Zo ben weer terug en aan het werk
het MF test weekend was fris maar fantastisch
Henks zou nog ff langskomen maar die heb ik niet gezien 😕
En het midweekje Denemarken was helemaal fantastisch en jammer genoeg was ik daar niet op de motor
Want als je tussen Ribe en Jelling vermijd snelwegen op je navigatie insteld :geek: kom je er achter dat Denemarken helemaal niet plat is
En zelfs flinke heuvels en dalen heeft 😮 en ook veel heerlijke stuurweggetjes 😎
Danny 😉
Zit tijdelijk op een camping in Hilversum ,
die zaterdag in Friesland kwam er een beer op mijn pad ,vandaar dat ik er niet was.
ga in de loop van juni naar zuid limburg en dan hoop ik dat ik daar kan motorrijden.
kan momenteel de motorlaarzen niet aankrijgen ivm met opgezwollen voeten en onderbenen.
zwaar kloten dus Danny .gegroet .
Das klote ja Ik heb soms last van jicht aan mijn schakelteen dat rijd ook niet echt lekker
, Op welke camping zit je in Hilversum en tot waneer
Mijn ouders hadden vroeger een caravan op een camping bij Hilversum maar daar moesten we weg.
En op die plek ligt nu de A27
En die beer heb je toch wel opgevreten he want volgens overlevering moet berenklauw een delicatesse zijn :ugeek:
Danny 😉
camping de Zonnehoek ,noodweg tegenover de ingang van het vliegveld t/m de pinksteren
Nou ik beloof niets maar mocht ik in de buurt rijden dan wie weet
Danny 😉
xxxx
Gisteren was ik vrij en omdat de beloofde regen er niet was dacht ik om 07.30 ik rijd even naar de tuin om mijn kasplanten water te geven
Dus motor uitgepakt opstappen choke open en drukken op de startknop $%$%@$@@$@$@@@@@%^^3234@#222 niets accu leeg
40 minuten wachten op de WW en met startkabels direct gestart om inmiddels dik in de spits toch maar naar de tuin te kachelen
Volgens de WW laadde hij wel dus is niet de dynamo overleden 😕
Dus waarschijnlijk (hoop ik maar)heb ik tijdens het op stuurslot zetten hem op parkeerstand gezet(met parkeerlicht)
Zo niet dan heb je kans dat er ergens stroom lekt en heb ik morgenmiddag waarschijnlijk hetzelfde probleem.
Danny 😉
Dat heb ik gehad met een Honda.
Je kon het sleuteltje er uit halen als het contact nét al in de P stand stond maar de twee achterlichten nog niet brandden. Dat was dan slechts een kwestie van tijd. Door trillingen op het contactslot ging het licht in zo een geval ook aan. Achterom kijken had daarom weinig zin. Dus als het geweten blijft knagen dan moet je eens proberen wanneer het parkeerlicht nu eigenlijk echt aan gaat.
Ik hoorde ook van andere sleutels die sommige contactsloten even goed op P kunnen zetten dan je eigen. Ik weet niet bij welke motoren dit zo gaat. Dat vinden ze weer veiliger. Het zekeringenkastje heeft in elk geval een aparte zekering voor parkeerverlichting denk ik. Hoewel ik tegenwoordig steeds vaker maar wat zeg. Een andere oplossing is wellicht een LED achterlicht in warm-wit of rood. Dat moet een aantal uren kunnen blijven branden zonder gevolgen.
Als de parkeerlichten apart gezekerd zouden zitten zou ik die zekering eruit halen, maar ik vermoed dat die lampjes over dezelfde zekering branden.
Je zou natuurlijk op je contactslot wel het draadje van de parkeerverlichting eraf kunnen trekken.
Mijn Honda heeft geen park.verlichting meer, en een contactslot met een chiplezer, dus er is wel een en ander verbeterd bij de Rooien
Hoe is het Danny? Alweer on the road again?
. Hoewel ik tegenwoordig steeds vaker maar wat zeg.
dus je WEET het en toch doe je het nog
Dat heb ik gehad met een Honda.
Ik heb drie mooie Honda's gehad.
De dealer zou met een sleutel van hun het parkeerlicht kunnen uitzetten zodat het gebruik ervan geen belemmering hoefde te zijn wanneer je pech had en de dealer de motor moest zoeken in het donker. Aan zetten kon bij een achtergelaten motor natuurlijk ook. Daarom was de parkeer stand niet beveiligd voor gebruik met alleen je eigen sleutel. Of ze dat na de uitvinding van de mobiele telefoon nog wel eens zo gedaan hebben weet ik niet. Dit komt niet meteen bij mij op en is een heel verhaal. Bovendien ik heb het niet kunnen controleren. Geen probleem toch? Natuurlijk mag ik zomaar wat zeggen. Zo doe ik dat altijd. Nog meer leden met vervelende gewoontes? Blijf slecht subtoontje! Blijf slecht.
Er is een methode om mooi te kunnen zien wanneer er lekstroom is bij uitgeschakelde motor. Daarvoor doe je de motor uit en haal je de grond kabel, of min, van de accu af. Je sluit de multimeter aan als volgt: in de stand A van Ampère met de knop op 10 Amp en de rode kabel in de A aansluiting gestoken, met de pennen tussen de accupool en de los genomen kabel. Als de motor geparkeerd is dan mag er niet meer dan enkele tientallen Milliampère op het display komen. Het hangt een beetje af van wat normaal is bij een alarm/startblokkering of computer/sensor, klokje of waarschuwingslampje wat aan blijft. Zie je meer op de display dan moet je één voor één de zekeringen los halen totdat je bij het circuit komt waar de spanning kennelijk weg lekt. De Wegenwacht had dit dus al voor Danny kunnen doen want zij hadden een accu. Het zal wel moeilijker zijn. Hoe is het afgelopen?
Zoals jullie hebben kunnen lezen ben ik na het starten door de WW gewoon naar de tuin gereden , daarna weer naar huis en heb de motor weer ingepakt.
Vanmiddag ga ik weer naar de tuin dus dan pas weet ik of de motor weer gewoon start. 😕
En ik moet echt naar de tuin want gisteren kreeg ik een telefoontje dat er is ingebroken in mijn schuurtje (lekker pech weekje
).
Gelukkig niet in mijn huisje zelf , Waarschijnlijk waren deze inbrekers alleen op zoek naar gereedschap etc want er waren alleen meerdere schuurtjes opengebroken
Danny 😉
Zo gisteren startte de motor weer zo als het hoort dus het was toch het parkeerlicht
En de schade aan mijn schuur valt ook reuze mee dus al met al mag ik niet klagen
Nu weer ff 4x de veermuizendienst
Danny 😉
Succes Danny!
Gelukkig laat je Bie-Em-DobbelJoe je niet in de steek!
Bevalt je nieuwe fiets wel goed?
Qua rijden bevalt hij uitstekend 😮 dat telelever in de voorvork is echt geweldig (vreemd dat BMW er weer vanaf stapt).
Maar qua opberg en bagagemogelijkheden mis ik mijn K75rt wel heel erg
En aan het gerochel en geplof v/d boxer begin ik nu ook te wennen
Danny 😉