het goedemorgen top...

Meldingen
Alles wissen

het goedemorgen topic

1,792 Berichten
32 Gebruikers
2 Reactions
4,294 Bekeken
(@kawasjakie)
Noble Member

High five!

I faught the law, and the law won!

(maar dan van Bobby Fuller)
Mr. Green

Geplaatst : 18 november 2012 19:30
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Ik vind die van The Clash leuker... Oops

Vooral deze live versie: 'Killed my baby, felt so bad...'

4">

Geplaatst : 19 november 2012 09:19
(@kawasjakie)
Noble Member

ikke is van de oude stemel hè..? Ik dacht wel dat The Clash meer jouw stijl was, vandaar dat ik Bobby Fuller noemde Mr. Green

Die zingt ook netjes "Left my baby, felt so bad" 😕

Geplaatst : 19 november 2012 17:23
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Hahaha Mr. Green
Ik kende Bobby Fuller eigenlijk helemaal niet. 😮 Uit welk jaar is hij?

Ik had vandaag een gesprek met school, omdat ik volgend jaar stop met de middelbare school en MBO ga doen. Ze willen me terug op Atheneum zetten. LoL Nou, de inschrijving voor het MBO is de deur al uit, en ik doe dit jaar lekker geen wis- en scheikunde meer!! (dat is het leuke aan het systeem waarmee mijn school werkt, ze kunnen me niet dwingen!) LoL

Geplaatst : 19 november 2012 17:38
(@kawasjakie)
Noble Member

Bobby, pff ergens jaren 60 meen ik(jaja, ook vóór mijn tijd 😎 ) Kwam, dacht ik, uit Texas.

MBO? en welke richting?? zonder wiskunde... 😮

Geplaatst : 19 november 2012 17:40
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

MBO Maatschappelijke Zorg Specifieke Doelgroepen. Dat is een opleiding van drie jaar en je gaat dan werken in bijvoorbeeld opvang voor daklozen of verslaafden, of in de psychiatrie.

't Zal wel erg makkelijk zijn, maar wel interessant denk ik.
En ik heb gerekend; stel dat ik nu instroom op Atheneum ben ik 3 jaar verder als ik een examen heb gehaald (want in 2 jaar gaat nu niet meer lukken natuurlijk), en daarna komt dan nog 4 jaar HBO. Als ik MBO doe, heb ik over 3 jaar daar m'n diploma en kan ik dan naar het HBO. Dan heb ik dus wel een diploma waarmee ik aan het werk kan als het HBO niks wordt, terwijl je met een Atheneum diploma alleen foldertjes kan rondbrengen.
Dus het duurt even lang, alleen kan ik meer met MBO.
En de middelbare school is zo verschrikkelijk saai...! Alles wat ik leer kan ik toch niet toepassen op m'n vervolgopleiding.

En ja hoor, zonder wiskunde. LoL
Op de Havo hoef je niet eens wiskunde te hebben, en dan wordt je ook aangenomen, dus dat gaat makkelijk lukken. Op het MBO krijg je alleen rekenen, maar dat niveau is een stuk lager.

Geplaatst : 19 november 2012 17:53
(@kawasjakie)
Noble Member

jep, dát rekensommetje klopt wel. (in elk geval een MBO papiertje, met vwo moet je doorleren als je wilt gaan werken)
Ik heb nooit een moment spijt gehad van mijn MBO opleiding. Vakken waar je interesse in had, dat leerde een stukje lekkerder!
Alez, succes, maar je gaat in januari 2013 de overstap al maken? Of volgend schooljaar?

Geplaatst : 19 november 2012 18:08
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Haha goed he mijn sommetje, ik kan wel iets! LoL

Ja inderdaad, ik wil nu echt gericht gaan leren.

Bij voldoende aanmelding start de opleiding in februari, en daar heb ik me voor aangemeld. Als 'ie dan niet start, dan maak ik de overstap pas in september. Ik hoop dat ik gewoon in februari kan beginnen, maar als dat niet kan heb ik in ieder geval een supertoffe leraar Levensbeschouwing die mij in z'n bovenbouwuur filosofie leert, en daar kan ik me dan tijdens de uren wiskunde en scheikunde in verdiepen (ik vertik het echt om verder te gaan met die vakken). En ik ga morgen een planning maken om ook tijdens school IJslands te gaan leren. Mr. Green Met de andere vakken ga ik gewoon verder, en dan kan ik waarschijnlijk tegen januari naar de 5e klas. Grin

Geplaatst : 19 november 2012 18:14
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Lang leve lessen in het computerlokaal 😀

Geplaatst : 27 november 2012 13:30
(@kawasjakie)
Noble Member

haha, stiekum op het forum? 😮
Mr. Green

Geplaatst : 27 november 2012 16:33
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Ik zou niet durven LoL

Geplaatst : 27 november 2012 17:26
(@kawasjakie)
Noble Member

nee, dat zal wel!
Braafste jonge...eh meisje van de klas zeker?

Geplaatst : 27 november 2012 17:31
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Haha.. eigenlijk wel een beetje... LoL

Ik ben best stil & braaf hoor... Maar daar kun je ook heel leuk misbruik van maken, want leraren vertrouwen je dan veel sneller. LoL

"Meneer, mag ik naar de mediatheek?"
"Wat ga je daar doen?"
"Aan een verslag werken voor maatschappijleer."
"Oke, dat is goed."
En dan gewoon naar huis gaan. LoL
Dat was vorig jaar mijn wekelijkse routine tijdens mijn blokuur het 7e en 8e op dinsdag. Was ik lekker om half 3 uit in plaats van kwart over 4!

Je moet je de eerste weken dat je een nieuwe leraar hebt een beetje afzijdig houden. Laten zien dat je respect hebt voor het gezag, meedoen met de lessen, je aan de regels houden, de leraar aanspreken met 'u' en 'meneer' of 'mevrouw' etc.
Op die manier krijg je veel voor elkaar hoor. Zolang je doet alsof je een brave en hardwerkende leerlinge bent, en een beetje respect toont, kun je zonder problemen onder schooltijd schoenen kopen, ijsjes eten in de stad, naar de mcdonalds, films kijken in de mediatheek of dus op het motorforum . Mr. Green Ik denk dat ik minstens 50% van mijn lessen niet in de les zit.

Geplaatst : 27 november 2012 17:52
(@kawasjakie)
Noble Member

😮 het werkt dus nog precies hetzelfde als vroeger 😀
En daarbij zorgde ik voor een goed Kerst-rapport; kon je de rest van het jaar doen en laten wat je wilde 😛

Geplaatst : 27 november 2012 18:43
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Haha, precies! 😀

Geplaatst : 27 november 2012 21:54
Pagina 46 / 120
Deel: