het goedemorgen top...

Meldingen
Alles wissen

het goedemorgen topic

1,792 Berichten
32 Gebruikers
2 Reactions
4,294 Bekeken
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

@Boodschapper wrote:

En... wees blij dat je niet je motor bent kwijtgeraakt en alleen een sleuteltje heb over gehouden.

Ja, zo gezien bleef de motorfiets prima functioneren toen de sleutel hem verloren was.

Ook mazzel dat ze een motor met sloperij kleur op maandag meteen voor jou aan elkaar hebben willen plakken. Het is om de tankdop dicht te houden toch?

Misschien zit het contactslot op een plek waar je de sleutel vast kan knopen met een camera draag koord. Dan kan niemand de sleutel er snel uit halen. Ik zelf ga daar echt niet op zitten wachten want mijn vorige motor was een heuse kindermagneet en als je meteen bij de motorfiets weg kan lopen dan ben je wat vergeten. Dat laatste zal wel oude custom motorfiets wijsheid zijn. Zoals in: oude-custom. Het mag wat langer duren.

Ga niet racen op koude en natte binnenwegen. Pas heb ik nog gezien dat het voor de boeren wals tijd is. Overal kunnen hompen liggen. Ken uw weg. Dat is het veiligste. Probleem met slappe achtervering, lage bandenspanning? Groet. Alfred

Wow, ben ik even een tijdje offline om mezelf dood te werken, wordt er op mijn motor gehaat! LoL
Sloperijkleur, sjongejonge... Prachtig kleurtje, toch? Prima beginnersfiets om van mijn eerste salarisJE te betalen, als oud-student. Dit oude barrel brengt mij keurig elke dag naar mijn werk, en dat is de laatste dag letterlijk èlke dag. LoL
...dan moet ik ook wel zeggen dat ik een zwak heb voor oude barrels. Oude brommers, oude auto's die van ellende uit elkaar vallen, oude motoren...

Ik weet dat natte binnenwegen nou niet de beste keus zijn, maar ik ben ontzettend angstig op snelwegen / in bochten / met slecht weer, sinds ik een ongeluk heb gehad. Sindsien rijd ik met slecht weer binnendoor, om die bocht te vermijden. Roll

Ik ga vandaag kijken voor een doorwaaipak!

Geplaatst : 7 mei 2016 10:17
(@old-timer)
Estimable Member

@PunkPrincessWieke wrote:

...dan moet ik ook wel zeggen dat ik een zwak heb voor oude barrels. Oude brommers, oude auto's die van ellende uit elkaar vallen, oude motoren...

Én Old-timers ook zeker ! Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Is het nog wat geworden met die doorwaai kleding trouwens ?

Geplaatst : 8 mei 2016 22:39
(@henks)
Noble Member

Zonder doorwaai kleding waait het ook behoorlijk als je de gang er maar inhoud.

Geplaatst : 10 mei 2016 11:52
(@greenbird)
Noble Member

Wie waait waait weg LoL LoL LoL Mr. Green

Geplaatst : 11 mei 2016 14:15
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

[attachment=0]image.jpeg[/attachment]
[attachment=1]image.jpeg[/attachment]

Dit is 'm geworden!
Dat rijdt toch wel heel fijn hoor... In dat warme weer Smile

We hebben ook gekeken voor communicatiesystemen voor twee bestuurders (dus niet bestuurder&bijrijder).... 400 euro Shock Dat viel net niet helemaal binnen het budget. LoL
Heeft iemand hier daar al een goedkopere optie voor gevonden?

Geplaatst : 11 mei 2016 15:05
(@iemand)
Honorable Member

Hee PunkPrincessWieke,

Nou... je kan elkaar dus gewoon bellen met je eigen smartphone en een headset. Dat heeft als groot voordeel dat je haast onbeperkt verbinding legt, dat het discreet is maar in ieder geval zonder gedoe met vrije kanalen en dat je via het geven van een opdracht evengoed anderen kan bellen en natuurlijk zelf gebeld zou kunnen worden. De aanwijzingen van een GPS routeplanner komen dan ook door. Via advertentiezoeker.nl kom je bij aangeboden artikelen die goedkoper zijn dan Euro 400. Kijk daar maar eens rond en zoek de gebruikservaringen en prijsvergelijkingen op Internet. Hier is de advertentie die ik voor een motorfiets headset-telefoonkiezer zag:

http://www.marktplaats.nl/a/motoren/accessoires-navigatiesystemen/m1049653707-nieuw-cardo-scala-rider-solo-voor-60.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Jij bent straks misschien de motorrijder met telefoonnummers op het stuur. Groet. Alfred

Geplaatst : 11 mei 2016 17:39
(@kawasjakie)
Noble Member

Das een knap pak Princess! Veel plezier ermee, de temperaturen zijn in elk geval hoog genoeg Mr. Green

Geplaatst : 11 mei 2016 20:59
(@old-timer)
Estimable Member

Sow, da's een fraai pak, Wieke. En ook een slimme kleur.
Oké, wel een beetje besmettelijker dan een donkerder pak, maar het is in de zon minder warm.
Toen ik m'n doorwaai jas+broek kocht was ik zó gefocust op dat doorwaaien, dat ik niet op kleur heb gelet.
M'n Jasje en broek zijn nu beide zwart, en dat kan in de zon best nog wel warm worden.
Vooral in de stad, waar het 'doorwaaieffect' een stuk minder is.

Ik meende te lezen dat je de motor voor woon-werk gebruikt? Dan heb ik nog een tip voor je.
Toen ik nog werkte reed ik ook altijd dagelijks op de motor naar m'n werk.
En het kon in het voorjaar en zelfs in de zomer 's ochtends vroeg nog verrektes koud zijn.
(Ik begon altijd wel hartstikke vroeg; 6 uur van huis, 7 uur op het werk).
Als je dan in je doorwaai pakkie rijdt kan je nog best zitten klappertanden.
Daarom had ik voor 's ochtends een zogenaamde 'windstopper'.
Dat is een heel dun windjack (maar dan ook écht winddicht) dat ónder het jasje past. Je kunt ze o.a in sportzaken vinden.
Het is niet echt een voering, maar dat scheelde een hoop koude.
En dan 's middags in het zonnetje weer lekker doorwaaien, en de windstopper in het rugzakje/topkoffetje/tanktasje... etc...

Tja, motorrijden brengt meer kosten met zich mee dan alleen een brommert en een helm.
Maar daar was je al echter denk ik...

Ja, mooi pak ! Veel plezier ermee en ik hoop dat je de protectie nóóit nodig zal hebben...

Geplaatst : 11 mei 2016 22:00
(@kawasjakie)
Noble Member

@PunkPrincessWieke wrote:

[attachment=0:2la4jtky]image.jpeg[/attachment:2la4jtky]

We hebben ook gekeken voor communicatiesystemen voor twee bestuurders (dus niet bestuurder&bijrijder).... 400 euro Shock Dat viel net niet helemaal binnen het budget. LoL

Ik kwam net deze tegen Princess, ik weet niet of het wat is, maar in elk geval geen €400 Grin

http://aanbieding.marktplaats.nl/deal/handsfree-bluetooth-headset-voor-op-de-motor/

Geplaatst : 12 mei 2016 20:40
(@punkprincesswieke)
Honorable Member

Danku, danku. Mr. Green

Moet zeggen, dat pak is top. Inderdaad 's morgens eeb beetje fris (het budget voor een windstopper is even op LoL ) maar een stuk koeler in de zon dan mijn andere pak.
De kleur is wel heel besmettelijk, en de gaatjes op mijn jas zijn inmiddels een heuze vliegjesbegraafplaats, maar enfin, ik blijf koel. Ik ben inderdaad ook groot fan van zwart, maar dit leek me minder warm (ik kan niet zweten, hopeloze handicap, waardoor ik mezelf met warm weer altijd met water moet koelen omdat ik anders ziek word of flauwval. Roll ... Niet erg praktisch op een motor).

Die link is volgens mij alleen geschikt voor bellen, of zie ik dat verkeerd? Ook een optie, als je een onbeperkt abonnement hebt LoL

Geplaatst : 13 mei 2016 11:25
(@kawasjakie)
Noble Member

Zoiets zag ik later ook staan, maar toen had ik die link al gepost.. Met gebaren kom je ook een heel eind 😉
Niet zweten? Je zou wat van mij moeten overnemen, af en toe m'n schoenen leegkieperen 😮
LoL

Geplaatst : 13 mei 2016 18:08
(@bijzonder-mooie-wielen)
Prominent Member

Zo weer ff een week de boer uitgehangen in mijn tuinhuis , De komkommer/tomaten/paprika/pepers/uien/bonen zijn geplant en kunnen weer groeien Mr. Green
Ook na 9 jaar met de Shoei te hebben rondgereden nu een Schubert c3 Pro systeemhelm met bijbehorend communicatiesysteem gekocht Grin
En afgelopen zondag het 1e Kubb tournooi gespeeld in Duitsland volgende week een in België 😎
Dat is een mooi doorwaaipakkie Wieke ik hoop dat je er lang plezier van hebt 😛
En laat nooit iemand je 1e motor afkraken hoor :ugeek:
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 16 mei 2016 20:37
(@kawasjakie)
Noble Member

Zozo Danny, ook tuintjes aan het sparen bij AlbertHein? Ha, nee, geintje!
Nog wat gewonnen met het Kubb-en? Veel plezier met je nieuwe Schubert!

Geplaatst : 17 mei 2016 23:08
(@bijzonder-mooie-wielen)
Prominent Member

Nee Sjakie het tournooi niet gewonnen maar dat was ook niet de bedoeling Mr. Green
Het was een tournooi waar je met minimaal 3 spelers mag spelen en wij speelden met 6 spelers om al vast te oefenen voor het WK waar 6 spelers verplicht zijn (wat dus moeilijker is) :ugeek:
Maar we werden toch nog 1e in de groepsfase en uiteindelijk 10 e v/d 28. :geek:
En ons WK team bestaande uit 3 Duitsers en 3 Nederlanders hebben ff aan elkaar kunnen wennen LoL
Komende weekeinde speel ik in Zonderschot België maar dan met 3 spelers en daar zal het wat fanatieker gespeeld worden 😎
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 18 mei 2016 15:39
(@kawasjakie)
Noble Member

Veel succes in België Danny!
Op de motor ernaar toe? Goeie reis! Mr. Green

Geplaatst : 18 mei 2016 21:50
Pagina 111 / 120
Deel: