gezien de acf-50 redelijk lastig te krijgen is op het moment was ik nieuwsgierig of er ook mensen zijn die ervaring hebben met putoline PPF-52?
dit schijnt ook een zelfde werking te hebben dan van acf. maar kost veel minder vandaar mijn twijfel.
en ik wil niet de proefkonijn zijn die later schade heeft aan de motor.
dus wil ik graag weten zijn er mensen die dit gebruikt hebben ?
Geprakte bananen werkt ook.
ja ๐ heb ik eens gehoord van zo'n autohandelaartje: De kleppentrein rammelde nogal, en de ander dag was het over. Paar bananen door de olievuldop prakken, en het ding liep geruisloos!!!
hebben we het wel over anti corrosie middel?? ik wil geen bananen in mn motorblok en ook zeker niet op het frame.
mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met ppf-52.
Even zonder dollen, maar je kunt net zo goed siliconenspray gebruiken. Beschermt net zo goed en kost maar de helft van de Putoline PPF-52 prijs.
Of WD40, een goedkoop alternatief en werkt prima!
beide door jullie genoemde heb ik nog wel zat van staan , maar ben bang dat het te vloeibaar is en het na een week ofzo geen bescherming meer bied..
die ppf-52 kan ik hier kopen voor 12 euro (500ml)
moet je overigens het blok (bv cilinderkop) ook inspuiten ?
WD 40 laat een beschermend laagje achter als de rest verdampt is. Werkt op zich prima, zeker in de pekel, maar dan moet je het wel regelmatig-elke week ofzo- aanbrengen.
Op je cilinderkop blijft het niet lang zitten ivm de temperatuur.
WD 40 kost voor de meesten niets, en daarom mijn favoriet :ugeek:
oke dat wd40 verhaal is me duidelijk maar hoe zit het met de anders middelen kunnen die wel op de kop gespoten worden ivm hitte? en is het blok noodzakelijk?
Aluminium wordt heel snel lelijk van pekel, dus nodig is het wel. Alleen WD40 is niet zo hittebestendig.
de producten die dat wel zijn, zijn weer een stuk duurder.
Bijvoorbeeld:
oke, nou gezien er niemand is die met ppf ervaring heeft haal ik zelf zo een bus en ga ik het testen. 12 euro voor een (goede) bescherming vind ik niet te duur
gezien wat de schade KAN zijn. zo ver ik weet is dat wel hitte bestendig.
ff kijken wat er op de bus staat, dan zal het met schade wel loslopen.
Mijn fiets blijft binnen als er zout ligt
@KawaSjakie wrote:
ff kijken wat er op de bus staat, dan zal het met schade wel loslopen.
Mijn fiets blijft binnen als er zout ligt![]()
ik ben ook zeker van plan om mn bike binnen te laten als er zout ligt maar wil hem wel als voorzorg beschermen .
maar rijden jullie wel als er gestrooid is en de wegen zijn een dag later helemaal droog?
of krijg je dan alsnog pekel op je fiets?
nee, als er eenmaal gestrooid is heb je een flinke regenbui (10mm) nodig om de weg schoon te spoelen. Anders is dus heel je fiets wit van de pekel ๐ฎ
Kan allemaal wel, maar na een paar wintertjes is het mooie er wel af. Remmen hebben meer aandacht nodig, voorvork krijgt last van roest enzo.
Geld natuurlijk niet voor BMW's ๐
ja voordat het zout weer weg is heb je flink wat regen nodig. dan denk ik dat ik maar verstandig ben en hem ook mooi binnen laat staan.
bmw zal wel betere aluminium hebben zeker whahah ๐