BMW zit qua prijs op hetzelfde dan Japanners of andere EU merken.
De Tenere1200 en de Truimph explorer zijn duurder dan de GS.
Dat van die prijzen ben ik niet helemaal met je eens, al zullen de voorbeelden die jij noemt wel kloppen.
De K1200s was qua prijs een stuk duurder dan mijn VFR(die toch heel veel vergeleken worden in tests) en dan hing mijn VFR al vol met alle mogelijk opties en de K had (vorig jaar dan) nog niet eens ABS
Ik meen me te herinneren dat ik een aantal jaren geleden, verliefd werd op een GS1200A. Ding ging al aardig over de twintig mille heen. Daar kon ik toen bijna twee Varadero's voor kopen.
De Varadero is niet meer te koop, tenminste niet nieuw. De laatste versie kostte zo'n 14 mille. Dan hebben we het toch al gauw over 6 duizend euro's verschil.
Oké, ik ben me er van bewust, dat een Varadero niet helemaal te vergelijken is met een GS1200A, maar dan nog vind ik het prijsverschil behoorlijk.
Ptr
Een crosstourer dan?
Nog altijd een stuk goeikoper dan de BMW GS.
Ja, die crosstourer kost ook bijna 17.000, zonder accesoires. Ook veel geld voor een hobby.
Een paar koffertjes en andere tierelantijntjes, kost ie ook zowat 20duizend. Wel een mooi ding, dat dan weer wel.
Ptr
tja een GS en een GSA is een wereld van verschil.
een gewone GS begint bij 16
Tja, het blijft altijd een discusie, welke motor is de beste duurste en goedkoopste. We kunnen er uren over lullen, maar eens worden we het nooit. Je koopt een motor met je gevoel, of het nu een sport,tour of tjopper is en wat voor een merk dan ook, het gaat uiteindelijk om het rijden.
Eén ding is een feit, Honda maakt de beste motoren, altijd zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven.
Echt pietpraatweer,gaat er nog iemand naar de beurs ????
Ik was het wel van plan maar mijn broer wordt die zondag ook 50 en omdat hij zondag 3/02 gedwongen is opgenomen(pshychose)
En ik dus 70 kg glas scherven uit zijn huis heb moeten ruimen is het allemaal een beetje onzeker
Maar ik had er al 2 nachten vrij genomen om naar de beurs te gaan dus ik doe mijn best
Danny 😉
@vicking wrote:
...
Eén ding is een feit, Honda maakt de beste motoren, altijd zo geweest en zal ook wel altijd zo blijven.
Dat wilde ik nu net niet hardop zeggen, omdat dan die BeeEmmers beginnen te steigeren. Maar ik deel die mening ook, na tig jaren Kawa...
Japanse motoren:
Zijn de beste..........................................................................................................................................................................
tja Honda , mijn 1e fiets Honda XL500 liep de krukas uit z,n lagers , een Honda Sabre1100 ging R.I.P na kleppenschade.
al had ik op de Sabre(Amerikaanse import 4 jaar zomer/winter gereden en stond de klok op zo,n 100K miles.
meest onderhoudsvrije motoren vind ik Honda wel , ik deed er nooit geen ene moer aan in die tijd .
de XL en de Sabre hebben nooit een nieuwe filter of oliebeurt van me gekregen , wel eens remmen laten doen door een zaak omdat ze aanliepen.
Sabre elke 2 weken beetje olie bijvullen omdat het een grote lekbak was 😮 :ugeek:
als ik de Varadero zie en hoor lopen van vriendje Ptr , heb ik wel bewondering voor de betrouwbaarheid van deze HOnda.
het gaat toch altijd weer van z,n plek af terwijl hij ook niet zoveel kliks maakt of hele dagen aan het sleutelen is.
😀
tik em aan ouwe....
Zo blij, tussen al die BMW's. (Groningen).