[attachment=0:3tokxo5d]synchronisator2.jpg[/attachment:3tokxo5d]ik had het ook nog nooit gedaan, maar met een hulpmiddel was het dus voor mij een stuk eenvoudiger en ik moet zeggen, het werkt prima en dat voor 6 euro en 20 cent. inderdaad, als ze redelijk goed synchroon staan, dan is het op het gehoor ook te doen, maar bij m'n GPZ900R stonden ze verre van goed en dan is zo'n zelfgemaakte synchronisator een uitkomst en de kosten zijn minimaal.
hier een foto. beetje simpel gemaakt, maar werkt prima. eerst met koelvloeistof gedaan, maar is te licht, dus daarna met 10W40 gedaan en dat werkt beter.
en het idee is zo grandioos simpel!
Dat ik daar nooit opgekomen ben ๐
Wellicht dat een dikker vloeistof(10W40) beter werkt ivm het afvlakken van de pieken, of had je daar geen last van?
klopt. 10W40 is beter, want lichtere vloeistof is te gevoelig. zodra je het schroefje te ver verdraaid, schiet het er zo uit en dikke olie niet.
best inventief natuurlijk , maar een synchroon meter is voor weinig te koop bij elke gereedschap winkel .
neemt ieder geval minder plek in beslag in je schuur en doet ook 4 cilinder motoren
ha,ha, mooi gemaakt hoor.
heb je hem ook weer
Het gaat in dit draadje over een pracht van een Soes, zonder plastieke rommel. Ga ff ergens anders sluikreclame maken wilje?
Zeg, het moet niet gekker worden met al dat gehobby.
[attachment=0:1lwap5j6]02_syn.jpg[/attachment:1lwap5j6]
PB. ๐
Alles wat je zelf hobby-ed doe je beter!
Ja, BMW rijders "weten van geen ophouden".
PB.
je moet ook wel om zo'n hok aan de gang te houden
solly
We doen er alles voor, ๐ฎ en nog wat meer.
[attachment=0:28ov9paq]oplader.jpg[/attachment:28ov9paq]
PB.