Wie heeft er zin om mee te gaan circuitrijden in Lelystad. Ik ga zelf op 01-04-2012 en 29-04-2012.
Wie gaat ermee?
- JV1 (Jan)
-
-
[attachment=0:3n31741a]Folder circuitrijden 2.JPG[/attachment:3n31741a]
Lelystad is geen echt circuit.
Geen grindbakken.
Ik heb veel op dit terrein gereden maar echt de limiet opzoeken zou ik daar niet doen.
Lelystad is inderdaad geen wedstrijdcircuit zoals Assen (MotoGP etc) maar ik ben in Lelystad ook al paar keer geweest en het bevalt mij eigenlijk erg goed. Zoals jouw foto ook laat zien, kun je je heerlijk uitleven. Niet iedereen wil namelijk de 'limit' opzoeken. Ook wil niet iedereen zo hard mogelijk racen voor de beste rondetijden op een supersporter. Lelystad is erg geschikt voor beginnende circuitrijders en mensen die verder willen werken aan hun rijvaardigheid. En last but not least......Circuit Lelystad is vele malen goedkoper dan rijden op Assen of Zandvoort.
Daar zit hem juist het probleem.
beginnende circuitrijders die weten nog niet waar hun limiet ligt.
Een foutje is zo gemaakt en dan verdwijn je in het gras dat ervoor zorgt dat je helemaal niet afremt.
Op het circuit Lelystad staat het vol met struiken ed die heel erg veel schade kunnen toebrengen.
Neem nou alleen al het rechte stuk. Daar haal je gemakkelijk snelheden boven de 240 km/h.
Aan het einde ligt een paar meter gras en dan kom je uit op een off-road baantje
Het circuit is gemaakt voor rijvaardigheidstrainingen en oefeningen van de politie.
Je zou net zoals de KNMV ronden moeten rijden met een marshal voorop die het tempo aan geeft.
Vrij rijden is niet verstandig in Lelystad.
Voor 50 euro lig je dan wel goedkoop in het ziekenhuis.
Op de website staat, dat je rijdt achter een instructeur aan die de snelheid bepaald. Dus dat zit wel goed. Tussen de sessies door worden er oefeningen gedaan. Het is inderdaad geen wedstrijdcircuit. En inderdaad is mij ook opgevallen, dat er na het rechte stuk geen uitloop is. Foutje van de circuitontwerper denk ik. Ook bij politietrainingen kan iemand z'n rem het begeven aan t'eind lange stuk......tja dan kun je niks anders doen dan genieten van het uitzicht tijdens de vlucht π
Met een BMW kun je niet meer vliegen, dat was vroeger, heel vroeger nog wel mogelijk, tegenwoordig moet je dat niet meer doen dus.
Als iedereen een BMW gaat rijden komt het allemaal wel goed
Heb m'n Yamaha nog niet op orde, anders leek het mij wel wat.
Ik ga wel in de gaten houden wanneer het nog meer kan.
De prijzen zijn in ieder geval beter dan op Assen of Zandvoort.
Maatje van mij heeft een jaar of 10 geleden zijn Blade plat gereden op Lelystad, hij had niets, maar lag lang uit in de struiken.....
Ik heb even geΓ―nformeerd, maar het aantal beschikbare circuitdagen is als volgt:
Zondag 1 april 2012 aanvang 16:00
Zondag 29 april 2012 aanvang 16:00
Zondag 6 mei 2012 aanvang 16:00
Zondag 20 mei 2012 aanvang 16:00
Zondag 17 juni 2012 aanvang 16:00
Berberis Stenophylla zeker, prikt wel.
Klinkt meer als een rijvaardigheidstraining dan een circuitdag.
Onder circuitdag versta ik vrij rijden en een scherpe tijd neerzetten en natuurlijk andere rijders op een veilige manier eruit remmen, cq inhalen
Gezien je wensen (vrij rijden, inhalen etc.) zul je je waarschijnlijk moeten aanmelden bij groep 3 de profs. Ben jij zo'n ervaren coureur dan die op de circuits domineert? π
denk dat je Wil niet kent , hij is de snelste bouwvakker van Nederland op een Kawa.
als er BMW,s meedoen is ie uiteraard niet meer de snelste π
@JV1 wrote:
Gezien je wensen (vrij rijden, inhalen etc.) zul je je waarschijnlijk moeten aanmelden bij groep 3 de profs. Ben jij zo'n ervaren coureur dan die op de circuits domineert?
![]()
Tja, das moeilijk om dat van jezelf te zeggen natuurlijk.
Ben inmiddels niet de jongste meer maar kan nog wel een aardig stukje sturen.
Heb 10 jaar voor de KNMV de VRO cursus gegeven in Lelystad waaronder ook de VRO-3.
Ken het circuit als mijn broekzak.
Ik reed twee jaar geleden nog een circuitdagje op het heilige circuit van assen en weet je wie ik daar inhaalde??
Wheohahahahahaa