Zat vandaag de Moto 73 te lezen (nr 25/26 6 december 2012-3 januari 2013). En wat zie ik daar op pagina 2; de nieuwe Triumph Trophy 2013. ๐ฎ
[attachment=2:1yo6kovv]Triumph trophy.jpg[/attachment:1yo6kovv]
Heb effe twee keer moeten kijken want dacht dat het eventueel een "update" van de BMW R 1200 RT was.
[attachment=1:1yo6kovv]bmw r 1200 rt.jpg[/attachment:1yo6kovv]
Zelfs de prijs is nagenoeg gelijk. Gelukkig hadden ze bij Triumph nog een driecilinder blok liggen anders was het helemaal genant geworden . Dit model zal wel uit de "Triumph Deutschland GmbH" komen. Triumph werd recent nog รฉรฉn van de leidende merken op het gebied van design genoemd. Het zal wel.......
Zitten ze zeker even in een "inspiratie crisis". Triumph zal een prima merk zijn maar; is there no shame, no honour ?
Wel een mooi model overigens.
Oeps, kom op blz 10 een artikel tegen dat ABS vanaf 125 cc m.i.v. 1 januari 2016 verplicht wordt en m.i.v. 2020 een "Euro-norm 5" de standaard wordt voor emissiewaarden. Nog effe en de lol is er af. Rijden we allemaal met een hightech electrike tupperwarebak van 25 Kw rond.
[attachment=0:1yo6kovv]em.jpg[/attachment:1yo6kovv]
Pietje Bel (bevooroordeeld want van de boxers ๐ ).
Mag hopen dat trommelremmen( lees; geen remmen) in de toekomst niet verboden worden.
Vind die Thriump mooier :O
In ieder geval hangen er bij die Triumph geen cilinders buiten de kuip wat ik op zich al een stuk beter vind. Verder denk ik dat die 3 cilinder toch een heel apart karakter heeft.
Straks misschien ook een 3 cilinder in de R6.
Yamaha is er mee bezig.
Truimph kopieert de laatste 10 jaar alleen maar .
De laatste tiger is een slap aftreksel van een GS en nog duurder ook.
De 800 tiger probeert een 800GS te verbeteren maar volgens de bladen is het jammerlijk mislukt.
In de allroadklasse gaat BMW nog steeds voorop.
In de laatste Motoplus is bij een vergelijking v/d Triumph Trophy en de BMW 1200 de BMW toch echt aan de kant gezet
Danny ๐
@Bijzonder Mooie Wielen wrote:
In de laatste Motoplus is bij een vergelijking v/d Triumph Trophy en de BMW 1200 de BMW toch echt aan de kant gezet
Danny ๐![]()
Ja halloooooo, welke is nu aan de kant gezet?? Die BMW toch zekers?? Ga me nou niet wijs maken dat BMW beter is dan Triumph?!?!?!?
Dan hebben ze de Varadero niet me genomen in de tests!!Ptr
Je bent wel meteen weer lekker aanwezig zeg na lange tijd
Hoe was het in Amsterdam
En idd de Triumph trophy kwam beter uit de gus dan de R1200rt :ugeek:
Danny ๐
hier zijn geen RT rijders of toch wel ? :ugeek:
In Amsterdam was het grandioos Danny, maar dat terzijde/
Nu even over die Triumph en de BMW.
Vinden julklie die Triumph niet hรฉรฉl erg veel op een PAN lijken, of een JFR? Ik noem er maar twee hoor
De BMW vind ik toch nog het stoerste uit zien.
Een paar jaar geleden staan watertanden bij een 1200A. Tjee, wat jammer dat het allemaal net eventjes eenbeetje te duur is voor Ome Peter.
Ik zou toch voor de BMW gaan. Eerlijk is braaf.
En dat voor een ras-Varadero-rijder .....
Ptr
Ik ben in 1e instantie ook geneigd om voor de BMW te gaan
Maar die Triumph heeft toch ook wel iets wat mij aanspreekt nl 3 cilinders en een service interval van 16.000 km ๐ฎ
En dan zou ik waarschijnlijk ook nog voor de Exoplorer gaan.
Maar ook ik heb helaas de portomonee er nog niet voor
Danny ๐
ik zou ook zeer zeker voor een triumph gaan, maar ook zeer zeker voor een ander model dan deze. Dit ding lijkt niet alleen op de BMW hij is ook nog eens net zo lelijk...........
ook al had ik het geld ,
wil niks weten van iets anders dan een BMW als motorfiets.
ook al is de rest technisch misschien beter of goedkoper.
ik stop nog liever met motorrijden dan dat ik ooit op een ander merk overstap.
๐ฎ
Ik ben niet zo merk-gebonden, maar ik zou toch zeker een BMW willen proberen, mits ik het geld er voor had.
Ik zal het nog even met de Varadero moeten doen, maar zeker niet tegen mijn zin. Vind het nog steeds een fijne machine.
Ptr