Nou, zo uitmuntend is mijn rijdend erfgoed nou ook niet weer, maar als het rijd, rijd het meestal als de bekende speer.
Italiaanse Spaghetti:
Vind spaghetti om te eten lekker, de moderne Italiaan spreekt mij totaal niet aan, de MV Agusta is natuurlijk duur, vroeger al en nu nog steeds, zal ook nooit veranderen, exclusiviteit moet je voor dokken, simpel zat.
De mooiste Italiaanse motorfietsen ( lees : MV Agusta ) zijn uit de Sixties en de Seventy's, het wegmodel MV Agusta America sprak mij vroeger al aan, ook toen reteduur, anno 2012 niet te betalen, maar echt mooi? Nee, wel een mooi rauw geluid uit het vooronder.
Mooiste MV's waren de 350 cc en de 500 cc uitvoering, de racers dan,die waar Agostini de rest mee weg reed. Subliem geluid door de geheel open megafoon dempers, made by the team of Arturo Magni ( je zult maar zo gelukkig zijn en zulke dempers op je eigen motor aan te treffen).
Ken toevallig iemand die ze op een BMW heeft zitten ( die vent is trouwens gestoord hoor ).
Door het hoge toerental komt hier zo'n geweldig mooi geluid uit, zelfs met warm draaien is het een genot voor de trommelvliezen ( als je er tenminste niet te dicht achter staat, bij minder als 2 meter vanaf de opening van de uitlaat wordt het gevaarlijk, trommelvliezen kunnen scheuren, knappen en wat dies mee zij).
Benelli bekoort mij trouwens ook, ook super Italiaans, maar wederom de racers of een kopie hiervan, liefst de 4-cilinder, met een nagenoeg zelfde uitlaatsysteem als de MV Agusta's, komt me toch een bak muziek uit, niet te filmen zeg.
Mede gevoed door de geluids uitstoot, heb je het idee bij 120 km/uur dat je 2x zo hard rijd, dit is dus niet zo, want een BMW wilde immers niet hard, zijn ouwe lullen bakken, lomp en onhandelbaar ( arghhh!!!! lekker zeg, BMW even afkraken, wie had dat van mij gedacht).
Daarom krijgen wij geen post van het CJIB uit Ljauwert.
Daarentegen: ze controleren tegenwoordig wel bij Loon en Ballo op snelheids malloten overtreders, da's jammer, je kunt daar namelijk behoorlijk het gas er op zetten ( 60km gebied, wie verzint zoiets eigenlijk? Koos wellicht?).
je voorliefde voor het historische Italiaaanse race-spul is inmiddels bekend! En van een beetje herrie -herstel- een beetje muziek ben je niet bang
Laat ik nu net die brief van Koos gekregen hebben vanwege een misdrijf in een 60km/h zone. En jawel, ook in het zuiden zijn dat dikwijls de mooiste circuits -nogmaals herstel- de mooiste slinger weggetjes.
Ben daar ff gepakt met 6km/h te hard, tjonge wat een misdaad
Kawasaki zeker? Reageren zeer snel op het gas, zo snel, dat je die verschrikkelijke 6 km te hard never opmerkt op je digitale display. Maar goed, Koos weer blij, staatskas raakt overvol door deze misdadige Nederlanders. Enige vorm van beheersing zal ons vreemd zijn en uiteindelijk willen we allemaal weleens een keer
6 km/uur te hard rijden, al was het alleen maar puur voor de kick, 66 km/uur na correctie in 60 km zone, reed je toch 70 km/uur, is ook veel en veel te snel.
Maar ja, Zeeland zeker, hebben wij in Drenthe geen last van( alleen Loon/Ballo traject, maar daar kun je ook met gemak 200 km/uur rijden).
nee, fout Herr Rudy. De Kawa heeft het veld geruimd voor een Honda 😮 iets minder zenuwachtig op het gas, maar snel genoeg 😕
Maar ik was geklokt op een adembenemende 69km/h, na correctie 66: €35,- + €6,- administratiekosten maakt €41,-
Al met al helemaal niet slecht... Op dat stukje haal je ook 120 (alleen met een snelle Jap natuurlijk )
Wat zou jou Augusta daar presteren, en dan bedoel ik km/h, niet dB
Vandaag in Zeeland. Oeps, ik was met mijn BMW al "buiten beeld" echter.....
[attachment=0:1e10xd33]BMW inhalen.jpg[/attachment:1e10xd33]
Het blijft een zaak van timing.
Een klassieke MV Agusta of een klassieke BMW hoor je niet bij 69 km/uur, zowel: dan zijn ze het spul aan het warm draaien.
Maar dit soort duizelingwekkende snelheden zijn voor mij in elk geval niet weggelegd, misschien richting Ballo, maar daar ligt de kit weer op de loer.Je kunt ook helemaal nergens meer het gas even open draaien en lekker opschakelen, het is allemaal 1e en 2e versnelling werk.
Ik ga wel voor een Lamborghini tractor, ze hebben zelfs bij de type's de snelheid aangegeven, best makkelijk.
Helaas, hier moet "het gas eraf".
[attachment=0:33es1fji]Afval.jpg[/attachment:33es1fji]
Maandag 20 augustus
A9 tussen Badhoevedorp en Alkmaar
A12 tussen Utrecht en Veenendaal
Dinsdag 21 augustus
A28 tussen Assen en Groningen
A77 tussen knp. Rijkevoort en de Duitse grens
Woensdag 22 augustus
A12 tussen Utrecht en Veenendaal
A15 tussen Tiel en Nijmegen
Donderdag 23 augustus
A4 tussen Amsterdam en Den Haag
A29 tussen Rotterdam en Dinteloord
Vrijdag 24 augustus
A17 tussen Roosendaal en Moerdijk
A50 tussen Arnhem en Oss
Zaterdag 25 augustus
A13 tussen Rotterdam en Den Haag
A16 tussen Breda en de Belgische grens
Zondag 26 augustus
A12 tussen Utrecht en Veenendaal
A79 tussen Maastricht en Heerlen
Pietje Bel
Het blijft oppassen !
[attachment=0:vivei3zs]Controle.jpg[/attachment:vivei3zs]
Dinsdag 28 augustus
A6 tussen Joure en Emmeloord
A50 tussen Arnhem en Oss
Woensdag 29 augustus
A1 tussen tussen Amsterdam en Amersfoort
A27 tussen Utrecht en Almere
Donderdag 30 augustus
A2 tussen Eindhoven en Maastricht
A12 tussen Utrecht en Veenendaal
Vrijdag 31 augustus
A18 tussen Didam en Doetinchem
A29 tussen Rotterdam en Dinteloord
Zaterdag 01 september
A12 tussen Utrecht en Veenendaal
A28 tussen Assen en Groningen
Zondag 02 september
A9 tussen Velsen en Alkmaar
A16 tussen Breda en Rotterdam
Pietje Bel.
Het blijft natuurlijk altijd en overal oppassen! Niet alleen op deze plekken.
en morgen overdag ?
"De vijand is listig !" 😕
[attachment=2:33po02dq]Controle 5.jpg[/attachment:33po02dq]
[attachment=1:33po02dq]Controle 8.jpg[/attachment:33po02dq]
Maar daar heb ik wat op gevonden.
[attachment=0:33po02dq]Tegen controles.jpg[/attachment:33po02dq]
PB.
@Pietje bel wrote:
"De vijand is listig !" 😕
[attachment=2:2tx7gtt2]Controle 5.jpg[/attachment:2tx7gtt2]
[attachment=1:2tx7gtt2]Controle 8.jpg[/attachment:2tx7gtt2]Maar daar heb ik wat op gevonden.
[attachment=0:2tx7gtt2]Tegen controles.jpg[/attachment:2tx7gtt2]PB.
De vijand is niet listig, want je hebt zelf alles in de rechterpols, dus het is aan de rijder of ie een snelheidsboete krijgt of niet.
op het ogenblik liggen er veel geperste pakken hooi in de berm. Ook een geliefd plekje voor dat schorem om hun camera achter ze zetten
Snelheidsboetes zijn dan wel niet leuk, maar iedereen heeft het zelf in de hand om sneller te rijden dan de toegestane snelheid, en neemt zelf het risico op een bekeuring voor te hard rijden. Gewoon goed uitkijken hoe je rijdt, en waar je rijdt. Zijn vast plekken waar het af en toe wel even kan om sneller te rijden dan de toegestane snelheid.
Precies en juist op die plekken zetten ze dan zo`n ding neer omdat ze weten dat ze dan makkelijk kunnen scoren.
Kijk in principe heb je gelijk wat betreft het in eigen hand hebben van je gashendel.
Maar het zou zo moeten zijn dat een agent de afweging moet kunnen maken van hier in deze omstandigheden kan het dus laat maar gaan
En deze idioot maakt het wel erg bont en is gevaarlijk bezig , Aanpakken die persoon
I.p.v een liniaal op de wet leggen en dan voor een paar km overschrijding gaan schrijven of voor het te hard rijden op een lege weg.
Danny 😉