Suzuki Gladius en d...
 
Meldingen
Alles wissen

Suzuki Gladius en de versnellingen.

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
237 Bekeken
(@steven1987)
Berichten: 2
New Member
Topic starter
 

Hallo,

Hier een klein verhaal met mijn minder prettige ervaringen tot nu toe met de Suzuki SVF 650 "Gladius".
Het is een heerlijke motor, klein, laag en met een Arrow uitlaat een heerlijk ding om te horen.

Het beestje is nu ongeveer 2 maanden oud en heb vanaf ongeveer 2 weken oud problemen met het schakelen.
Het begon met het uitvallen van mijn indicator. Schakel van 1 naar 2 en hij ging uit en er viel niet meer te schakelen.
Koppeling los een tik en we konden het opnieuw proberen.
Dacht dat het een enkele keer zou gebeuren dus niet zo veel aandacht aan besteed.
Totdat het toch wel wekelijk terug kwam. Ik met mn 1000km beurt naar de dealer. (2000 we konden geen afspraak vinden die matcht met mn rooster)
Probleem ook bij hun uitgelegd en met het ophalen vertelde zij dat ze alles losgehaald hebben en met de hand hebben geschakkeld en het probleem hebben gevonden!
Fijn leuk! Ook hebben zij met Suzuki contact opgenomen om te vragen wat er aan de hand was. Resultaat: Ik schakelde te zacht..... Slap excuus maar nam het aan.
Wat kon ik er aan doen? Nou gewoon wat harder schakelen, iets harder omhoog trappen.. Want de versnellingen moesten nog even slijten en dat moest zo kunnen.
Prima, heeft wel mn 1/23 vernacheld maar goed. U vraagt, ik doe.

Nu weer een paar weken verder starte ik mijn motor, (ding staat uiteraard in zn Neutraal) zet hem in zijn 1 en indicator geeft aan dat hij in zn 2 staat. YAY !
Na een tiental meters te hebben gereden komt hij erachter dat toch mijn versnelling in zijn 1 staat dus hoppa, we springen naar zijn 1.
Op de toerit naar de snelweg, opentrekken, naar zijn 1, 2, 3 en .... Ja hoor, we gaan niet naar zijn 4. Dus je krijgt een klap omdat hij toeren maakt ipv relax naar zijn 4.
Goed, nog een keer en we zijn in zijn 4 aangekomen. Zijn 5 en 6 kon hij wel vinden. Ook hier dacht ik dat zal wel eenmalig zijn.
Helaas, ook dit euvel bleef door zeuren. Nu 30 december breng ik mijn motor terug naar de dealer en gaan zij ermee rijden.
Om te kijken of zij het kunnen vinden. En anders moet er een nieuw blok in. Ik heb wel meteen gezegd, vindt alles prima maar hier ga ik niet voor betalen en dat was geen probleem.
Dit is een probleem voor en van Suzuki.

We wachten nu maar even af en hoop dat alles goed verloopt.

Heeft iemand anders ook een Suzuki Gladius (nieuwste uitvoering) en geeft deze ook zoveel problemen?
Het is en blijft natuurlijk massaproductie maar deze start met Suzuki gaat niet van een lije dakje.

Ik hoor graag jullie eventuele ervaringen. Of andere reacties.

Groet en alvast fijne feestdagen,
Steven

 
Geplaatst : 24 december 2014 00:09
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Ook goede feestdagen!

Mijn ervaringen met Soes zijn niet goed, maar dat kan ook aan mij liggen... In de jaren '90 vond ik ze wat achterlopen met de andere 3 Jappen, maar met de jongere versies van de GSXR'en hebben ze toch weer een leuke serie qua techniek.

Verder ken ik eigenlijk geen slecht schakelende Japanse bakken, tenzij ze vernachelt zijn. Ik rij ondertussen alweer 3 jaar zonder zelf te schakelen rond. Dat hebben ze aan de boorcomputer uitbesteed. En ik mis het geen seconde Mr. Green
Succes!

 
Geplaatst : 24 december 2014 18:17
Deel: