32 jaar. mooier dan...
 
Meldingen
Alles wissen

32 jaar. mooier dan al die nieuwe

26 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
348 Bekeken
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

geen ZXR, R1, GSXR, CBR kan hier tegen op met al die lelijke fabriekstupperware. probeer daar maar eens een bougietje uit te draaien. al vind ik die ouwe R type BMW's ook best mooi, maar ik doe mijn naam nu eenmaal eer aan.

geen lelijke waterkoeling, geen overbodige oliekoeler. geen abs shit of andere nieuwerwetse onzin. gewoon een pure motorfiets, zoals het hoort. frame, motorblok, wielen, buddy, tank en stuur. dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

heerlijk, een waar genot om mee te rijden en dat voor een 32 jarige. alles werkt superlicht. m'n mooiste aanwinst tot nu toe.

[attachment=0:z5yzt0j3]uitlaten.jpg[/attachment:z5yzt0j3]

 
Geplaatst : 16 juli 2012 14:02
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Allemaal hartstikke mooi natuurlijk , maar welke fabrikant heeft nu zorg gedragen voor deze foto, want zoals u weet, weet ik niet wat voor merk en type dit is.

 
Geplaatst : 16 juli 2012 14:42
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Suzuki GSX

En nu ga ik gokken: 750cc en bouwjaar 1980?

In elk geval een pracht machientje!

 
Geplaatst : 16 juli 2012 17:19
(@oemoemenoe)
Berichten: 1073
Noble Member
 

zowiezo als ik koelribben zie bij een motor heeft die een streepje voor.... :ugeek:
hou niet van waterkoeling maar tegenwoordig zie je geen luchtgekoelde blokken meer.
alleen harley en BMW boxers nog.

 
Geplaatst : 16 juli 2012 20:08
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

Sjakie heeft het helemaal goed en ja Oe.......... luchtgekoeld heeft voor mij nog steeds te voorkeur, maar die zie je bijna niet meer. ik ging voor een Suzi GS750 uit '77, maar die was niet echt mooi en mankeerde teveel aan, maar was wel gek op de chrome velgen met spaakwielen. tot ik deze zag en die was iets duurder, maar in veel betere staat.

speciaal voor Rudy een totaal plaatje van de in geheel orginele staat, behalve dan de uitlaat en de banden. die zijn nieuw. ook het schermpje hoort er niet op, maar is een uitprobeersel van mij.

 
Geplaatst : 16 juli 2012 21:42
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

o ja, nog een filmpje. motor had 4 jaar lang stilgestaan, dus was met moeite aan de praat te krijgen en bij een beetje gasgeven, sloeg ie af. carbs had ik eraf gehaald en schoongemaakt. leek wel pindakaas in te zitten. net als de tank en kraantje. zelfs de ontluchting was verstopt, maar nu is het starten en loopt als een naaimachientje. kilometerstand is orgineel.

 
Geplaatst : 16 juli 2012 21:47
(@rudyhadee)
Berichten: 1334
Noble Member
 

Ja,ja,

Het wordt me allemaal weer een stuk duidelijker. Het is een motorfiets van Japanse makelij, had ik kunnen weten.
Beetje jammer van die uitlaatdemper, heb je 4 cilinders en dan zet men er 1 demper op, ken mensen die een 2 cilinder hebben en daar vervolgens 4 uitlaatdempers op zetten.
Zal wel een reden hebben, zoiets van : waar het hart vol van is.............................

 
Geplaatst : 17 juli 2012 07:22
(@fastlikehell)
Berichten: 16
Active Member
 

Heel mooi zo'n oude Suzuki. Jammer van de uitlaten, maar na zo een periode zullen er weinig zijn met de originele pijpen... Een van mijn eerste 'serieuze' motoren was een Suzuki T500. Tweecylinder tweetakt, volgens de fabriek 47pk en een frame dat gelast was van pisbakken ijzer, door een Japanner die lassen geleerd had van een schriftelijke cursus. Wat kon dat ding pendelen - in lange bochten leek het wel een beetje op slow dansen. Hoe is dat met deze fietsen?

 
Geplaatst : 17 juli 2012 09:03
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

je toerenteller doet het niet Question 😮

wel een mooi ding! Mr. Green

 
Geplaatst : 17 juli 2012 15:47
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

haha, ja, goed gezien. die doet het wel, maar heel traag. lijkt wel of ie lui is geworden na 32 jaar. geen idee hoe ik dat moet maken. heb de kabel losgedraaid en er al wd-40 in gespoten van onderen, maar heeft niet geholpen. misschien dat ie vanzelf weer los raakt. geen zin om de hele teller uit elkaar te gaan halen.

jaa, was dat maar waar. de originele uitlaten met dempers. 4 in 2 is mooier en 4 in 4 nog mooier, maar ik ben al blij dat er een compleet nieuwe uitlaat onder zit. kan ik weer een tijdje mee. dan nog 2 nieuwe Metzeler banden, bougies en luchtfilter, dus kan weer een tijdje rijden zonder kosten. gister olie ververst, alleen de carbs moeten alleen nog afgesteld worden en dat wil ik zelf gaan doen met het maken van een zelfgemaakte synchronisator. paar slangetjes, paar potjes en klaar.

jaja, die 2tacten van Suzuki zijn ook mooi, maar lijkt me ook meer onderhoud (zuigers) nodig te hebben en ze zijn (denk ik) ook niet zo betrouwbaar. geluidje is wel weer geweldig van zo'n 2tact.

hopelijk hebben die weermannen gelijk en krijgen we eindelijk volgende week zomer. lekker motorrijweer.

 
Geplaatst : 18 juli 2012 11:02
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

synchro-dinges zelf maken, met potjes? Welke vloeistof wilde ja dan gebruiken? Of heb jij nog een litertje kwik staan ergens?
Een waterkolom is onbruikbaar, want met een onderdruk van 0,9bar heb je al een metertje of 10 waterkolom 😮

Ik heb er wel eens een gemaakt met onderdruk meters. Werkt perfect als je eenmaal de juiste smoring in je slangetjes hebt zitten.

Die toerenteller-as zit in een pijpje gevuld met vet. Dat is om trillen en slaan van de naald te dempen. Ik denk dat dat vet een beetje taai is geworden 😕

 
Geplaatst : 18 juli 2012 12:05
(@marcog)
Berichten: 164
Estimable Member
 

Ook een mooie Suzuki, lekker old skool LoL

 
Geplaatst : 18 juli 2012 18:47
(@jplover)
Berichten: 245
Estimable Member
Topic starter
 

zo eentje wil ik gaan maken en je hoeft echt geen kwik te gebruiken. kijk maar eens op youtube hoe anderen dat hebben gedaan. deze leek mij wel eenvoudig en ja, ik wil het eerst proberen of het lukt en kost maar iets van 7 euro om het te maken. ja, is voor een 2 cylinder, maar je moet ze toch paarsgewijs afstellen, dus eerst de ene kant en dan de andere. kijken of ze aan beide kanten even hoog komen te staan en zo niet, dan kan ik het verschil tussen beide afstellen.

 
Geplaatst : 21 juli 2012 11:51
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

he, dat moet ik eens bekijken... Shock

Ik stelde ze ook altijd per twee af, met twee meters. Als je weet wat je doet gaat dat prima.

 
Geplaatst : 22 juli 2012 11:09
(@vicking)
Berichten: 882
Prominent Member
 

Heb nog nooit geen meters gebruikt, gewoon op gevoel/gehoor en (in)zicht.
Binnenkort m'n Thunderace even afstellen, wil na dat ik het zelf heb gedaan het wel eens na laten meten hoe zuiver ze dan echt staan.

Jaren geleden een ZXR laten afstellen door een hele bekende Motorzaak/tuner in het mooie Nieuw-Leusen, nou ding liep hoog in de toeren voor geen meter heb het zelf op gevoel gedaan en je raad het al....perfect.

 
Geplaatst : 22 juli 2012 12:48
Pagina 1 / 2
Deel: