Honda nc750 - model...
 
Meldingen
Alles wissen

Honda nc750 - modeljaar 2023 of 2024,

2 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
5 Bekeken
(@honda_nc750)
Berichten: 1
New Member
Topic starter
 

in de prijslijst van Honda voor 2024, staat bij de nc750 x (met of zonder DCT) dat die  ‘modeljaar 2023’ is. Volgens een dealer is dit zo vermeld omdat het modeljaar 2024 ongewijzigd is in vergelijking met 2023 en is er dus zelfs geen modeljaar 2024 van deze motor. Is deze uitleg juist of gaat het in realiteit om de verkoop van “restvoorraad” van vorig jaar? En als ik zo’n motor koop, heb ik dan bouwjaar 2023 op het inschrijvingsbewijs?
Op internet vind ik deze motor toch enkele keren mét de vermelding ‘modeljaar 2024’ . Betreft het hier een foutje, of zijn die leverbaar in andere landen of …?

De invoerder hult zich in stilte als je hierover vragen stelt en verwijst enkel naar de gepubliceerde prijslijst, zonder verdere uitleg. 

Wie kan hier wat meer licht laten schijnen?

 
Geplaatst : 3 juni 2024 10:01
(@iemand)
Berichten: 497
Honorable Member
 

Hi, Het is inderdaad zo dat het modeljaar wordt vermeld in het framenummer of Vehicle Identification Number. Dat is om onzekerheid over wat het voor motoronderdelen zijn, weg te nemen. Handig ook, omdat ze al in de herfst van het jaar ervoor worden gemaakt.
Je hoeft je daarover geen zorgen te maken want op het kentekenbewijs staat wanneer die is afgegeven (vaak noemen handelaren dat "bouwjaar") en het is bekend dat het modeljaar 2023 én 2024 is of zelfs 2023 t/m 2025. De prijslijst gaat daar misschien nog niet in mee maar suggereert daarmee dan dat er ook nieuwere modellen zijn. Het zou best kunnen dat de motorfiets wat ouder is dan 2024. Mijn Honda heeft onder het zadel en op het frame, prominent een sticker waar op staat dat het een 04 is. Daarmee wordt de klant tegemoetgekomen. Hier een afbeelding. Anders op de kleine details letten en motorfietsen goed vergelijken, tot aan de gebruikte boutjes en schroefjes. De banden hebben ook een code van jaar en maand trouwens. Het zou mogelijk zijn dat ze bij gelijk blijvende motoren het woord modeljaar gewoon konden weglaten en proberen het voor een later jaar te verkopen. Ze zeggen toch dat er nog niet op gereden is.

Model Bouwjaar en Kleurcode

Op de afbeelding zie je Model ST1300A, daarachter het daadwerkelijke Bouwjaar en er onder de Kleurcode.

Dit bericht is gewijzigd 3 maanden geleden door Boodschapper
 
Geplaatst : 14 juli 2024 17:25
Deel: