BMW zet motorrijder...
 
Meldingen
Alles wissen

BMW zet motorrijders voor gek!

12 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
21 Bekeken
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Gisteravond was er een auotoprogamma op TV, auto's zijn niks alleen makkelijk in de winter, maar kreeg een tip dat er een motorrijder een auto voor gek zou laten staan dus alle reden om te gaan kijken.
Biertje nootjes kat op schoot hond aan de voeten en kijken maar.

Tot mijn grote schrik komen ze er met een BMW motorfiets aan, deze zetten ze naast een auto die ergens in een achteraf schuurtje is gebouwd door een één of andere onverlaat die nog wat waterleidingen had liggen en een V8, dit alles samegesmolten en rijdbaar gemaakt.

Eén ronde over het circuit en natuurlijk had de BMW het nakijken.

Waarom niet een eerlijk vergelijk met bijvoorbeeld een Suzuki gsxr 750 of een Kawasaki ZX10?

Nu staan wij motorrijders toch weer behoorlijk voor lul............... 🙁

 
Geplaatst : 19 maart 2011 11:43
(@henks)
Berichten: 1083
Noble Member
 

Het ding had wel iets van 500 pk en woog slecht 550 kg
geen vergelijk met een motor,leek wel een uit de kluiten gegroeide kart.
ik reed omstreeks 1973 een rondje TT circuit met een Peugeot 104/50pk tegen een 750cc motorfiets
de motor was het snelst op snelheid maar kon hem verder redelijk bijhouden,op ruime afstand uiteraard.

 
Geplaatst : 19 maart 2011 12:26
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Was het een Japanse superbike geweest had dat 4-wielding geen schijn van kans gehad.

 
Geplaatst : 19 maart 2011 20:28
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

@vicking wrote:

Was het een Japanse superbike geweest had dat 4-wielding geen schijn van kans gehad.

die Japanse superbike haalt net de 1e bocht voor de drijfstangen er weer uit komen zetten..... LoL
remeber de zx12 en de zx10 in de testen van Motorrad.

 
Geplaatst : 20 maart 2011 12:15
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Was het een Japanse superbike geweest had dat 4-wielding geen schijn van kans gehad.

Kawasaki heeft de problemen opgelost, BMW laat de consument het zelf oplossen (neem het versnellingsbak probleem).

 
Geplaatst : 20 maart 2011 14:52
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

versnellingsbakprobleem(afgeronde vangnokken) was alleen bij de eerste lichting 1100,s
meeste bakken zijn gemodificeerd , bakken die geen probleem waren in de 1e jaren of weinig KM maakten waren later aan de beurt.
ik heb het zelf mogen oplossen , erg leerzaam .
maar ik weet nog genoeg zzr1100 bakken die nog steeds tussen 1>2>3>4 vrijlopen of pas na 3x trappen in de juiste versnelling schieten.
zijn nooit door Kawa opgelost.

 
Geplaatst : 20 maart 2011 15:18
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Versnelling problemen van de ZZR1100 heb ik nooit van gehoord, wel van de 3e kruklager, deze is onder garantie vervangen.

Ben wezen kijken naar een BMW, vind het echt gave dingen, maar de problemen met bak en ruimte om het telelever systeem heeft mij doen besluiten om niet tot aankoop over te gaan.
Heb proef gereden op 2 stuks, een R1100rs en op een R1100r, beide de versnellingsbak niet goed en ruimte op de voorkant (schanierpunten telelever) toeval? of kwaal?!

 
Geplaatst : 20 maart 2011 18:46
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

scharnierpunten telever heb ik nooit iets negatiefs van gehoord of gezien
je wil niet weten hoeveel km ik ofroad of hobbels en putten heb gereden met mijn telever.
die constructie is echt 100% hufterproof .
maar goed , kan alleen over m,n eigen fiets oordelen.

 
Geplaatst : 20 maart 2011 21:31
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
Topic starter
 

Kan natuurlijk toeval zijn 2 motoren met het zelfde euvel, maar was er wel klaar mee.
Eén dealer stelde voor de kosten te delen om de BMW klaar te maken, ben toch zeker niet gek?

In de toekomst misschien een nieuwere type waar deze problemen niet aan de orde zijn.

 
Geplaatst : 20 maart 2011 22:14
(@old-timer)
Berichten: 118
Estimable Member
 

Kan het alleen maar eens zijn met Oemie. Heb nog nooit over problemen op dit gebied gehoord...
Met m'n eerste R850R heb ik in 130.000 km nooit iets gehad aan dat systeem.
Met m'n tweede ook niet, maar die heb ik maar 25.000 km gehad.
En met m'n R1150 GS heb ik bijna 50.000 km gereden, ook geen probleem.
Die had ik overigens ingeruild met bijna een ton op de teller, en alles was nog strak!

Dus... Ik vermoed dat het inderdaad toeval was.

 
Geplaatst : 21 maart 2011 09:22
(@gamba)
Berichten: 46
Eminent Member
 

Mijn BMW zette mij ook regelmatig voor gek, door er op de meest stomme momenten mee te kappen.

Dus ik kijk hier niet zo van op.

Maar dat soort problemen hebben we gelukkig niet meer 😀

 
Geplaatst : 21 maart 2011 23:09
(@black-mule)
Berichten: 973
Prominent Member
 

je moet ook geen ouwe lullen merk gebruiken...
neem dan iets wat echt loopt Smile

 
Geplaatst : 28 maart 2011 14:36
Deel: