Gefeliciteerd Wieke 😛 😛 eindelijk je droom waargemaakt
En ik zou graag een rondje met je doen maar dan liever wat noordelijker dat is voor mij makkelijker als Amsterdammer
En ook op een dag dat het droog is en dat ik vrij ben natuurlijk
Danny 😉
Gefeliciteerd Princess, Zeeland is voor mij een brug te ver.
Dus nu mag je op een echte motor rijden.
Is heel anders dan op Lupo
Goeiemorgen allemaal,
Na een lange stilte van mijn kant ben ik weer eens ingelogd.
Na 4 jaar trouw te zijn geweest aan mijn paarse Beauty Honda Magna, heeft zij plaats gemaakt voor een ietwat sportiever model.
Sinds December ben ik nu in het bezit van een Gele Kanarie, in de vorm van een Yamaha XJ6N
Het is allemaal net ietsje anders, maar zeker niet minder prettig, al moet ik nog wel ff wennen.
Voor een ieder hier, een heel fijne dag en geniet van de mooie momenten. 😉
Groet,
Marja
Veel plezier met je sportieve naked Marja!
Goeiemorgen trouwens
Welkom terug Marja, ik miste je al
En veel plezier met je nieuwe fiets
Zo afgelopen Vrijdag niet zo`n goede morgen was eindelijk vrij na 7 dagen werken en moest op de motor naar het tuinhuis voor het openingsseizoen
Dus de motor vol gepropt en opgetuigd met spullen die naar het huisje moesten en ja hoor de motor startte niet %#^##%^####$#$$%& (accu leeg).
En je weet het Wie op de Wegenwacht wacht wacht wacht het langst 😕 , Na een uur wachten in de kou eindelijk op weg moest ik al verkleumd toch ff minstens 60 km extra rijden om de accu te vullen
Zondag nog ff 175 km gemaakt om de accu vol te rijden , dan kan hij er weer ff tegen
En nu weer ff 7 avonddiensten doen
Danny 😉
Jammer van de pech Danny,
Het is vaak dat er geen olie meer bovenin de motor zit, dat de startmotor hongerig wordt naar Ampères. Gewoon opladen van de accu is dan vaak nét niet genoeg. Hiervoor heb ik dit jaar een auto starter (16 Amp power bank) gebruikt met een lithium accu. Heb die ook steeds meegenomen toen het koud was.
Vandaag vroeg opgestaan om gebruikte spullen voor iemand naar Delfzijl te brengen en boodschappen te doen.
Voor Euro 30 gekocht en voor het zelfde bedrag gratis meegekregen, omdat het een verkeerde datum had of de datum van vandaag. Voor dertig Euro gratis, dat is ook voor mij niet niks. Dan heb je daar wel een zo een rug-plunje zak bij nodig. De foto is van anderhalve week geleden. Weer veel motorrijders gezien. Veel echte sterren. Allemaal de groeten terug.
[attachment=0:1xzmgj7z]image.jpeg[/attachment:1xzmgj7z]Mijn dag in a nutshell:
Nog even snel tanken voor mijn werk, de sleutel in mijn tankdop afbreken en niet meer verder kunnen rijden omdat je de motor moet starten met dezelfde sleutel. Vriendlief uit zijn bed bellen zodat hij de reservesleutel kan komen brengen en om 7:45 een garage binnen wandelen die om 8:00 open gaat zodat ik mijn tankdop met ducttape kan dichtplakken. Vervolgens met gevoelstemperatuur min dertig naar mijn werk crossen, een dienst van 11,5 uur draaien, waarin ik twee cliënten om weet te kopen een sleutel met mij te gaan bijmaken in ruil voor softijs met chocoladedip. Na 11,5 uur weer door min dertig terugrijden met de fancy nieuwe sleutel, van angst niet door mijn bocht des doods durven rijden, dus bij Roosendaal de snelweg af en binnendoor verder. En dan, tot slot, daar ergens mijn nieuwe sleutel kwijtraken (de vorige eigenaar van de motor had me nog gewaarschuwd dat je de sleutel er tijdens het rijden uit kan halen). Fuck you, monday.
Alles weer kits, Princess ?
Monday is over! Leave your troubles behind !
Wat gisteren gebeurd is zal zich voorlopig niet herhalen...
Bekijk het van de zonnige kant; je hebt alle koude en ontberingen overleefd.
Je hebt weer een volle tank benzine.
En... wees blij dat je niet je motor bent kwijtgeraakt en alleen een sleuteltje heb over gehouden.
Speciaal voor jou, om de moed niet te verliezen het nummer: "Keep on the sunny side (of life)".
Keep on the sunny side - Hier klikken
Wat een @#@##$%% maandag was dat voor je Wieke , Toevallig heb ik vorige week 2 reservesleutels laten maken omdat ik er maar 1 had voor mijn motor
Ik heb er nu 1 thuis en 1 in mijn motorjas dus altijd een bij me :ugeek:
Ook heb ik altijd een doorgeknipt figuurzaagje in mijn portomonee om afgebroken sleutels uit sloten te peuteren en daar heb ik al veel kosten mee bespaard
Vandaag misschien mosterd na de maaltijd maar misschien heb je er in de toekomst iets aan
Danny 😉
En... wees blij dat je niet je motor bent kwijtgeraakt en alleen een sleuteltje heb over gehouden.
Ja, zo gezien bleef de motorfiets prima functioneren toen de sleutel hem verloren was.
Ook mazzel dat ze een motor met sloperij kleur op maandag meteen voor jou aan elkaar hebben willen plakken. Het is om de tankdop dicht te houden toch?
Misschien zit het contactslot op een plek waar je de sleutel vast kan knopen met een camera draag koord. Dan kan niemand de sleutel er snel uit halen. Ik zelf ga daar echt niet op zitten wachten want mijn vorige motor was een heuse kindermagneet en als je meteen bij de motorfiets weg kan lopen dan ben je wat vergeten. Dat laatste zal wel oude custom motorfiets wijsheid zijn. Zoals in: oude-custom. Het mag wat langer duren.
Ga niet racen op koude en natte binnenwegen. Pas heb ik nog gezien dat het voor de boeren wals tijd is. Overal kunnen hompen liggen. Ken uw weg. Dat is het veiligste. Probleem met slappe achtervering, lage bandenspanning? Groet. Alfred
Goeieavond
Mooi weer volgende week.. Vanmiddag de VFR al eens ruw uit haar winterslaap gewekt. Ze was wat humeurig na 6 maanden stilgestaan te hebben
En Sjaak heb je de spinnenwebben al uit je uitlaat geblazen :twisted
Danny 😉
Ja, reken maar over 14 dagen krijgt ze haar nieuwe cardanas(recall van Honda) dus de oude nog even flink op z'n donder gegeven 😎