4 december 2011
De 20e Toy Run in Groningen!!!!
"Het geluid van een Harley op een cassettebandje". Dit was de wens van een ziek kind dat in het ziekenhuis lag. En deze allerlaatste wens moest in vervulling gaan. Zo gebeurde het dat op een dag Zuster Siep, van het UMCG voorheen AZG, een motorrijder tegen het lijf liep. Zij vroeg hem of zij het motorgeluid van zijn Harley op band mocht zetten. Na bekomen te zijn van deze nogal ongewone vraag en zich enigszins herpakt te hebben, vroeg de motorrijder naar de achtergrond van deze nogal bijzondere vraag. Toen de motorrijder dit hoorde bood hij spontaan aan met de motor naar het zieke kind te gaan, om zo het karakteristieke geluid van een Harley live te laten horen. Na dit bezoek in het ziekenhuis en gezien te hebben wat het vervullen van een kinderwens met het kind en met de motorrijder zelf deed ontstond het idee om elk jaar rond Sinterklaas de zieke kinderen te bezoeken. Daarmee was de Toyrun een feit. En om dit jaarlijks te realiseren werd de Stichting Actie Stoomboot opgericht.
Binnenkort alle informatie op de site van Actie Stoomboot. http://www.actiestoomboot.n l"> http://www.actiestoomboot.nl
ook te vinden op Hyves http://toyrun.hyves.n l"> http://toyrun.hyves.nl
Zoals gebruikelijk de laatste jaren, zal ook dit jaar in Groningen weer de Toyrun van "Actie Stoomboot" gereden worden. Niet zoals gebruikelijk op de laatste zondag in November, maar op
4 December 2011!!
(Dit is de 20e editie alweer!)
Ga je er heen Jan,en wil je een slaapplaats ?
tuurlijk willen we een slaapplaats kan die lange lummel echt niet alleen laten gaan....
aha reactie van het westelijk front.
welkom.
@henks wrote:
Ga je er heen Jan,en wil je een slaapplaats ?
hmm ja , misschien is dat wel leuk om bij jou te kamperen Henk.
moet nog wel een nacht snippere
laat het nog wel weten .
Heb zondag 4 /12 vrij geregeld ,kan dus meerijden.
Geen sneeuw bestellen a.u.b.
nee geen sneeuw , wel bier natuurlijk he whahaha
gaat Tom ook weer naar de Toyrun ?
bier oke !
Even een update:
De site is nu http://www.toyrun-groningen.nl. De start is bij de MTC Haren aan de Gideonweg 23 te Groningen. Helaas geen Grote Markt maar Vismarkt.
Voor exacte tijden: houd de website in de gaten.
En.... weer zin in Bossche Bollen.
@gerrit1406 wrote:
En.... weer zin in Bossche Bollen.
De Bossche Bollen komen er weer aan Gerrit !
Maar ik vind het wel tijd dat je Sinterklaas nou een keertje overhaalt om ook een Bossche Bol "uit het vuistje" te eten...
DΓ‘t wil ik nog steeds een keertje zien...
Kan ik trouwens weer aanhaken bij Twin Parts ?
Ik moet 's ochtends weer uit Den Bosch komen, dus ik rijd de toertocht niet mee...
Enneh... Wie kwamen er nou van het Forum ?
Mule en Ik waren verleden jaar de enigen...
Oemie ? Varo ? Rudy ?
Henks rijd sowieso weer mee, begrijp ik ?
Top !
Groetjes,
Huib.
zoals de weersvoorspellingen er nu uit zien
geen sneeuw of gladde wegen π
en aangezien ik in de weekeindes voort vrij ben π
heb ik me voorgenomen om een keer mee te rijden , als old timer ook gaat
niet voor de bosse bol
maar zoveel km in mun eentje π no thanks
Hey Shadow,
Ja, Old-timer gaat - zoals het er nu naar uitziet - 4 december wel naar Groningen voor de Toy run.
Slecht weer kan mij niet zoveel schelen, maar als het ijzelt dan houdt het ook voor mij op...
Omdat ik altijd in 1 dag op-en-neer ga, doe ik niet vanaf het begin mee.
Dan zou ik al om 11:00 uur bij de MTC Haren moeten zijn, da's mij te vroeg.
Sinterklaas gaat meestal pas vanaf motordealer Twin Parts mee, en ik zorg altijd dat ik daar op tijd ben.
Dat is zo rond 12:15u. Je kunt daar een bakkie koffie en/of erwtensoep krijgen.
En vandaar vertrekt de sliert motorrijders met Sinterklaas voorop in een zijspan, voor de rit door Groningen naar de 2 kinderziekenhuizen.
Bij Twin Parts ontmoet ik meestal ook de andere Forummers die ofwel ergens in een hotelletje overnacht hebben (zoals Oemie, Black Mule en Varo vaak doen) ofwel van thuis komen (zoals Henks en Rudy, als ze meedoen...).
Als je samen wilt rijden (gezelli !) dan moet je wel vroeg op pad hoor...
Je moet nog van Breda komen (toch?), dus da's ietsie verder nog dan Den Bosch.
En we moeten dan even kijken waar we elkaar kunnen ontmoeten...
Leuk, als ik weer in gezelschap van een Shadow op pad ga, dan neem ik wel m'n rood-zwarte sjaal mee...
In ieder geval.
Misschien handiger als je me even mailt, dan hoeven we niet steeds in het forum te posten, en kunnen we eventueel ook telefonnummers uitwisselen.
Mijn mailadres is: kaveri@planet.nl.
Groetjes,
Huib
PS, het hele programma heb ik van de toyrun site geplukt, en ziet er zo uit:
(Onder voorbehoud)
Toy Run Groningen
Goedenavond! Welkom op de website van Actie Stoomboot. Dit jaar wordt de Toyrun op zondag 4 december 2011 gehouden.
Start om
11:00 verzamelen en oude herinneringen ophalenbij de MTC Haren (Gideonweg 23, Groningen) Volg deze link voor de lokatie (alle tijden bij benadering)
11:30 vertrek korte toerrit vanaf MTC Haren naar Twin Parts
12:15 aankomst bij Twin Parts
13:00 aankomst op Vismarkt
13:45 aankomst bij de Beatrix Kinderkliniek van het UMCG
14:30 vertrek naar het Martiniziekenhuis
15:00 Aankomst Martiniziekenhuis
16:00 Einde Toy Run 2011
net maatje varo gesproken ; π
hij gaat niet mee , zijn zoon viert zijn verjaardag de 4e dec . π
wel goed te horen dat alles goed gaat met hem π