Dit is de voorlopige startlijst voor de MotoGP in 2012:
1 - Casey Stoner - Honda RC213V - Repsol Honda
4 - Andrea Dovizioso - Yamaha YZR-M1 - Monster Tech 3 Yamaha
5 - Colin Edwards - Suter / BMW - NGM Forward Racing CRT
8 - Hector Barbera - Ducati GP12 - Pramac Ducati
9 - Danilo Petrucci - FTR? / Aprilia - IODA Racing CRT
11 - Ben Spies - Yamaha YZR-M1 - Yamaha Factory Racing
13 - Ant West - FTR? / Aprilia - Speedmaster CRT
14 - Randy de Puniet - Aprilia - Mapfre Aspar CRT
17 - Karel Abraham - Ducati GP12 - Cardion AB
19 - Alvaro Bautista - Honda RC213V - San Carlo Gresini
26 - Dani Pedrosa - Honda RC213V - Repsol Honda
35 - Cal Crutchlow - Yamaha YZR-M1 - Monster Tech 3 Yamaha
41 - Aleix Espargaro - Aprilia - Mapfre Aspar CRT
46 - Valentino Rossi - Ducati GP12 - Ducati Marlboro
51 - Michele Pirro - FTR / Honda CBR - San Carlo Gresini CRT
65 - Stefan Bradl - Honda RC213V - LCR Honda
68 - Yonny Hernandez - FTR / Kawasaki - BQR CRT
69 - Nicky Hayden - Ducati GP12 - Ducati Marlboro
77 - James Ellison - -FTR? / Aprilia - Paul Bird CRT
99 - Jorge Lorenzo - Yamaha YZR-M1 - Yamaha Factory Racing
Ik denk dat het Rossi's laatste seizoen nog wel eens kunnen zijn.
Capirossi zien we zeker niet meer terug.
En Simoncelli.
R.I.P.
Marc Marquez
Thom Lüthi
Roberto Rolfo
Dominique Aegerter
Valentin Debise
Alex de Angelis
Yuki Takahashi
Nico terol
Toni Elias
Randy Krummenacher
Max Neukirchner
Esteve Rabat
Pol Espargaro
Axel Pons
Mika Kallio
Scott Redding
Claudio Corti
Takaaki Nakagami
Simone Corsi
Angel Rodriguez
Ratthapark Wilairot
Kenny Noyes
Alessandro Andreozzi
Andrea Iannone
Julian Simon
Jonas Folger
Bradley Smith
Xavier Simeon
Johann Zarco
Eric Granado
Ricky Cardus
Elena Rosell
Gino Rea
Bernd Hiemer
@GreenBird wrote:
Ik denk dat het Rossi's laatste seizoen nog wel eens kunnen zijn.
Capirossi zien we zeker niet meer terug.En Simoncelli.
R.I.P.
![]()
Waarschijnlijk Rossi`s laatse seizoen. Wordt toch een jaar met een stuk minder Italiaanse succes. Capirossi stopt, Simoncelli ( R.I.P), Rossi laatste seizoen waarschijnlijk en scoort slecht met de Ducati en Dovizioso na 10 jaar op een prive-Yamaha, en een redelijke onbekende jonge Petrucci op een CRT machine.
Ik heb gehoord dat Giacomo Agostini zijn come-back maakt in 2012? En Jim Redman?
Nee, je hebt het klokje horen luiden,
Mike Hilwood stapt weer op,
en ook Angel Nieto sr. op z'n 50cc.
@EPV52Racing wrote:
@GreenBird wrote:
Ik denk dat het Rossi's laatste seizoen nog wel eens kunnen zijn.
Capirossi zien we zeker niet meer terug.En Simoncelli.
R.I.P.
![]()
Waarschijnlijk Rossi`s laatse seizoen. Wordt toch een jaar met een stuk minder Italiaanse succes. Capirossi stopt, Simoncelli ( R.I.P), Rossi laatste seizoen waarschijnlijk en scoort slecht met de Ducati en Dovizioso na 10 jaar op een prive-Yamaha, en een redelijke onbekende jonge Petrucci op een CRT machine.Het is natuurlijk een combinatie van motor en rijder, maar ik vind dat de Repsol Honda's
een goede reputatie hebben.
Dovi deed het ook niet slecht.
De enige die de Ducati echt kan bedwingen is tot nu toe Stoner geweest.
Rossi had bij Honda moeten blijven.
![]()
@GreenBird wrote:
@EPV52Racing wrote:
@GreenBird wrote:
Ik denk dat het Rossi's laatste seizoen nog wel eens kunnen zijn.
Capirossi zien we zeker niet meer terug.En Simoncelli.
R.I.P.
![]()
Waarschijnlijk Rossi`s laatse seizoen. Wordt toch een jaar met een stuk minder Italiaanse succes. Capirossi stopt, Simoncelli ( R.I.P), Rossi laatste seizoen waarschijnlijk en scoort slecht met de Ducati en Dovizioso na 10 jaar op een prive-Yamaha, en een redelijke onbekende jonge Petrucci op een CRT machine.Het is natuurlijk een combinatie van motor en rijder, maar ik vind dat de Repsol Honda's
een goede reputatie hebben.
Dovi deed het ook niet slecht.
De enige die de Ducati echt kan bedwingen is tot nu toe Stoner geweest.
Rossi had bij Honda moeten blijven.
![]()
De fabrieks-Honda`s zijn op dit moment 1 van de beste motorfietsen. Al is Yamaha natuurlijk ook niet verkeerd met Lorenzo en Spies.De 800cc Ducati is inderdaad alleen goed geweest bij Stoner. De rest kon/kan er niet zo succesvol mee omgaan, zie maar naar Capirossi, Melandri, Rossi en Hayden.
Zelfs Karel Abraham was vorig jaar een paar de snelste Ducati rijder!Dat zegt dan wel iets.
Volgend jaar is er weer de 1000cc Ducati. Wellicht kunnen ze dan vanaf het begin de motor anders samenstellen/afstellen, zodat de Ducati weer overwinningen kan boeken.
Al is het al een tijdje geleden bekend geworden, maar ik zal nog niets op het forum over het nieuws:
Ten Kate volgend jaar in de MotoGp!!
Zoals jullie al weten wil de organisatie van de MotoGP vollere startvelden. Omdit mogelijk te maken, moeten de kosten omlaag. Vanaf 2012 mag dus gereden worden met een zogenaamde CRT-machine.
Een CRT machine is een prototype frame/rijwielgedeelte met een op productiebasis gebasseerde motorblok.
Nu gaat het Gresini Racing Team samen met Ten Kate een MotoGP CRT machine ontwikkelen. Gresini haalt het frame en rijwielgedeelte van de Brite framebouwer: FTR. Ten Kate gaat dan weer het motorblok en de elektronica op de machine bouwen.
Goed nieuws dus!
Helaas geen Suzuki in 2012. Toch jammer dat Suzuki zich terug trekt uit de MotoGP. Vorig jaar skechts 1 rijder, maar Bautista liet toch leuke dingen zien. Na Kawasaki nu dus ook Suzuki weg, dan blijven er nog maar slechts 3 fabrikanten over: Honda, Yamaha en Ducati. Beetje triest voor de beste klasse te wereld. Hopelijk kunnen we nog een leuke strijd verwachten met de CRT-machines.
Mooi filmpje van Mika Kallio tijdens zijn laatste test in 2011 voor de vor het Moto2 seizoen 2012.
Ik zei het al eerder, Ago komt terug.
En zie hier: hij onthult zijn 2012 machine, zet gelijk zijn handtekening er op( net als op mijn helm) en is gelijk klaar voor zijn zege reeks in 2012, hij gaat alles winnen, niet slecht voor iemand op deze leeftijd, om de broekies wat te laten zien.
De nieuwe Moto3 racer voor volgend seizoen. De 125cc tweetakt klint toch veel leuker.
Yamaha Moto3 racer:
Honda Moto3 racer die Alex Criville test:
Nederlandse Moto3 racer: Nico Bakker Moto3 racer:
Gaat een puinhoop worden in de nieuwe Low-Budget Moto-GP1! regels gaan nergens over en er gaan enorme snelheidsverschillen vallen. Na een paar wedstrijden komen ze daar achter en gaan ze de regels aanpassen en aanpassen en aanpassen. Let op mijn woorden: seizoen 2012 gaat helemaal niets worden!!!
Met z'n allen maar weer lekker naar de Superbike's kijken dan maar.
@vicking wrote:
Gaat een puinhoop worden in de nieuwe Low-Budget Moto-GP1! regels gaan nergens over en er gaan enorme snelheidsverschillen vallen. Na een paar wedstrijden komen ze daar achter en gaan ze de regels aanpassen en aanpassen en aanpassen. Let op mijn woorden: seizoen 2012 gaat helemaal niets worden!!!
Met z'n allen maar weer lekker naar de Superbike's kijken dan maar.
Ik zou niet weten maarom het een puinhoop wordt, en 2012 helemaal niets gaat worden??
En waarom zou er enorme snelheidsverschillen vallen? Iedereen vond in eerste instantie de Moto2 ook niets. De 250cc wat beter. Maar nu blijkt toch de meesten de Moto2 klasse beter te vinden. Er zijn veel meer coureurs, en daarnaast strijden ook veel meer coureurs voor overwinningen en podiumplaatsen. Daarnaast zijn de verschillen veel kleiner. Dus veel meer spanning en sensatie voor de toeschouwers. Dit lijkt mij dan ook het verhaal voor de Moto3. Niet alleen maar Aprilia fabrieks machines voor grote Spaanse/Italiaanse teams, maar gewoon dezelfde keuze uit blokjes en frames.
Natuurlijk is het ook niet Low Budget, Jasper Iwema moet toch 300.000 euro rond krijgen voor de Moto3.