Kom bij de Opel dealer vandaan op de BMW brommer, sta mooi vooraan bij het verkeerslicht en wacht rustig op het groene sein dat ik op mag gaan rijden, schakel in de bocht over van de 1e naar de 2e versnelling en plots verheft het voorwiel zich in het luchtledige, een wheelie in de bocht dus met optrekken, kreeg zowat een highsider in de bocht nadat het voorwiel weer contact met het asfalt kreeg, schrok me wezenloos eigenlijk.
Kan me voorstellen dat dit met een Jap normaal is, maar met een BMW?
Iemand hier ervaring mee?
niet in de 2e , deze BMW moet dan wel heel erg op een motorfiets uit een ver land lijken.... 😀
Toerenteller gaat tot 16000Rpm, da's wel Japans?
16000rpm? Nee dan komen de rijstkorrels uit z'n oren, maar ergens halverwege z'n 3 doet ie ook nog wel eens z'n wiel optillen...
Om meteen genadeloos afgestraft te worden door de tractiecontrole (niks te maken met traction-avant overigens)
U beseft toch wel dat u zich schuldig heeft gemaakt aan een artikeltje 5 overtreding en dat Koos spee u nu rauw lust
.
En nee dat heb ik B ij
M ijn
W eten nog nooit meegemaakt op mijn Ktje.
Danny 😉
Koos Spee? Is die ondertussen niet met pensioen of zo?
o, dus jij vind dit een:
H oogst
ON nodige en
D omme
A ctie ?
Met m'n V-tje nogal eens last van
K-tje? 1300??
Nee de beste K die ooit gemaakt is natuurlijk de 75 :ugeek:
Danny 😉
Uhhhhhhhhh Kkkkkkawasaki
de beste K is natuurlijk Kawasaki
Maar dan is die van Danny zo een uit de jaren 80? Toch maar eventjes gemaakt die K75?
Yep. Da's normaal voor een BMW.
[attachment=0:ceegf997]K 1600.jpg[/attachment:ceegf997]
Inmiddels de fabriek al een keer gebeld voor het probleem. Zij zijn op de hoogte en hebben geprobeerd het probleem te corrigeren door het vermogen bij alle modellen te halveren. Helaas zonder resultaat. Zelf geprobeerd het probleem op te lossen door de helft van de cilinders uit te schakelen samen met een zak cement op de tank. Helaas, zonder resultaat. We zullen er mee moeten leren leven want een ander merk is geen optie. 😉
Pietje Bel.
Hoeveel kilo zit er in die topkoffer
50 kilo (zak cement). Weet echter niet of dit relevant is. Het probleem is van toepassing bij alle modellen (ook zonder topkoffer met zak cement).
[attachment=1:1yfkqhcy]R 1200 GS.jpg[/attachment:1yfkqhcy]
Zelfs de "wedstrijdrijders" met een standaard RT hebben er last van.
[attachment=0:1yfkqhcy]R 1200 RT.jpg[/attachment:1yfkqhcy]
Mannen en vrouwen, dit is geen grapje maar echt een probleem ! Wie weet raad ?
Pietje Bel.
Je kunt met een motor om gaan of niet.
Het is een combinatie van gas en koppeling.
Sommige mensen beheersen die techniek
niet helemaal.
Yep, nog effe genieten dan.
[attachment=1:1qfp750r]boxer voorwiel van de grond 3.jpg[/attachment:1qfp750r]
[attachment=0:1qfp750r]boxer voorwiel van de grond 1.jpg[/attachment:1qfp750r]
PB.
Oke,oke,
Ik zal een bekentenis afleggen waarom die oude BMW van mij dit doet:
-zadel is verzwaard met 103,50 kg lood
-kentekenplaat is van massief lood, ongeveer 6 kg
-spaaknippels,spaken,remtrommel,velg, ventieldopje in het voorwiel zijn van magnesium, weegt niks namelijk, 200 gram geloof ik.
-koplamp is gevuld met Helium
-contactsleutel is uitgehold en tevens gevuld met Helium
-clipons gevuld met Helium
-voorspatbord was een 2 mm dik aluminium exemplaar, heb hem afgeschuurd naar 0,0001 mm dikte, weegt nog maar 8 gram.
-buik van berijder gevuld met Helium
-hersens van berijder zijn verwijderd.
Ben me er van bewust door deze uitspraak en bekentenis, dat ik nu door de mand val, sorry hiervoor, een oude BMW kan dit namelijk niet, het zal een illusie van de berijder zijn, een Phatamorgana zeg maar.