opknapperrrrrr van ...
 
Meldingen
Alles wissen

opknapperrrrrr van de week

27 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
191 Bekeken
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Zeg Oe, je kunt eindelijk je BMW inruilen op dit Japanse scheurijzer, dit is je kans, pak die. Of is je BMW te jong soms?

 
Geplaatst : 31 mei 2013 12:17
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

@J@PLOVโ‚ฌR wrote:

Sjaak, die heb ik ook gehad. probeer daar maar eens de carbs vanaf te halen. bijna ondoenlijk. gelukkig is het met deze CBR vrij eenvoudig.

Carbs moeilijk eraf?? Klepdeksel is een crime, maar de carburateurs die pak je er toch zo af?

 
Geplaatst : 31 mei 2013 12:40
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

ik heb al een paar (x10 of zo) motoren gehad en meestal ouwe Jappen en daar haal je zo de carbs vanaf, maar die nieuwerwetse met al dat tupperware is een ramp, vooral dus bij die ZZR. kon alleen van boven en zaten ook nog eens diep met daarachter het luchtfilter. bij die CBR zit het luchtfilter er boven op, dus die eraf en dan kun je er zo bij, want mij erg mee valt. de carbs van een CBR staat omhoog gericht, dus das makkelijk met sleutelen.

ik ben nu bezig om de (meng)sproeiers af te stellen. die zitten onderop de carbs, dus niet zo slim van die Jappen, maar goed, is nog net te doen met een klein schroevendraaiertje.

 
Geplaatst : 1 juni 2013 12:46
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

o, jij hebt het over het D type. E, vanaf '94 gaat een stuk beter, al moeten de tank en luchtfilter er wel af. En dan die aanzuigbuizen van z'n RAM-Air...Pokkeslangen! Evil Dรญe heb je dan op de D weer niet.

En om de tank eraf te krijgen moeten de plastic delen onder de buddy er ook af. Dan de onderkuip ook nog even...
Het houd je lekker bezig zullen we maar denken!

 
Geplaatst : 1 juni 2013 12:56
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Verwijderen carburateur BMW R75/5, aangepaste uitvoering.

Men neme:
De schroevendraaier en draai de slangklem langs, neem nu de carburateur los van het rubber.

 
Geplaatst : 1 juni 2013 13:31
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

.............. zucht. van wie krijg ik met Sinterklaas een BMW kado. wor gek van die Jappen met al die schoefjes hier en schroefjes daar. laatst nog een werkplaatshandboek van zo'n CBR gedownload. man man, 20 hoofdstukken met weet ik hoeveel subhoofdstukken. lijkt wel een 24 delige encyclopedie. met een BMW heb je aan een A4'tje genoeg.

ahh, een ZZR vanaf 94. tja, daar heb ik helemaal geen verstand van, maar ik geloof je graag. dan zal het idd wel een ouwe ZZR600 zijn geweest, want deze had geen rammelaar.

trouwens, wel toevallig. ben nu bezig met zo'n rammelaar voor m'n CBR. ik had nog een ouwe stofzuigerslang liggen. doormidden gesneden en aangesloten. straks kijken of het werkt. nog wat foto's maken voor het vermaak hiero ๐Ÿ˜Ž

 
Geplaatst : 1 juni 2013 15:50
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

haha, dat werkt niet Japlover!

Als je aan de luchtfilterkant van de carbs lucht onder druk invoert(RAM-Air dus) zul je diezelfde druk op de benzine in de vlotterkamers moeten zetten anders werkt de venturie in de carb niet meer(de benzine wordt naar beneden gedrukt ipv opgezogen)
Tevens zul je de benzine met minimaal diezelfde druk aan moeten voeren naar de carburateurs omdat anders de vlotternaalden de boel dicht houden.
Dus zomaar een slang erop knutselen heeft geen effect, hij zal er alleen maar beroerder van gaan lopen.

Koop een Blade, dan heb je een dot PK's meer. รณf een BMW natuurlijk ๐Ÿ˜Ž

 
Geplaatst : 1 juni 2013 16:39
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

dank voor de uitleg Sjaak, al weet ik dat dit natuurlijk niet precies hetzelfde werkt als echte ram air. was voor mij alleen maar om te kijken of de motor zo een wat betere en koelere lucht krijgt, maar voorlopig is het weer uit met de pret. ik ben er kapot van, letterlijk en figuurlijk, dus voorlopig maar weer koekblik rijden. hou niet eens een bromfiets overeind. kut gezondheid

 
Geplaatst : 8 juni 2013 10:13
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Das knap kl#ten Jap, beterschap en hopelijk weer snel op twee wielen!

 
Geplaatst : 8 juni 2013 11:33
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

een BMW hoef je nooit op te knappen ๐Ÿ˜ฎ LoL Mr. Green

 
Geplaatst : 8 juni 2013 15:19
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

wat een afknapper Oe Grin

Mr. Green

 
Geplaatst : 8 juni 2013 15:52
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

dank je Sjakie. gelukkig ben ik nu wel weer in staat om motor te rijden, al zijn het niet al te lange stukken. ff rust genomen en vanmiddag heerlijk op de GSX750 weg geweest.
ff naar Roukama wat nieuwe bougies gekocht. waaide wel pittig, maar terug lekker voor de wind

een BMW Oe...........? heb je nog eentje voor me staan waar je vanaf moet? kom maar brengen dan, haha. hoewel, kan niet. heb geen plaats meer. staat vol met Jappen. 2 binnen
en 3 buiten.

zag net nog wel een hele mooie ouwe BMW R90 of zo in nieuwstaat. koste iets van 4750 euro. helaas iets te veel voor mij, maar als ik het geld had

 
Geplaatst : 15 juni 2013 17:17
Pagina 2 / 2
Deel: