Het TT Circuit Assen opent medio april 2012 de poorten van “de TT Junior Track”. Een circuit
waarop de jeugd, in georganiseerd verband kan oefenen en trainen. Om dit zo optimaal mogelijk
te kunnen doen, wordt een circuit gerealiseerd dat dagelijks gebruikt kan worden.
Op de TT Junior Track kan door twee groepen tegelijk getraind worden, omdat het circuit in
twee gedeelten kan worden gesplitst, die onafhankelijk van elkaar kunnen worden gebruikt,
met elk een lengte van ruim 500 meter. De circuits kunnen ook worden gekoppeld, de lengte
is dan 1005 meter.
Uniek aan het concept is dat het circuit in twee richtingen gereden kan worden. In overleg met
verschillende deskundigen en betrokken organisaties, zoals de KNMV en de SOBW, zijn de
vormgeving, de ligging, de breedte van de baan, de lengtestukken en de bochten van de
TT Junior Track samengesteld. Naast een pitstraat komt er ook een asfaltplein, waar vandaan
de trainers de verrichtingen goed kunnen bekijken en coachen.
In het midden van de TT Junior Track worden ook asfaltstroken en bochten gecreëerd voor
rijopleidingen als de VRO en voor bijzondere verrichtingen voor (vracht)auto’s. Op deze wijze
is het circuit niet alleen multifunctioneel inzetbaar, maar ook exploitabel.
De TT Junior Track komt aan de buitenzijde van het TT Circuit Assen, aan de linkerzijde van
de zogenaamde “Tunnelweg”. Hierdoor kan de TT Camping gebruikt worden als Paddock.
bron: http://www.tt-assen.com/
Goed initiatief! Zo kan er nog meer getraind en geracet worden, want natuurlijk heel goed is voor de ontwikkeling.
.
Zeker, hoe meer geluid op Assen, hoe beter.
Maar alleen begrijp ik niet goed hoe ze toestemming hebben gekregen.
De geluidseisen zijn de afgelopen jaren alleen maar strenger geworden.
Zo krijgen ze die lui van Baggelhuizen weer in hun nek.
Maar veel erger kan het niet worden, ze zijn Rudy al gewend.
Zijn al doof, dan maakt het ook niks meer uit.
@GreenBird wrote:
Zeker, hoe meer geluid op Assen, hoe beter.
Maar alleen begrijp ik niet goed hoe ze toestemming hebben gekregen.
De geluidseisen zijn de afgelopen jaren alleen maar strenger geworden.
Zo krijgen ze die lui van Baggelhuizen weer in hun nek.
Maar veel erger kan het niet worden, ze zijn Rudy al gewend.
Zijn al doof, dan maakt het ook niks meer uit.
![]()
Ze moeten niet zo zeuren. Wat is nou mooier dan geluiden van racende motoren. Het is volgens hun altijd te erg. Kun je beter ergens anders wonen, het circuit bestaat al heel lang.
@GreenBird wrote:
Zeker, hoe meer geluid op Assen, hoe beter.
Maar alleen begrijp ik niet goed hoe ze toestemming hebben gekregen.
De geluidseisen zijn de afgelopen jaren alleen maar strenger geworden.
Zo krijgen ze die lui van Baggelhuizen weer in hun nek.
Maar veel erger kan het niet worden, ze zijn Rudy al gewend.
Zijn al doof, dan maakt het ook niks meer uit.
![]()
Als je de openingstekst leest en de foto bekijkt op de link van TT Circuit Assen, weet je wel waar het mini circuitje precies komt. Op zich best een leuke plek denk ik.
Ja, ruimte zat daar, en zoveel geluid zullen ze ook niet produceren.
Junioren, met een juniorgeluid.
Maar wel leuk.
Ik heb die minibikes wel eens in Stadskanaal in aktie gezien.
Later reden dezelfde mensjes in de junior-cup op Assen.