Bij deze een vraag over een honda cbr600f4i en wel over de kleurstelling.
Ik zie veel kleuren van de cbr zoals rood en zwart en hrc kleuren.
maar als ik zoek op zilver of grijs vind ik weinig. en wel met onderstaande kleuren.
is dit nou een niet veel voorkomende kleurstelling of wat?
kom ze ook niet vaak tegen in deze kleur en stickers.
[attachment=0:1a9ogu63]1477073_1933314480140893_1444550441_o.jpg[/attachment:1a9ogu63]
Ja, wél rood velg lint. Mijn motor werd alleen in het grijs gemaakt voor de Japanse thuis markt en het verre oosten. Exclusief in Frankrijk ook licht blauw. Het kan dus een geografisch misplaatste motor zijn. Op Wikipedia is er heel misschien iets te vinden over de modelgeschiedenis en bouwjaren waarin de kleuren genoemd worden.
Is de motor niet overgespoten, dat zou je denken. Meestal hebben ze meer snelheid suggererende vlakken. Er zou ergens een sticker met de kleurcode op moeten zitten.
de velg lint heb ik zelf geplaatst hoor.
maar weet zeker dat de motor nooit over gespoten is, ik heb ooit oderweg een zelfde gezien en 1 op internet . dus 3 totaal in precies dezelfde kleuren en stickers.
ik hoop dat ik iets kan vinden op wiki ofzo want ben er benieuwd daarnaar.
ook hier heb ik geen verstand van, maar ik gok dat het ook te maken heeft met het bouwjaar. het ene jaar nemen ze een aantal kleuren en
het jaar daarop weer wat andere, want ze gaan die motoren niet leveren in alle kleuren of je moet zo eentje nieuw kunnen bestellen en dan
aangeven in welke kleur. geen idee of dat kon/kan.
meestal zijn de standaardkleuren; zwart, rood, blauw of zo en ja, grijs zie je ook zo nu en dan, maar niet vaak, al vind ik het persoonlijk
een prachtige kleur.
Silver dan natuurlijk. Van welk modeljaar is de motor? bij een framenummer van zeventien tekens het tiende teken.
klopt japlover vind het zelf ook een hele mooie kleur, en de motor is van mei 2002
@cbr600f4i wrote:
..., en de motor is van mei 2002
Bouwjaren hebben geen datum. Dit is dan misschien datum toelating van een soortgelijke motor, wat tot verwarring leidt of eerste datum afgifte van het kenteken. Het modeljaar blijkt uit de kleur, model of de opties en het VIN nummer wat vaak het framenummer is. Heb je dus een zeventien tekens lang framenummer en is het tiende teken een 2?
ik zal morgen eens kijken ,ik laat het hier wel even weten .
@Boodschapper wrote:
@cbr600f4i wrote:
..., en de motor is van mei 2002
Bouwjaren hebben geen datum. Dit is dan misschien datum toelating van een soortgelijke motor, wat tot verwarring leidt of eerste datum afgifte van het kenteken. Het modeljaar blijkt uit de kleur, model of de opties en het VIN nummer wat vaak het framenummer is. Heb je dus een zeventien tekens lang framenummer en is het tiende teken een 2?
heb even gekeken. heb idd een 17 tekens lang nummer gevonden . het tiende teken is zo te zien een i dan gaat hij verder als M2056xx
Het Vehicle Indentification Number is een framenummer voor de Amerikaanse staten. Positie 10 duidt het modeljaar aan. Deze motoren worden doorgaans van oktober tot oktober gefabriceerd omdat de nieuwe modellen op tijd bij de dealers moeten zijn. Een voertuig kan jarenlang het zelfde modeljaar hebben maar dat is niet praktisch, ook vanwege commerciële redenen komt dat nauwelijks voor. De eerder gefabriceerde motoren moeten in de aanbieding en nieuwe modeljaren worden ook gemakkelijker verkocht. Om echt helemaal zeker te zijn zou je framenummers moeten vergelijken om te kijken of er ook een 2 is.
Sommige tekens zijn uitgezonderd omdat ze te veel op anderen lijken. De O en de I en de Q en de U en de Z. In 2001 zijn ze bij 1 dus dat is wel te onthouden. In het kentekenbewijs kan je het VIN nummer ook zien, de I is dus een 1 en je hebt model 2001.
Misschien kan je daarmee een betere zoekopdracht geven en wat wijzer worden. Vaak zijn afwijkende kleuren er om aan te duiden dat er een jubileum gevierd wordt of het laatste jaar dat een motor gemaakt wordt.
Bij jou is het verschil in wat je aanvankelijk dacht maar 1 jaar, mogelijk slechts zeven maanden, dus dan kan je haast niet verongelijkt zijn. Wanneer het verschil bij iemands motor groter is, weet dan dat de rechter en de Nederlandse wet het begrip "bouwjaar" niet erkennen. Een verkoper mag als "bouwjaar" dus het jaar noemen dat de motor verkocht wordt en in Nederland op kenteken is gezet.
Hier nog wat informatie over het tiende teken en twee links naar sites waar je meer informatie over de andere tekens van de VIN kunt krijgen. Let wel... niet ieder type motorfiets heeft een VIN framenummer. De metalen plaatjes waar het framenummer in staat zijn gewoon te koop dus let bij voorkeur op het nummer dat in het frame geslagen of gegraveerd is.
The fourth section shall consist of eight characters, which occupy positions ten through seventeen (10-17) of the VIN. (1) The first character of the fourth section shall represent the vehicle model year. The year shall be designated as indicated in Table VI as follows:
Table VI--Year Codes for VIN
Year Code
1980......................................................A
1981......................................................B
1982......................................................C
1983......................................................D
1984......................................................E
1985......................................................F
1986......................................................G
1987......................................................H
1988......................................................J
1989......................................................K
1990......................................................L
1991......................................................M
1992......................................................N
1993......................................................P
1994......................................................R
1995......................................................S
1996......................................................T
1997......................................................V
1998......................................................W
1999......................................................X
2000......................................................Y
2001......................................................1
2002......................................................2
2003......................................................3
2004......................................................4
2005......................................................5
2006......................................................6
2007......................................................7
2008......................................................8
2009......................................................9
2010......................................................A
2011......................................................B
2012......................................................C
2013......................................................D
http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/BVINSystem.htm
http://www.vsource.org/VFR-RVF_files/49CFR565.6.txt
Met dank aan de laatste.
dank je boodschapper ! hele duidelijke uitleg en info. Hier kan ik zeker iets mee en zal eens verder kijken en zoeken . het mag nu wel duidelijk zijn dat het modeljaar 2001 is wn in mei 2002 op kenteken is gezet.
maar goed dat vind ik ook niet zo erg. ik ga verder met uitzoeken van de kleur nogmaals bedankt.