het goedemorgen top...

Meldingen
Alles wissen

het goedemorgen topic

1,792 Berichten
32 Gebruikers
2 Reactions
4,294 Bekeken
(@bijzonder-mooie-wielen)
Prominent Member

Zo ben weer terug Mr. Green en aan het werk Evil het MF test weekend was fris maar fantastisch Grin
Henks zou nog ff langskomen maar die heb ik niet gezien 😕
En het midweekje Denemarken was helemaal fantastisch Grin en jammer genoeg was ik daar niet op de motor Evil
Want als je tussen Ribe en Jelling vermijd snelwegen op je navigatie insteld :geek: kom je er achter dat Denemarken helemaal niet plat is Shock
En zelfs flinke heuvels en dalen heeft 😮 en ook veel heerlijke stuurweggetjes 😎
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 11 mei 2015 09:25
(@henks)
Noble Member

Zit tijdelijk op een camping in Hilversum ,

die zaterdag in Friesland kwam er een beer op mijn pad ,vandaar dat ik er niet was.

ga in de loop van juni naar zuid limburg en dan hoop ik dat ik daar kan motorrijden.

kan momenteel de motorlaarzen niet aankrijgen ivm met opgezwollen voeten en onderbenen.

zwaar kloten dus Danny .gegroet .

Geplaatst : 15 mei 2015 20:58
Prominent Member

Das klote ja Evil Ik heb soms last van jicht aan mijn schakelteen dat rijd ook niet echt lekker Oops , Op welke camping zit je in Hilversum en tot waneer Question
Mijn ouders hadden vroeger een caravan op een camping bij Hilversum maar daar moesten we weg. Shock
En op die plek ligt nu de A27 Evil
En die beer heb je toch wel opgevreten he want volgens overlevering moet berenklauw een delicatesse zijn :ugeek:
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 15 mei 2015 21:25
(@henks)
Noble Member

camping de Zonnehoek ,noodweg tegenover de ingang van het vliegveld t/m de pinksteren

Geplaatst : 16 mei 2015 19:03
Prominent Member

Nou ik beloof niets maar mocht ik in de buurt rijden dan wie weet Mr. Green
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 18 mei 2015 11:12
(@henks)
Noble Member

xxxx

Geplaatst : 18 mei 2015 16:46
Prominent Member

Gisteren was ik vrij en omdat de beloofde regen er niet was dacht ik om 07.30 ik rijd even naar de tuin om mijn kasplanten water te geven Mr. Green
Dus motor uitgepakt opstappen choke open en drukken op de startknop $%$%@$@@$@$@@@@@%^^3234@#222 Evil niets accu leeg Cry
40 minuten wachten op de WW en met startkabels direct gestart om inmiddels dik in de spits toch maar naar de tuin te kachelen Roll
Volgens de WW laadde hij wel dus is niet de dynamo overleden 😕
Dus waarschijnlijk (hoop ik maar)heb ik tijdens het op stuurslot zetten hem op parkeerstand gezet(met parkeerlicht) Oops
Zo niet dan heb je kans dat er ergens stroom lekt en heb ik morgenmiddag waarschijnlijk hetzelfde probleem. Cry
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 20 mei 2015 10:36
(@iemand)
Honorable Member

Dat heb ik gehad met een Honda.
Je kon het sleuteltje er uit halen als het contact nét al in de P stand stond maar de twee achterlichten nog niet brandden. Dat was dan slechts een kwestie van tijd. Door trillingen op het contactslot ging het licht in zo een geval ook aan. Achterom kijken had daarom weinig zin. Dus als het geweten blijft knagen dan moet je eens proberen wanneer het parkeerlicht nu eigenlijk echt aan gaat.

Ik hoorde ook van andere sleutels die sommige contactsloten even goed op P kunnen zetten dan je eigen. Ik weet niet bij welke motoren dit zo gaat. Dat vinden ze weer veiliger. Het zekeringenkastje heeft in elk geval een aparte zekering voor parkeerverlichting denk ik. Hoewel ik tegenwoordig steeds vaker maar wat zeg. Een andere oplossing is wellicht een LED achterlicht in warm-wit of rood. Dat moet een aantal uren kunnen blijven branden zonder gevolgen.

Geplaatst : 20 mei 2015 16:05
(@kawasjakie)
Noble Member

Als de parkeerlichten apart gezekerd zouden zitten zou ik die zekering eruit halen, maar ik vermoed dat die lampjes over dezelfde zekering branden.
Je zou natuurlijk op je contactslot wel het draadje van de parkeerverlichting eraf kunnen trekken.
Mijn Honda heeft geen park.verlichting meer, en een contactslot met een chiplezer, dus er is wel een en ander verbeterd bij de Rooien Mr. Green
Hoe is het Danny? Alweer on the road again?

Geplaatst : 20 mei 2015 17:26
(@subtoontje)
Eminent Member

Boodschapper wrote:

. Hoewel ik tegenwoordig steeds vaker maar wat zeg.

dus je WEET het en toch doe je het nog Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Geplaatst : 20 mei 2015 22:23
(@iemand)
Honorable Member

Ik heb drie mooie Honda's gehad.

De dealer zou met een sleutel van hun het parkeerlicht kunnen uitzetten zodat het gebruik ervan geen belemmering hoefde te zijn wanneer je pech had en de dealer de motor moest zoeken in het donker. Aan zetten kon bij een achtergelaten motor natuurlijk ook. Daarom was de parkeer stand niet beveiligd voor gebruik met alleen je eigen sleutel. Of ze dat na de uitvinding van de mobiele telefoon nog wel eens zo gedaan hebben weet ik niet. Dit komt niet meteen bij mij op en is een heel verhaal. Bovendien ik heb het niet kunnen controleren. Geen probleem toch? Natuurlijk mag ik zomaar wat zeggen. Zo doe ik dat altijd. Nog meer leden met vervelende gewoontes? Blijf slecht subtoontje! Blijf slecht.

Er is een methode om mooi te kunnen zien wanneer er lekstroom is bij uitgeschakelde motor. Daarvoor doe je de motor uit en haal je de grond kabel, of min, van de accu af. Je sluit de multimeter aan als volgt: in de stand A van Ampère met de knop op 10 Amp en de rode kabel in de A aansluiting gestoken, met de pennen tussen de accupool en de los genomen kabel. Als de motor geparkeerd is dan mag er niet meer dan enkele tientallen Milliampère op het display komen. Het hangt een beetje af van wat normaal is bij een alarm/startblokkering of computer/sensor, klokje of waarschuwingslampje wat aan blijft. Zie je meer op de display dan moet je één voor één de zekeringen los halen totdat je bij het circuit komt waar de spanning kennelijk weg lekt. De Wegenwacht had dit dus al voor Danny kunnen doen want zij hadden een accu. Het zal wel moeilijker zijn. Hoe is het afgelopen?

Geplaatst : 21 mei 2015 01:22
Prominent Member

Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik na het starten door de WW gewoon naar de tuin gereden , daarna weer naar huis en heb de motor weer ingepakt. Mr. Green
Vanmiddag ga ik weer naar de tuin dus dan pas weet ik of de motor weer gewoon start. 😕
En ik moet echt naar de tuin want gisteren kreeg ik een telefoontje dat er is ingebroken in mijn schuurtje (lekker pech weekje Evil Evil ).
Gelukkig niet in mijn huisje zelf , Waarschijnlijk waren deze inbrekers alleen op zoek naar gereedschap etc want er waren alleen meerdere Evil schuurtjes opengebroken
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 21 mei 2015 07:55
Prominent Member

Zo gisteren startte de motor weer zo als het hoort Mr. Green dus het was toch het parkeerlicht Idea
En de schade aan mijn schuur valt ook reuze mee dus al met al mag ik niet klagen Oops
Nu weer ff 4x de veermuizendienst Evil
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 22 mei 2015 23:17
(@kawasjakie)
Noble Member

Succes Danny!
Gelukkig laat je Bie-Em-DobbelJoe je niet in de steek!
Bevalt je nieuwe fiets wel goed?

Geplaatst : 23 mei 2015 10:05
Prominent Member

Qua rijden bevalt hij uitstekend 😮 dat telelever in de voorvork is echt geweldig Roll (vreemd dat BMW er weer vanaf stapt).
Maar qua opberg en bagagemogelijkheden mis ik mijn K75rt wel heel erg Cry
En aan het gerochel en geplof v/d boxer begin ik nu ook te wennen Mr. Green
Danny 😉 LoL

Geplaatst : 23 mei 2015 22:59
Pagina 100 / 120
Deel: