Lang (1,95) en zwaa...

Meldingen
Alles wissen

Lang (1,95) en zwaar (126kg)

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
5 Bekeken
(@aresnyxx)
New Member
Topic starter

Ik wil mijn motorrijbewijs gaan halen en heb altijd de Kawasaki Ninja heel mooi gevonden sinds kleins af aan nu ben ik op zoek naar een motor maar gezien mijn postuur in lengte en iets zwaarder vraag ik me af wat een goeie motor zou zijn voor lange zwaardere mensen. Lijkt me dat veel motoren maybe voor rugklachten zouden kunnen zorgen en heb heeeeeel weinig verstand ervan.

Geplaatst : 16 mei 2025 12:23
(@roadrash)
Estimable Member Admin

Gewoon eerst je rijbewijs gaan halen. En dan naar een motorzaak gaan proefzitten en proefrijden.
Dat is dan de enige manier om erachter te komen.

Geplaatst : 16 mei 2025 16:21
(@iemand)
Honorable Member

Je hebt wel gelijk, motorrijden is zwaar. Ik moest een keer stoppen vanwege gevoelloze kont.  Gevoelloze vingers kan ook. Regelmatig zie je broeders, of zusters, die kramp hebben en het been vooruit steken. Voorop gesteld dat je goed voor jezelf zorgt, past het lichaam zich overal wel op aan en voorover leunen is niet zo vermoeiend als het lijkt.
Sommige motoren hebben vrijwel altijd stuur-verhogers, als er voldoende grondspeling is dan kan er wat gedaan worden aan de hoogte van de steps en pedalen kunnen in hoogte versteld worden. Ik heb een in drie standen verstelbaar zadel, wat nog verder aangepast kan worden.
Uiteindelijk koop je een motor die jou bevalt en waar je goed op zit. Mij zijn de treeplanken destijds goed bevallen. Je hoeft daarmee alleen te schoppen en te trappen dus geen moeilijke buigingen van de enkels en zere tenen.
Als je toch nog geen motorfiets hebt en je kan er goed mee omgaan, dan kan je eerst nog af en toe een motor huren.
Verder verwijzen we jou naar de site over ergonomie. Je voert daar verschillende van jou maten in en op een afbeelding zie je of de motor van jou interesse zou passen of passend te maken is.
https://cycle-ergo.com/  

Geplaatst : 17 mei 2025 01:47
Deel: