het goedemorgen top...

Meldingen
Alles wissen

het goedemorgen topic

1,792 Berichten
32 Gebruikers
2 Reactions
4,294 Bekeken
(@jplover)
Estimable Member

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap. saai hoor, dat ouwe lullen "gepraat" 😐

ik zal wel eens wat laten zien waar een "echte" man mee bezig is Twisted

ff geduld dus. ga zo de foto's ervan maken

Geplaatst : 15 juli 2016 12:06
(@kawasjakie)
Noble Member

[attachment=0:1l4upd5z]WP_20160715_11_08_55_Pro.jpg[/attachment:1l4upd5z]

Hier was deze ouwe mee bezig vandaag 😎 Lekker door de Ardennen kachelen Mr. Green

Geplaatst : 15 juli 2016 17:42
(@jplover)
Estimable Member

zo zo Sjakie, lekker zeg. helaas is dat niet voor iedereen weggelegd (aldus ondergetekende) ik kwam niet verder dan de plaatselijke nabijgelegen weiland.

ik heb niets tegen bolle mannen in een blauw/gele shirt met korte broek die wat huppelen in de wei, maar sorry, ik kijk toch liever hier naar in een weiland.

Geplaatst : 15 juli 2016 21:57
(@kawasjakie)
Noble Member

Ik zie ook liever een 'bijna' klassieker van MB in de wei! Dat is nog een echte!!
Mr. Green

Was mijn eerste Ardennen rit dit seizoen...gaat geen topjaar worden, andere jaren had ik er halverwege juli al 5000km gereden daar. Moest weer een beetje leren hoe ook alweer moest!

Geplaatst : 15 juli 2016 22:31
(@jplover)
Estimable Member

haha, ik neem aan dat je dat leren snel is gegaan. zoiets verleer je nooit, al zal het wel effe weer wennen zijn.

trouwens, ik hoop niet dat je onderweg een vette bougie krijgt. lijkt mij een bere klus om bij de bougies te komen. moet je daarvoor de hele kuip + tank loshalen?

Geplaatst : 16 juli 2016 17:10
(@kawasjakie)
Noble Member

Voordat je bij de bougies bent kun je wel even een paar uur graven ja..
Compleet de kuip(ja alles) eraf, tankcovers eraf, dan kan je (wel weer handig) de tank bij het balhoofd losmaken en omhoogscharnieren. De achterste twee bougies van de V4 kan je nu goed bij, maar de voorste zijn minder...
Maareh, een vette bougie, dat had ik weleens met m'n tweetaktbrommer, nooit met een 4-takt. 😛

Dat leren...ja dat komt wel snel bij, maar de eerste paar snelle bochten was knudde...te laat op het gas of te veel gas erop.
Corrigeert wel makkelijk die VFR, maar 't ziet er niet zo vloeiend uit Oops Gelukkig was het errug rustig op de weg dus plek genoeg om een foutje te maken en niemand die het ziet Mr. Green

Zeg, heb jij ook nog een beetje met je Japanse gereden, of was het de Duitser?

Geplaatst : 16 juli 2016 22:36
(@jplover)
Estimable Member

ach ja Sjakie, ik denk niet dat Rossi vlak na z'n vakantie ook gelijk de eerste de beste bocht met een knietje aan de grond de bocht door gaat, dus schamen
hoef je je niet.

nee, tegenwoordig heb je met die injectiesystemen vrijwel nooit meer een vette bougie, maar was ook maar een voorbeeld. de carbs van mijn GPZ900
staan wat te rijk afgesteld, dus soms verzuipt ie bij het starten, dus nog eerdaags ff de sproeiers wat indraaien. bij de sproeiers kan ik zo bij en bij de bougies
moet ik alleen de buddy en tank er af halen. geef mij dan maar een luchtgekoelde motor, daar gaat het helemaal eenvoudig bij, dus eerdaags maar eens mijn
GSX 750 uit de kast halen.

af en toe pak ik een Jap, maar inderdaad, de laatste 2 jaar (ruim) is toch wel heerlijk toeren in z'n Duitse youngtimer met 6 cyl en automaat. ook met een motor
waar je zo bij kan. bougies vervangen is een eitje. doe dat maar eens bij een nieuwerwetse auto. 1 en al plastic kappen wat je weg moet halen en dan ben je er
nog niet.

hmm, de komende dagen wordt het wel ideaal motor weer. althans, tot donderdag dan, daarna zal het wel weer herfst zijn, dus 4 dagen genieten. m'n t-shirt en korte
broek liggen al klaar 😛

Geplaatst : 17 juli 2016 11:05
(@kawasjakie)
Noble Member

Ik vind het nu toch wat warm ...

Geplaatst : 19 juli 2016 19:28
(@greenbird)
Noble Member

Met deze temperatuur blijft mijn fiets ook mooi op stal
en m'n leren pak op de kapstok. 🙁
Mooi rit heb je gemaakt Sjakie, jammer dat de Ardennen voor mij te ver is 🙁
Mr. Green

Geplaatst : 20 juli 2016 13:03
(@kawasjakie)
Noble Member

He Greenbird! Ik dacht even dat je op vakantie was Grin hoorde je hier weinig..
Ja vanuit het hoge noorden zijn de Ardennen te ver weg.. Over de grens in Duitsland niet iets moois?
Morgen weer rond de 25°C én aangezien ik in België werk ben ik morgen én vrijdag vrij. Nationale feestdag, weet echt niet ter gelegenheid waarvan, maar zodoende toch maar weer een toertje Ardennen doen. De lefboutjes en schaamrandjes beetje bijwerken Mr. Green

Geplaatst : 20 juli 2016 19:22
(@greenbird)
Noble Member

Ja inderdaad was ik hier even rustig, had niks zinnigs te melden.
Vakantie heb ik nog te goed, begint volgende week.
Soms ga ik de grens over duitsland in. Als je de plekjes weet is
het daar best leuk toeren.
Mr. Green

Geplaatst : 21 juli 2016 13:35
(@jplover)
Estimable Member

heerlijk gewoon. lekker m'n 35 jaar oude GSX750 uit de kast gehaald en rustig toeren met en dun jasje aan, dunne motorhandschoenen en losjes zittende motorlaarzen.

ik ga zo weer, kan niet wachten en van mij mag het zo nog wel 4 weken blijven

ik geniet nu optimaal en wie weet (als ik het niet vergeet) maak ik wel een paar sfeervolle motorfoto's om jullie lajoers .........ehhh, jaloers te maken. :geek:

Geplaatst : 21 juli 2016 16:35
(@kawasjakie)
Noble Member

[attachment=0:1ti4ozy3]WP_20160721_09_12_09_Pro.jpg[/attachment:1ti4ozy3]

Maak ons jaloers J@plov€r! Mr. Green
Hier hing ik vandaag uit, heerlijk vlammen door de Ardennen, heel Belgie was vrij, maar geen kip op de weg!
Dat gebrul van die V4 die een paar versnellingen tot 10.000rpm opgezweept wordt in een mooie klim met harde rotswand als klankkast Mr. Green kippevellll! De nieuwe JSF is er niks bij LoL

Zo druk met rijden dat ik alleen gestopt ben om te tanken en om te pi@sen 😮 weinig foto's deze keer.

Geplaatst : 21 juli 2016 19:04
(@jplover)
Estimable Member

hmm, kon je niet piesen onder het 10000 toerengebied? doen ze tijdens de toer ook, gewoon je zaakje er uit hangen en laten gaan.
okee, is niet al te milieuvriendelijk, dat is waar.

wel mooi, wou dat ik met je mee kon, daar door de Ardennen toeren, maar ik hou je op deze ouwe meuk niet bij.
tja, ik ben nu eenmaal een grote liefhebber van dit soort motoren en ik ben maar wat blij met mijn Suzi van 35 jaar oud.

Geplaatst : 21 juli 2016 22:18
(@bieemwoe)
Estimable Member

Mooie fiets,die ouwe trouwe soes!!

Geplaatst : 21 juli 2016 22:36
Pagina 113 / 120
Deel: