Het moment komt steeds dichter bij. Hij gaat komen ! De BMW R 1250 GS. ๐ฎ
[attachment=0:38n39967]BMW_R1250GS_2013_01.jpg[/attachment:38n39967]
Wat zal het geluid zijn ?
Hoeveel PK ?
Wat gaat i kosten ?
Zal een watergekoelde boxer aanslaan ?
Zeg, zit die cardan en uitlaat wel aan de goede kant ?
Dat i er moet komen is helder, veel meer kunnen ze niet uit een luchtgekoelde boxer halen.
We zullen zien, PB.
de cardan zit nu eindelijk aan de goeie kant zo te zien ๐
Niet mijn model, maar aan de verkoopcijfers te zien denken daar toch al vele jaren de mensen anders over...
Vorige week een rit meegereden met een GS1150 aan kop, en in de bochten is het een taaie! Beetje meer vermogen kan ie wel gebruiken!
Op 2 oktober 2012 zal BMW op de Intermot in Keulen de watergekoelde versie van de R 1200 GS onthullen (R 1250 GS). ๐ฎ Het vermogen van het nieuwe blok wordt op zoโn 130 pk geschat (tegenover 110 pk voor de huidige luchtgekoelde boxer).
En, er gaat ook een watergekoelde RT komen. ๐
[attachment=0:oamhz5a0]introwatergekoelderR1250RT.jpg[/attachment:oamhz5a0]
Pietje Bel (van de luchtgekoelde boxers).
heel de Franse overheid gaat met dit ding rijden...
Arme jongens
Ben benieuwd wat de "kinderziektes" zullen zijn.
[attachment=0:1czsyshd]1250 waterkoeling.jpg[/attachment:1czsyshd]
PB.
Misschien wordt ze met het ouder worden nog wat knapper ๐
En daar is i dan. Kan niet wachten op de Adventure uitvoering. Maar dat gaat nog even duren.
Standaard spaakwielen ? Ze lijken het te begrijpen.
[youtube:3lw54e7p]
PB.
wat is het nut van 130pk voor een allroad
heb je niks an.
beter een hoog koppel zodat je schakellui kan rijden en onverhard de boel op koers houdt.
dadelijk wordt het een soort 2e multistrada en die kant moet de GS AUB niet op.... ๐
Tja, wat doe je op zo'n dag als vandaag ? Natuurlijk naar de motorbeurs in Utrecht . Onderstaand enkele indrukken.
[youtube:228a7041]
Ben speciaal even geweest voor de nieuwe GS. Ben er nog niet helemaal uit. Te lief, te gelikt, teveel het zelfde, te klein, teveel PVC ? Ben benieuwd wat de GSA gaat worden. Moet effe wennen ๐ฎ .
Zundapp KS 750 is supper :D. Moet vaststellen dat veel merken toch wel erg veel op elkaar gaan lijken ๐ . Was weer een leuke dag !
PB.
En hij staat nu ook al bij de dealer.
Ben er afgelopen weekeinde even geweest.
[youtube:1z7mwm0m]
Kan eigenlijk niet wachten op de GSA. Gaat helaas nog 1 of 2 jaar duren. ๐
Pietje Bel.
Vindt die Zundapp KS750 toch wel erg mooi hoor, komt ook dit jaar nog op de markt?
Welnee,de Opel Kaptein komt toch ook niet terug.
Ford Granada ook niet
Simca 1100 ook niet
Fiat 124 s ook niet
Alfa Gulietta ook niet
NSU RO 80 is ook voorbij
allemaal voltooid verleden tijd
best jammer heel jammer,niet jammeren .
Manta?
๐ ook niet meer
Net de test gelezen. Eindelijk een echte motorfiets met ballen. mooier dan de ouwe, (veel) meer vermogen 125pk en nog belangrijker 125nm bij 6500 toeren. Ook nu eindelijk Glycol in de koppen om ze koel te houden en volgens de test een veel betere stuurmotor dan de ouwe. Ik vind hem mooi erg mooi zelfs zo met de inlaat boven op de cilinders in plaats van er achter. Ooit proef gereden op een RS en had daar last van met m'n benen, ook het bewegen van het blok (karakter?pff) schijnt nu niet meer aanwezig te zijn. Prijs? ach voor een BMW valt dat wel mee...............
Tja, :geek:
Paar details.
Koppeling, voorzijde blok.
Inlaat boven, uitlaat onder.
Cardan aan andere zijde, uitlaat een andere zijde.
Kleiner blok, achteras/frame verlengd voor zelfde wielbasis.
Frame uit twee delen.
Kuipruit met draaiknop verstelbaar.
Vario koffers ook met bevestigingspunten onder. Dus niet "overzetbaar" van oudere modellen.
Waterkoeling globaar 35 % (koppen).
Gewicht 236 kg.
125 pk/92 Kw
Koppel 125 Nm
Tank 20 liter.
Actieradius tussen de 300-400 km.
Verbruik 1 liter 17/18/19 km of zo.
Kosten model laatste filmpje 22.000 Meuro of zo.
Tot zover. Wil niet weten wat de GSA moet kosten. ๐
PB.