@Oemoemenoe wrote:
@KawaSjakie wrote:
@Oemoemenoe wrote:
ik zie het in de praktijk altijd weer gebeuren dat bv. een GS altijd weer eerder wegkomt uit een hairpin of korte bergpas dan een supersport.
heb het nooit andersom gezien.Als die ZX10 in de juiste versnelling zit is die GS met de helft aan PK's geen partij.
En als je het beschikbare koppel op het achterwiel gaat vergelijken heeft de ZX de meeste Nm's
![]()
in welk toerental ?
alle vermogen zit boven de 7000rpm bij een zx10.
een GS heeft zijn vermogen al klaar bij 3000rpm.
dat is ideaal als je bochten rijd in berggebieden .
doe eens een hairpin met je supersport in z,n 1e met 9000rpm.???
dan begrijp je wat ik bedoel.Dan is het nu echt eens tijd dat je op zo'n gaat rijden Oem! ZX10R heeft vanaf stationair al zoveel koppel daar verbleekt de Boxer bij.
Vanaf 7000toeren pas vermogen? het is een 1000cc en geen 600tje.
niet zo serieus opeens he.....een Fireblade of een R1 zou U best staan. of liever een Gold-Wing misschien 😮 🙁 @Rudyhadee wrote:
Wil ik nu een Japanse motorfiets?
@vicking wrote:
Dan is het nu echt eens tijd dat je op zo'n gaat rijden Oem! ZX10R heeft vanaf stationair al zoveel koppel daar verbleekt de Boxer bij.
Vanaf 7000toeren pas vermogen? het is een 1000cc en geen 600tje.
krijg al een zere reet als ik ze zie staan bij MP.
nee , die sportdingen zijn niet mijn ding.
droom maar lekekr verder Vickje , dit jaar weer een paar keer Eifel of Vosges met mijn GS .
dat is veel belangrijker.
jullei staren je allen nog steeds blind op PK,s en plastic lichtgewicht.
en elk jaar weer op de blauwe enveloppen uit Leeuwarden :ugeek:
leuke hobby dat snoeihard blazen over de autowegen.
Die enveloppen uit Leeuwarden zijn niet blauw.
Ook met een 600 supersport kun je nog goed
mee blazen.
Het is wel een zaak het ding op toeren te houden.
Maar boven de 8000 gaat zo'n ding als een rakket.
En bochten kun je er ook goed mee nemen.
Een GS boxer, heb ik geen ervaring mee, kan er dus niet
over oordelen, zal best goed zijn.
Zie, daar heb je het al, meer als 8000 toeren en dan gaat die als een raket, een BMW niet, die explodeerd boven de 8000 Rpm (behalve die 2 van Jan Beck).
Met een BMW kun je dus gelijk het gas er op zetten en je hebt power en handelbaarheid, bij de meeste Jappen heb je dit niet, eerst genoeg toeren halen en dan komt het vermogen pas,
Meeste Jap rijders snappen dan ook niet dat veel pk's, of Kw, niet het belangrijkste is, als het motorkoppel er eerder uit komt, ben je in de meeste bochten snel er weer uit.Zelfs met die ouwe troep.
Pk/KW oorlog zie je ook heel veel bij de moderne automobielen, totdat de elektronica het begeeft, dan knal ik ze met mijn Traction nog voorbij, want deze heeft altijd 58 grommende pk's en geen elektronica.
Verder speelt het gewicht van de berijder natuurlijk mee, verhouding gewicht/pk moet zo gunstig mogelijk zijn, vandaar dat kleine,iele kereltjes vaak sneller zijn als hun meer uit de kluiten gewassen collega's van 100 kg of meer, scheelt een slok op een borrel zal ik maar zeggen.
PK's ga ik niet voor hhor, ik ga voor koppel vandaar ook de 4 cilinder 1000cc met meer dan 100nm, dat dat kreng dan ook nog 145pk+ heeft is alleen maar mooi mee genomen.
Heb dan ook een Thunderace en geen zenuwachtige R1 die mij veel en veel te licht is.
Je kunt gerust met de ZX10R in zijn 1e versnelling door een haarspeldbocht hoor, 1e versnelling heeft een bereik van 0 tot bijna 180kmh, zenuwachtig is hij dan ondering zeker niet.
De boxer in zijn 1e versnelling tot 60km?
15 km/uur, de boxer.
zou goed het gas erop houden in z,n 1 als ie dwarsligt in de hairpin . 😉
Normaal gesproken pas ik mijn snelheid aan in een hairpin, echt veel harder hier doorheen als met 155 km/uur durf ik echter niet, nu zal dit wel weer zwak zijn en kun je met een Jap hier veel en veel sneller doorheen, maar ik houdt het bij 155 km/uur, echt
type foutje Rudy? 15,5km/h... is voor een Jap rap zat
Heb ik de komma alweer vergeten
Handelbaarheid GS:
Toen ik het opstootje kreeg met de GS reed ik nog op een GSXR1000 K4. Heden rijd ik op een K7 die een veel sneller stuurgedrag heeft en lichter is en denk dat het nu ook wel anders zal aflopen maar vergis je niet die Duitse jongens durven wel door te knallen met die GS-en en we praten hier over doordraaiers waar echt wel snelheden van boven de 160 werden behaald. Wat betreft het rijden in zijn 1 die K7 haalt 166 km/u in zijn 1 en zonder probleem in ieder toerental koppel genoeg. De K4 had wel genoeg koppel maar niet in ieder toerental en had ook ergens een vermogendip die heel hinderlijk kon zijn in bochten waar je niet vol op het gas kon. Die doordraaiers zijn van dat soort bochten waar je dus niet vol op kunt en dus ook niet altijd even gunstig in je toerental zit met uit accelereren. Maar nogmaals met die K7 is dit een heel ander spelletje.
Daarnaast speelt er nog een heel ander technisch verhaaltje mee en dat heet vering. Kijk maar eens wat voor verschil het maakt of je de standaardvering hebt of dat je vol hyperpro o.i.d. er onder hebt. Zowel wegligging als remmen is hiermee een stuk beter. Je kunt nou niet bepaald zeggen over die GS dat hij slecht afgeveerd is dus ook dit speelde wel in zijn voordeel. Tja en in de Eifel zwier je van bocht naar bocht en heb je weinig mogelijkheden om vol te accelereren. Kortom we waren een leuk treintje die niet los kwamen van elkaar maar ik kwam er ook niet overheen. Voordeel van het hoge stuur is dat je het vol kunt houden en dat je met die racer op een gegeven moment je armen vol hebt zitten.
hmm ja , beetje nuchtere reactie .
het bochten rijden is 1 aspect van een GS en aanverwante allroads.
ze kunnen veel meer.
als we Vicking z,n filosofie nemen zou een zx10 met 2x zoveel power dan mijn GS en vele kilo,s lichter dus 2X zo snel boven
aankomen op de ""Hohe Acht""(Eifel)/
dat wil ik meemaken. 😉
op het circuit is zo,n sportfiets stuk sneller , maar daar echt nooit van z,n leven.
gain wie stoer wezen... 😀
ik nait , heur....veel te bange op zo een monster.
Mij hoor je niet zeggen dat de ZX10R 2 x zo snel is als de GS, ik zeg dat de Boxer niet sneller is is dan de ZX10R.