langs de garage rijden.
@MarcoG wrote:
@EPV52Racing wrote:
Met wat voor een snelheid is het gebeurd dan? En met wat voor een motorfiets?
Total loss zal de motor waarschijnlijk wel niet zijn. 3 knipperlichten, handvatje, clip ons en koppelingshendel heb je samen wel voor 25 euro.105
Kawasaki GPZ 400R uit 1985
En de dynamodeksel ligt eraf.
Dynamo zelf lijkt ook geschaafd te zijn.Krukas lijkt gelukkig nog wel recht, maar zal hem vandaag of morgen langs de garage rijden.
Wel raar dat een hele dynamodeksel er af ligt. Zit toch wel met 6 tot 8 bouten vast. Meestal komt er alleen een scheur in.
Maar waarom denk je dat de kruaks krom is? Bij een crash krijg je echt niet zomaar een krukas krom en je hebt minimaal schade dus lijkt me gewoon goed hoor.
Maar gewoon zelf opknappen en niet wegbrengen naar een garage. Dat gaat toch weer veel geld kosten en deze schade kun je zonder veel kosten zelf repareren.
@EPV52Racing wrote:
@MarcoG wrote:
@EPV52Racing wrote:
Met wat voor een snelheid is het gebeurd dan? En met wat voor een motorfiets?
Total loss zal de motor waarschijnlijk wel niet zijn. 3 knipperlichten, handvatje, clip ons en koppelingshendel heb je samen wel voor 25 euro.105
Kawasaki GPZ 400R uit 1985
En de dynamodeksel ligt eraf.
Dynamo zelf lijkt ook geschaafd te zijn.Krukas lijkt gelukkig nog wel recht, maar zal hem vandaag of morgen langs de garage rijden.
Wel raar dat een hele dynamodeksel er af ligt. Zit toch wel met 6 tot 8 bouten vast. Meestal komt er alleen een scheur in.
Maar waarom denk je dat de kruaks krom is? Bij een crash krijg je echt niet zomaar een krukas krom en je hebt minimaal schade dus lijkt me gewoon goed hoor.
Maar gewoon zelf opknappen en niet wegbrengen naar een garage. Dat gaat toch weer veel geld kosten en deze schade kun je zonder veel kosten zelf repareren.
Juist omdat het hele deksel weg is vertrouw ik het niet zo.
De motor is naar de garage toe voor een schaderapport.
Even kijken of het verstandig is om hem op te knappen.
Mocht die opgeknapt worden, doen we dit uiteraard zelf.
En weet je al meer over de schade?
@EPV52Racing wrote:
En weet je al meer over de schade?
Schaderapport komt op 1.700 euro schade (iets meer).
Dit is puur en alleen de motor, kleding enzo niet.
Nu bezig met contact zoeken met de politie die erbij aanwezig was voor gegevensuitwisseling en dan kan alles op de post.
Heb tweedehands een dynamodeksel, windscherm en spiegels gevonden, dus dat is allemaal gefiksd.
1ste kerstdag een proefrit gereden, onwijs winderig weer
Zo min mogelijk gerepareerd, mocht er nog een expertiserapport gemaakt worden.
Vandaag weer voor het eerst naar werk, en voor het eerst langs de plek des onheils, stiekem reed je er toch wat voorzichtiger dan eerst.
@MarcoG wrote:
@EPV52Racing wrote:
En weet je al meer over de schade?
Schaderapport komt op 1.700 euro schade (iets meer).
Dit is puur en alleen de motor, kleding enzo niet.Nu bezig met contact zoeken met de politie die erbij aanwezig was voor gegevensuitwisseling en dan kan alles op de post.
Heb tweedehands een dynamodeksel, windscherm en spiegels gevonden, dus dat is allemaal gefiksd.
1ste kerstdag een proefrit gereden, onwijs winderig weer
Zo min mogelijk gerepareerd, mocht er nog een expertiserapport gemaakt worden.Vandaag weer voor het eerst naar werk, en voor het eerst langs de plek des onheils, stiekem reed je er toch wat voorzichtiger dan eerst.
Schaderapport van 1700 euro??!!! Wie heeft dat wel niet beoordeeld? Want zo veel schade heeft de motor eigenlijk niet?
Maar wanneer een expertiserapport wordt gemaakt zal hij dan wel total loss worden verklaard. Want 1700 euro is te veel voor een motor, zeker voor een GPZ.
Maar hij rijdt nu weer goed?
@EPV52Racing wrote:
@MarcoG wrote:
@EPV52Racing wrote:
En weet je al meer over de schade?
Schaderapport komt op 1.700 euro schade (iets meer).
Dit is puur en alleen de motor, kleding enzo niet.Nu bezig met contact zoeken met de politie die erbij aanwezig was voor gegevensuitwisseling en dan kan alles op de post.
Heb tweedehands een dynamodeksel, windscherm en spiegels gevonden, dus dat is allemaal gefiksd.
1ste kerstdag een proefrit gereden, onwijs winderig weer
Zo min mogelijk gerepareerd, mocht er nog een expertiserapport gemaakt worden.Vandaag weer voor het eerst naar werk, en voor het eerst langs de plek des onheils, stiekem reed je er toch wat voorzichtiger dan eerst.
Schaderapport van 1700 euro??!!!
Wie heeft dat wel niet beoordeeld? Want zo veel schade heeft de motor eigenlijk niet?
Maar wanneer een expertiserapport wordt gemaakt zal hij dan wel total loss worden verklaard. Want 1700 euro is te veel voor een motor, zeker voor een GPZ.Maar hij rijdt nu weer goed?
Zit ook een hoop schade aan ๐
De motor rijdt fijn, enigste is dat het linker stuurhelft krom staat, maar de vervanging is vandaag binnen gekomen, dus deze gaat er morgen meteen op. ๐
MarcoG, da's goed nieuws. Is alles in 2013 weer okidoki.
Vandaag Helga V uitgelaten (75 kliks). Doorrijden in de winter is nu geen kunst. Was meer dan 10 graden. ๐ฎ Maar formeel voor de statistieken rijden we dus gewoon door. ๐ Denk niet dat we nog winter krijgen. Maar goed ook want er was dit jaar weinig mast (eikels etc. van de bomen). Wordt het toch een strenge winter dan krijgen de wilde dieren het zwaar. Normaal gesproken, weinig mast, geen strenge winter. Het lijkt uit te komen. ๐ We zullen het beleven.
Pietje Bel.
Vandaag 50 kliks. Geen regen. Na 30 kliks ging de warme chocomel er wel in.
Oh ja, alvast de beste wensen voor 2013.
Pietje Bel.
Gisteren ook een paar km's gereden. Maarja das ook geen winter hรจ? 12 graden ๐
Iedereen veel veilige kliks gewenst in het nieuwe jaar!