Goeie... bijna-middag.
Ik zag net dat ik jullie aanstaande zondag al precies een jaar aan het vervelen ben. 😎
Vandaag is een behoorlijk saaie dag hier, heb van 8:30 tot 9:20 en van 11:20 tot 14:25 tussenuren en daarna nog even tot 16:15 niks doen bij Nederlands. 😐
Morgen eerste kennismaking met de filosofieclub op school, ben benieuwd. :geek:
En morgenmiddag collecteren voor de dierenbescherming. (:
Er komt een dag Wieke echt waar (geloof mij maar) dat je denkt zat ik nog maar op school. :geek: :ugeek:
Danny 😉
nee hoor niet weer naar school,lekker op de brommer door het land
vanuit Eelde bij Sonja achterop de Tomos Groningen in
niks school ,super spijbelen.
anders had ik tussen de Primula,s gezeten
en nu kom ik steeds dichterbij de Geraniums
Oh echt niet! xD
Jullie hebben werk, wat jullie hebben gekozen. Dat doe je voor je lol! Als jullie het niet leuk vinden, dan kun je gewoon ergens anders werken. Maar ik zit gevangen op een school die focust op saaie lessen. Er is echt iets flink mis met het hele idee van 'school'. Het lijkt af en toe wel een fabriek. Kinderen worden eigenlijk net als producten in fabrieken geselecteerd op fabricatiedatum. Ben je 11? Dan zit je in groep 7. Misschien bezit je wel net zo veel creativiteit, wijsheid en intelligentie als iemand uit groep 5, maar dat maakt niet uit: dat kind uit groep 5 is nog maar 9 jaar dus die zit zich daar tussen kinderen met weliswaar dezelfde 'fabricatiedatum' stierlijk te vervelen. Gevolg: frustratie, verlies aan motivatie en alle gevolgen daar weer van. En hetzelfde geldt voor kinderen die hun hele schooltijd op hun tenen moeten lopen: is voor de zelfverzekerdheid het kind ook niet echt goed.
Ik begrijp ook wel dat 'saaie' lessen als wiskunde, economie e.d. aan leerlingen wordt gegeven om ons kennis te laten maken met de huidige economie (en natuurlijk moeten we ook kunnen inspelen op de economie over tien a twintig jaar; aangezien wij de generatie zijn die dan de economie draaide moeten zien te houden). Ik wil ook echt niet zeggen dat die vakken niet belangrijk zijn. Maar hallo - ik krijg serieus maar 1 uur in de week levensbeschouwing, 2 uur in de week CKV, 2 uur in de week maatschappijleer. Is dat dan niet belangrijk? Straks weten we alles over aandelen, maar van de dimensies van Hofstede heeft niemand gehoord.
Dit systeem is krom en niet meer van deze tijd, en ik erger me er dood aan.
En ik mag misschien een naive puber zijn, ik weet heel zeker dat ik NOOIT terug zal verlangen naar school.
Behalve de gezelligheid in de klas, en het hele dagen niks uitvoeren, en lessen skippen om ijs te eten in de stad, en watersproeiers in de tuin, en papieren bordspellen, en boter kaas en eieren, en vier op een rij, en propjes tegen het plafond aan gooien, en een kampvuur van schoolboeken, en pennen door de dakplaten heen steken, en schoolkamp, en 'Dennis de Slager' (<- tip).
@henks wrote:
[...]en nu kom ik steeds dichterbij de Geraniums
![]()
![]()
That's the spirit! 😎
![]()
Nou kiezen voor het werk dat je doet is ook maar gedeeltelijk waar en je doet het ook niet voor je lol hoor maar omdat je een inkomen nodig hebt om allerlei rekeningen en grillen van eventuele kinders te bekostigen en ook "ergens anders werken "gaat na je 40e ook niet meer zo makkelijk hoor.
Voor mij was de schooltijd ondanks de verplichte (onzinnige) lessen toch echt de meest vrije tijd die ik ooit ervaren heb omdat ik kon gaan en staan waar ik wilde ik hoefde geen maandelijks terugkomende rekeningen te betalen (behalve benzine voor mijn brommer).
En zoals Henks al zei , af en toe spijbelen gaat makkelijker op school dan als je werkt.
Danny 😉
... Okee, daar heb je een punt: misschien doe je het niet echt voor je lol nee. xD
Maar je mag wel kiezen tussen zoveel verschillende opleidingen en daarna beroepen... Terwijl ik nog net mocht kiezen tussen natuurkunde en aardrijkskunde, en wiskunde a of wiskunde b.
zo tis wel avond maar werk he.
punk girl...even door bijten, heb ie strak,s wat aan.
ik was ook zo een hoofd klaploper , tot ik 24 werd.........
toen heb ik ineens bedacht dat ik met mijn kunnen en diploma,s niks kon worden in deze wereld.
toen na veel geklooi er toch nog even 25 diploma,s in de avond uren bij gehaald.
en dank zij die inspanning kan ik nu aardig doen waar ik zin in heb...en ben fin-gezond (denk ik).
en ja ik heb nu een baan waar je recht hebt op 3 maand vakantie....ook al is het soms k.t werk.
dus.....tanden er in 😉
Zo zit weer voor vier nachten in de vleermuisdienst
Oemie Wil en Jan zijn ook weer terug uit Turkije
De plaatjes staan op het andere forum
Danny 😉
hoi danny , ik vertrek ook zo voor de grafdienst zal wel heel stil zijn vanacht...
gelukkig loop ik er maar 2, en hoop ik dat in dienstdag vrijkrijg woensdag begint het circus weer van voren af aan.
Was afgelopen Zondag in Assen om het museum te bezoeken en nu al fanmail binnen van het CJB
Heb schijnbaar 63 gereden waar 50 is toegestaan langs een of andere kazerne of zo
En dat nog wel op de jachtgronden van Wolfje
Danny 😉 🙁
Langs de Vaart in Assen is 50 toegestaan
had je die groene paal niet gezien zoals zovelen
dit is 1 van hun vele goudmijnen.
Dat zal best mijn laatse bekeuring daarvoor was vorig jaar in de omgeving naar Diever
Dus ik heb een mooi moto voor de marketing van Drenthe :ugeek:
Kom naar Drenthe de provincie van de vele prente
Danny 😉
Zo bijna 07.00 uur de vleermuisdienst zit er bijna op
Nu weer ff vrij tot Vrijdag 😎 en het weer gaat meewerken
het tuinhuis is ook al bijna winterklaar dus tijd voor wat ritjes
Danny 😉
Ik rij altijd 150 km/uur bij die bewuste paal, staat bij de Johan Willem Frisokazerne, is namelijk een mooi recht stuk waar het gas er op kan.De paal is 24/7 optioneel in gebruik, 365 dagen per jaar dus, ding maakt mooie foto's voor de medewerkers van het CJIB in Ljauwert.
Ontsnapping aan deze paal is onmogelijk, alleen sabotage helpt.