De KLV blijft voorlopig de enige "echte" Kawazuki All-road
Ik heb vorige week de Versys 1000 mogen bewonderen.
En mijn Kawa hart vertelde mij dat het geen motorfiets voor mij was.
Ik miste nogal wat dingen om de Versys 1000 een echte All-road te mogen noemen.
- De uitlaat hangt veel te laag. 🙁 Ik weet zeker dat ik die binnen enkele bochten over het asfalt rij.
- Een viercylinder 🙁 Ik wil een tweecylinder onder mijn All-Road. Iets wat leeft en bonkt en schudt
- Geen valbeugels met verstralers
- Geen handkappen
- Geen carterplaat
- Geen all-road stepjes
De Versys 1000 kwam op mij over als een toermotor met wat All-Road trekjes.
Blijf lekker op mijn KLV 1000 ploffen en sparen voor de GSA 😎
tja , een Versys 😕
gauw doorlopen naar de BMW afdeling Wil.....
Misschien dat de Triumph Tiger Explorer nog verrast met zijn 3 cilinders.
Danny 😉
Neeeeh, geen engelse ellende 😮
Die nieuwe versys valt inderdaad vies tegen. Dat is gewoon een toerfiets op hoge poten!
Al lijkt het daar helaas erg heen te gaan de laatste tijd met allroads 🙁 Bij veel fietsen zie je toch een 17" voorwiel en een beperkte veerweg.
Gelukkig heb ik voorlopig mijn strom die het prima doet en geen vervanging behoeft!
@MacReal wrote:
Die nieuwe versys valt inderdaad vies tegen. Dat is gewoon een toerfiets op hoge poten!
Al lijkt het daar helaas erg heen te gaan de laatste tijd met allroads 🙁 Bij veel fietsen zie je toch een 17" voorwiel en een beperkte veerweg.
Gelukkig heb ik voorlopig mijn strom die het prima doet en geen vervanging behoeft!
mee eens , waarom kiezen fabrikanten voor straatbanden onder een allroad 😮 😕
lekekr laten staan zulke fietsen , snap niet dat de bladen ze meenemen in allroadtesten.
de basis voor mij als koper/rijder van allroads is toch wel 19'' voorwiel en 17"' achterwiel met de gangbare
bandenmaten in het allroadsegment.
of denken ze bij Kawa dat wij op asfaltbanden door de blub gaan
Triumph met de Tiger 1050 al net zo dom , al hebebn ze dat rechtgezet met hun 800.
over de Multi van Duc maar helemaal niet hebben , die staat op circuitbanden met 150 paarden in het vooronder
Italianen denken zeker dat is makkelijk als ze op het circuit uit de bocht vliegen kunnen we FF door de grindbak de baan weer bereiken
Italiaanse way of allroad gaat niet verder dan hun sportaspiratie,s van hun supersports die stilvallen als het regent door kortsluiting.
hum een bmw , dat zou ik alleen doen als het model me aanspreek.
en praktich,s zou zijn voor mij, een 1 pitter 650 of de f 650 dat lijkt me nog wel wat.
de 3 cinlinder xt van tri-lijkt me ook gaaf.
maar ja de ouwe ezel is nog lang niet af , en het geld is niet lang genoeg
eigenlijk ben ik nog steeds erg happy met mijn versys
jee wat duurt het nog lang...
@black mule wrote:
hum een bmw , dat zou ik alleen doen als het model me aanspreek.
en praktich,s zou zijn voor mij, een 1 pitter 650 of de f 650 dat lijkt me nog wel wat.
de 3 cinlinder xt van tri-lijkt me ook gaaf.
maar ja de ouwe ezel is nog lang niet af , en het geld is niet lang genoeg
eigenlijk ben ik nog steeds erg happy met mijn versys![]()
Jaja, de Yamaha Tenere, ideale brommert zeg ik
Groot voorwiel, grote tank, redelijke vering origineel en niet al te duur.
En als ie blauw is dan is ie ook nog es verdomd snel![]()
@black mule wrote:
hum een bmw , dat zou ik alleen doen als het model me aanspreek.
en praktich,s zou zijn voor mij, een 1 pitter 650 of de f 650 dat lijkt me nog wel wat.
de 3 cinlinder xt van tri-lijkt me ook gaaf.
maar ja de ouwe ezel is nog lang niet af , en het geld is niet lang genoeg
eigenlijk ben ik nog steeds erg happy met mijn versys![]()
De F650 en F800 zijn wel wat aan de hoge kant Tom.
Moet je dan wel even 15cm verlagen![]()
of blokje onder mijn boots..
en ik kan natuurlijk gaan groeien , fuck de verkeerde kant op
Hallo Henk / Roadrash,
Kan ik me nog inschrijven? Heb een 1982 Yamaha XT500 met noppenbanden. Volgens mij voldoet de motor aan de richtlijnen die je hebt gegeven. Ik rij regelmatig op onverharde wegen, maar ik ben geen enduro-rijder.
Erwin
Tuurlijk mag je meedoen.
Je staat erbij.
Roadrash: bedankt - het staat in mijn agenda!
Dames en heren,
nu de grote dag langzaam in zicht begint te komen dringt er zich de volgende vraag op;
waar precies is het verzamel/ vertrekpunt de 21e? Ik zal er wel overheen gelezen hebben maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden.
Lijkt me toch handig om te weten