Stelletje mongolen! Niks anders te doen met dit mooie weer soms!
Bedenk liever wat om de import van Aziatische producten te weren, gemotoriseerd dan, elke Europeaan een Europees voertuig svp.
Hier wordt geen rekening mee gehouden voor de oldtimer liefhebber,wij moeten steeds tegen dat spul aankijken en de motorische geluiden aanhoren, da's geen pretje kan ik u verzekeren.
(een en ander met de uitzondering daar gelaten voor de klassieke Honda racers, deze hebben wel mijn fiat).
'Oldtimer uit bebouwde kom weren'
ANP | Gepubliceerd op 01 augustus 2012, 12:27
DEN HAAG - Het aantal personenauto’s van 25 jaar en ouder, de zogenoemde oldtimers, neemt toe. Dat is eigenlijk niet zo best, want ze zijn extra vervuilend. En vooral de onlangs uit het buitenland gehaalde oldtimers rijden relatief veel kilometers, waarschijnlijk niet alleen voor de lol van de liefhebbers van oude auto's, maar gewoon voor dagelijks gebruik door de bezitters.
Dat staat in een stuk van het Planbureau voor de Leefomgeving. De uitstoot kan in 2015 lager uitvallen als er landelijk een milieuzone wordt ingesteld waarmee alle oldtimers uit de bebouwde kom worden geweerd, suggereert het bureau.
Het ministerie van Infrastructuur vermoedde al dat er de laatste jaren veel oldtimers worden geïmporteerd vanwege de belastingvoordelen en dat ze toch vaak een gewoon gebruiksartikel zijn. Doordat de 25-plussers onder de benzineauto’s geen geregelde driewegkatalysator hebben, stoten zij per gereden kilometer veel meer stikstofoxiden uit dan nieuwe auto’s. De geïmporteerde oldtimer-dieselauto’s hebben ook een zeer hoge uitstoot van fijn stof.
De import van oldtimers beperken is niet mogelijk. Evenmin kan bij belastingvrijstelling onderscheid worden gemaakt tussen voertuigen die vanaf het begin in Nederland zijn geregistreerd en voertuigen die eerst in een ander land van de Europese Unie of de Europese Economische Ruimte geregistreerd stonden.
weer zo'n linkse 'groene' met geitewollensokken en een flinke grijze baard die zulke flauwekul verzint.
Afschieten naar de maan of zo
Verhaal klopt ook niet: oude dieselmotoren stoten geen fijnstof uit, maar roet! En dat is een stuk minder schadelijk voor je gezondheid dan dat fijnstof!
Je kunt er van zeggen wat je wil, maar persoonlijk vind ik dat je gewoon wegenbelasting moet betalen voor elke auto die gebruikt maakt van onze openbare wegen.
Het weren van die ouwe meuk gaat mij ook te ver.
wij moeten dadelijk ook met onze motor naar de APK keuring... 😕
als de politiek hun zin krijgt,
Moet ik straks ook nog 120 km/uur rijden op de snelweg! Hoe dan, in Godsnaam? Hoe?
En ik doe ook geen stikstof meer in de banden, hebben ze blijkbaar ook lucht van gekregen.
Ik ga me zo langzamerhand een milieu zondaar voelen en dat terwijl ik alles ,tot in de lengte der dagen, op de weg wil houden. Dan mag dit niet, dan mag dat niet, dan mag zus niet, dan mag zo niet, mag hopelijk op zondagen nog wel volgas met de BMW langs de kerk rijden, of mag dat ook niet soms?
Milieufederatie wil geen 130 km langs Witterveld
DVHN | Gepubliceerd op 02 augustus 2012, 12:57
BEILEN/ASSEN - De maximumsnelheid op de A28 mag niet omhoog, en zeker niet op het traject Beilen-Assen Noord. Dat vinden de Natuur- en Milieufederatie Drenthe en de stichting Het Drents Landschap. "Dat gaat ten koste van het Witterveld", zegt beleidsmedewerker Judith van den Berg van de milieufederatie.
Beide instanties maken bezwaar tegen een hogere snelheid van het autoverkeer, waardoor extra veel stikstof en fijnstof in het milieu terechtkomt. "Het Witterveld (dat westelijk van het TT-circuit ligt) heeft nu al te lijden van te veel stikstof."
Zal ik er toch aan moeten geloven, een blok van de Citroën DS23 Pallas in de Traction( kan ik 180-190 km/uur rijden), een blok van een Buell in de Liberator( zal wel tegen de 200 km/uur aan liggen) en een 6 cilinder in lijn in Wolfje.
Blijkbaar is 130 km/uur te hard en moet men 120 km/uur kunnen rijden, staat in de krant, of lees ik nu verkeerd?
'130 km/u nadelig voor gezondheid'
DVHN | Gepubliceerd op 07 augustus 2012, 14:01
HOOGEZAND - Het verhogen van de maximumsnelheid op de A7 naar 130 km/per uur is slecht voor de gezondheid en doet alle milieuwinst van de afgelopen jaren teniet. Dat schrijft het college van B en W van Hoogezand-Sappemeer in antwoord op vragen van de fractie van Roodgewoon.
Deze lokale partij stelde begin juli vragen over de gevolgen van het verhogen van de maximumsnelheid voor het milieu en de gezondheid. Het college antwoordt: "Ons inziens is er sprake van een nadelig effect op de gezondheid en het welbevinden van mens en dier binnen de invloedszone van de A7. Het college deelt uw zorgen."
ontvang DvhN nieuwsbrief | volg DvhN op twitter | volg DvhN op Facebook
En hier nog eentje:
130 kilometer per uur op de A28
Assen- Verhoging van de maximum snelheid naar 130 kilometer per uur in de avonduren op de A28 bij Assen kan niet zonder consequenties blijven. Wanneer minister Schulz van Haegen vasthoudt aan dit voornemen, dan moeten maatregelen worden genomen om de overlast voor aanwonenden te beperken.
Bijvoorbeeld door een geluidswal aan te leggen ter hoogte van de wijk Baggelhuizen maar mogelijk ook bij Pittelo en Peelo. Dat vinden B en W van Assen.
ja opruimen die oude meuk, en de eigenaar flink laten dokken voor de vernietiging er van...
oeps zeg ik nou.