Kijk nu toch anders...
 
Meldingen
Alles wissen

Kijk nu toch anders tegen een BMW aan.

39 Berichten
8 Gebruikers
0 Reactions
118 Bekeken
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

hmm en dit is nog maar de 800 , kun je nagaan wat mijn 1100 kan....... LoL

 
Geplaatst : 9 februari 2012 16:34
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Gaaf filmpje hé?

 
Geplaatst : 9 februari 2012 18:55
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Cool hoor,

Denk wel dat die gast enige oefening heeft gedaan.

 
Geplaatst : 9 februari 2012 19:03
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

deze man kan lekker driften met zo,n 80pk. 😀

 
Geplaatst : 9 februari 2012 20:04
(@italian)
Berichten: 34
Eminent Member
 

Ik had al een poosje een andere indruk hoor Vic. Heb zo'n 1200 GS ontmoet in de Eifel. Kan je rijden wat je wil maar die klootzak met dat brede stuur vloog van de ene bocht naar de andere en was gewoon niet bij te houden met een sportmotor. Hij bleef gewoon recht op zitten en knakte dat ding door de bochten terwijl wij er met ons hele hebben en houden aan alle kanten naast hingen om er bij te komen. Kun je daar dus echt vergeten.

 
Geplaatst : 9 februari 2012 22:36
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Die GSjes sturen wel, vanaf begin 90 rijd ik met ze samen tijdens buitenlandse trips en heb genoeg gezien, vooral als het wegdek slecht gaat worden lachen ze zich een krul in hun lul met die dingen.

Als je het circuit op gaat dan redden ze het echt niet tegen een sportfiets, maar wanneer rijden we nu op het circuit? de meesten komen er niet eens! daarom moet je een motorfiets nemen die alles kan zoals bijvoorbeeld de GS.

De enige motor die ik gehad heb die ook alles kan was de Yamaha GTS 1000! goed wegdek of slecht wegdek dat ding stuurde altijd super stabiel! m'n maten op hun R6jes, Bladetjes, ZX9tjes, GSXRetjes werden helemaal gek van dat grote ding waar ze maar niet omheen konden komen.

Af en toe komt het wel eens in mij op om gewoon weer zo'n bak aan te schaffen, helaas een zwaar ondergewaardeerde motorfiets.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 08:53
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

De boxers zijn geen racers, hebben ook niet de intentie dit te zijn, maar:

Als het op sturen aankomt, dan laat menig BMW de race Jappen op afstand, is nu eenmaal zo, zelfs met de wat oudere meuk is dit mogelijk, ook anno 2012.
Met bandjes d'r onder van bv 325x19 en 400x18, lachen dus.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 13:42
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

het hoge koppel van een boxer onderin het toerental is het geheim van bochten rijden.
je zit bijna altijd wel in een goeie versnelling om uit te acceleren.
zo gauw het echte vermogen van een 4 pitter loskomt ben je klaar op een hangtietbrommert.
dan komen ze geheid voorbij op vermogen.
alleen in de bergen heb je daar niet zoveel last van , voor het spul op gang is moet er weer geremd en ingestuurd worden.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 13:55
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Wat betreft vermogen en ook koppel red de GS het echt niet tegen het 1000cc viercilinder geweld van tegenwoordig, maar die dingen hebben misschien net weer te veel van het goede.
Bochten uit met een bijvoorbeeld een ZX10R ga je nooit redden met een boxer.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 14:11
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

@vicking wrote:

Wat betreft vermogen en ook koppel red de GS het echt niet tegen het 1000cc viercilinder geweld van tegenwoordig, maar die dingen hebben misschien net weer te veel van het goede.
Bochten uit met een bijvoorbeeld een ZX10R ga je nooit redden met een boxer.

weet ik wel zeker van wel.
een zx10 heeft veel asfalt en ruime bochten nodig om een ideale lijn te volgen , in de Eifel is die niet .
of hij moet terug naar z,n 1 of hij moet wachten tot de 4 pitter op toeren is voordat ie snelheid kan maken.
een boxer is onderin op z,n sterkst .
ik zie het in de praktijk altijd weer gebeuren dat bv. een GS altijd weer eerder wegkomt uit een hairpin of korte bergpas dan een supersport.
heb het nooit andersom gezien.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 14:24
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

@Oemoemenoe wrote:

ik zie het in de praktijk altijd weer gebeuren dat bv. een GS altijd weer eerder wegkomt uit een hairpin of korte bergpas dan een supersport.
heb het nooit andersom gezien.

Als die ZX10 in de juiste versnelling zit is die GS met de helft aan PK's geen partij.
En als je het beschikbare koppel op het achterwiel gaat vergelijken heeft de ZX de meeste Nm's
Mr. Green

 
Geplaatst : 10 februari 2012 17:44
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

@KawaSjakie wrote:

@Oemoemenoe wrote:

ik zie het in de praktijk altijd weer gebeuren dat bv. een GS altijd weer eerder wegkomt uit een hairpin of korte bergpas dan een supersport.
heb het nooit andersom gezien.

Als die ZX10 in de juiste versnelling zit is die GS met de helft aan PK's geen partij.
En als je het beschikbare koppel op het achterwiel gaat vergelijken heeft de ZX de meeste Nm's
Mr. Green

in welk toerental ?
alle vermogen zit boven de 7000rpm bij een zx10.
een GS heeft zijn vermogen al klaar bij 3000rpm.
dat is ideaal als je bochten rijd in berggebieden .
doe eens een hairpin met je supersport in z,n 1e met 9000rpm.???
dan begrijp je wat ik bedoel.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 18:47
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

ja, bij een hairpin gaat mijn verhaal niet op. Daar zijn bochten bij, zo scherp(met hellingspercentage!) dat je eigenlijk niet meer over een weg kunt spreken. Dan is een GS met koppel onderin zeer sterk in het voordeel.
Ik bedoelde bochten waar je in z'n twee doorheen kunt, dus zo rond de 80-120km/h.

Verder viel mij het weggedrag van zo'n GS op bij verkeersdrempels in bochten. Dan blijft de BMW mooi op de lijn rijden, ik op m'n ZZR had alles nodig om em tussen de strepen te houden. De VFR doet dit ook beter, maar ik weet niet hoe dicht die bij de GS komt.

 
Geplaatst : 10 februari 2012 19:03
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Wil ik nu een Japanse motorfiets?

 
Geplaatst : 10 februari 2012 19:43
Pagina 1 / 3
Deel: