Goed gedaan Wieke, de Kawa ziet er weer prima uit.
Hij glimt zo, dat er een zonnebril bij op moet.
Succes met je toetsen.
Leuke fiets voor iemand van 16.
Had ik toen niet, ik had Garelli Mosquito.
Ook nog een Puch en een Solex gehad.
[attachment=0:a72wscyh]garelli.JPG[/attachment:a72wscyh]
ja vroeger............
das was cool destijds.[attachment=0:3jdox87q]800px-Garelli_Junior_Cross_1967-02.jpg[/attachment:3jdox87q]
[attachment=0:31gm4gji]Garelli_Rekord_1967_1.jpg[/attachment:31gm4gji]
En hoe zit het met die verticedinges?
M<ijn grasveldje heeft een beurt nodig. Dat gaat niet lukken met die brommerts.
Ptr
[attachment=0:2tech144]topsecret.JPG[/attachment:2tech144]
p.s : topsecret.
Ja Henk, dat is hem, de Garelli.
Ik wist niet eens meer precies hoe die dingen
van toen eruit zagen, maar het komt nu weer terug.
Je had ze in okergeel, blauw en rood.
Ik had zo'n gele, m'n pa heeft Ford-oranje gespoten.
Helaas total-loss gereden, 39 jaar geleden.
Garelli Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken Garelli is een historisch Italiaans merk van motorfietsen, bromfietsen en scooters.
Volledige bedrijfsnaam: (S.p.A. Meccanica Garelli, Sesto San Giovanni, later Aggar S.r.L, Milano en Agrati-Garelli S.p.A, Gruppo Industriale, Como, 1919-1935 en 1946-heden)
Het merk werd in 1919 opgericht door Adalberto Garelli. Hij bouwde vanaf dat jaar 348 cc eencilinder-tweetakten met de eerste succesvolle dubbelzuigermotor, die hij voor de oorlog bij Fiat ontwikkeld had.
Adalberto Garelli op de dubbelzuigermotor uit 1919
Garelli Junior Cross uit 1967
Garelli Capri scooter uit 1967
Garelli Rekord uit 1967
Garelli rekordmachine uit 1968
Het merk Garelli was erg succesvol, maar toch concentreerde men zich vanaf 1926 steeds meer op oorlogsmaterieel. Tot 1935 produceerde Garelli wat motorfietsen betreft uitsluitend deze dubbelzuigers en toen stopte de productie van motorfietsen.
In 1946 kwam er aanvankelijk een hulpmotortje, de beroemde en zeer succesvolle 38 cc Mosquito en later tweetakt motorfietsen van 70- tot 123 cc.
Rond 1956 ontstonden de eerste contacten met Agrati, dat aanvankelijk framedelen leverde en ook enkele Garelli-modellen ging assembleren. Garelli leverde ook de motorblokken voor Agrati's eigen motorfietsen en scooters.
In 1961 gingen beide merken samen en ontstond Agrati-Garelli. Sindsdien richt het merk zich op lichte tweetakten, zowel voor op de weg en in het terrein, maar er werden ook viertakten naar ontwerp van Giovanni Parrilla gemaakt.
Vanaf 1965 werd uitsluitend de naam Garelli voor motorfietsen en scooters gebruikt. In 1969 werden alle nevenproducten geschrapt en maakte Garelli uitsluitend motor- en bromfietsen zoals: de Record, de Eureka, de Rally, de Katia, .... In 1982 nam Garelli de productie van het bromfietsen van het merk Minarelli over.
Na de productie van de Garelli Gary Uno en de Garelli Gary Duo na 1992, werd Garelli failliet verklaard.
[attachment=0:2ln1zc2o]1968_Garelli_Racer_01.jpg[/attachment:2ln1zc2o]
mogge
hier al weer even druk aan het werk...
maar om 2 uur stap ik weer lekker op mijn ezel richting huis
gelijk heb je , zie je morgen voor de allroadrit .
zomerpakkie , het wordt warm in die bossen
Bedankt Henk voor de informatie, ben veel te weten gekomen over Garelli.
Je bent toch nooit te oud om te leren?
En nostalgie, altijd interessant.
Die Mosquito's waren gemakkelijk op te voeren,
die van mij liep 70, er was er één in ons dorp
die 100 liep, en dat al 40 jaar geleden.
Helaas heb er er zelfs geen foto meer van.
mogge , na een leuk weekend zijn we al weer druk aan het werk...al was het maar 1 dag.
iedereen een fijne week gewenst
en ik loop deze dienst 8 dagen dus kan me lol wel weer op
Nou ik ben ook weer op het werk maar dan om uit te rusten van de afkrab en schuurklus
Twee kanten zijn kaal en 1x grof geschuurd en 1 kant voor 80% 😡
Dus in feite nog 1 kant afkrabben wat ik vanaf Woensdag doe , Dan heb ik 4 avondiensten en kan ik van 08.00 t/m 12.00
Telkens een stuk doen 😐
Daarna per kant 1 x middel schuren en 2x gronden en 1x fijn schuren en 2x schilderen
Dus ben nog wel ff bezig en als je dan al die motoren in de verte langs hoort brullen op de N200 dan kriebelt dat wel
Danny 😉