Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga op de motorfiets.
Ik ga wel in de schuur kijken hoe een motorfiets er uit ziet, rijden wordt voorlopig toch niks.
FF starten voor de paashaas wakker te maken
zag een GoldWing motorfiets rijden bij rijschool Dek , deed mee aan de cursus rijvaardigheid .
Was net een poging aan het wagen tot sleutelen, heb al 1 bout los van het vliegwiel, schiet lekker op zo.
Deur maar weer op slot gedraaid, steenkoud daar.
zet hem morgenavond bij het paasvuur ontdooit ie wat.
erbij hoor niet er in.
(stond een Anthurium in de garage om te verpotten,heeft nu een ander model) 🙁
sleutelen ? dat kan toch niet :ugeek:
Nou ja, sleutelen?
Moest even kijken of ik mijn pasbussen van de vliegwielbouten er af kon krijgen, vliegwiel wat er nu op zit heeft 11 mm gaten en het standaard vliegwiel 10 mm gaten, moest ik gewoon even weten.
En dat weet ik nu.
Brrrr.......
Vliegwiel
= traagheidsmoment van de massa om de rotatieas [kg m²]
ω = de hoeksnelheid [rad/s]
Bij het in gang brengen van het vliegwiel wordt arbeid omgezet in kinetische energie. Omgekeerd bij het afremmen wordt die kinetische energie terug omgezet in arbeid. Men zou dus kunnen zeggen dat het vliegwiel fungeert als een soort batterij, die energie opslaat als kinetische energie.
Als men het vliegwiel kan benaderen als een cilinder, kan om het traagheidsmoment te berekenen er gebruikgemaakt worden van: met:
m = massa [kg]
Net een poging gedaan om de klok 1 uur vooruit te zetten, gaat niet lukken, de wijzers zijn vast gevroren.
de bmw klok op m,n dashboard ging vanzelf , schijnt een nieuwe Jappanse vinding te zijn die er aan toegevoegd is....
moet niet gekker worden met dis BMW's
mijn klokje moet ik handmatig verzetten 😕
Waar verkoopt men BMW? Mok ok è!!
t,ek allank ah.... 😀
😀
6-04-2013
Net een proefrit gemaakt met de 41 jaar oude BMW boxer motorfiets met 2 cilinders en 4 uitlaten. Ging allemaal lekker, geen slippende koppeling meer, lekker vlot oppakken, loopt zelfs nog stationair, verbaas mezelf daarover.
Het was allemaal weer een beetje werk, maar het resultaat is er dan ook naar, vandaag nog door geen enkele Japanse motorfiets ingehaald, wil natuurlijk ook niet meer, Wolfje is een stuk rapper geworden.
Nu nog wat aandacht naar de remmen, laat de lente maar alvast beginnen.
@Rudyhadee wrote:
6-04-2013
Net een proefrit gemaakt met de 41 jaar oude BMW boxer motorfiets met 2 cilinders en 4 uitlaten. Ging allemaal lekker, geen slippende koppeling meer, lekker vlot oppakken, loopt zelfs nog stationair, verbaas mezelf daarover.
Het was allemaal weer een beetje werk, maar het resultaat is er dan ook naar, vandaag nog door geen enkele Japanse motorfiets ingehaald, wil natuurlijk ook niet meer, Wolfje is een stuk rapper geworden.
Nu nog wat aandacht naar de remmen, laat de lente maar alvast beginnen.
06-04-2013
Net een proefrit gemaakt met een 7 jaar oude Suzuki met 4 cilinders en één uitlaat. Ging allemaal lekker, geen slippende koppeling, lekker vlot oppakken, loopt zelfs stationair,
verbaas ik me niet over hoor.
Heb er geen werk aan gehad, heb zelfs nog een BMW ingehaald, en de remmen, magnigfiek, ja het is nu lente.