Speciaal voor de classic cross liefhebbers:
We hebben de crossbaan van MC NOP (Rutten) afgehuurd op zaterdag 7 mei van 09:30 tot 13:00 uur.
Altijd al eens een keer met je klassieke offroad motor op een (niet te zwaar) motorcross circuit willen rijden ?
Dan is dit je kans.
De kosten: een tientje.
Het crossen met je klassieker op het circuit van Rutten ( http://www.mcnop.nl ) is heel erg goed te doen.
Het is een technische baan. Harde kleigrond.
Leuke bochten en bulten (waar je ook zonder te springen overheen kunt rijden). Voor iedereen dus goed te doen.
Voor diegene die wat basis technieken wil leren (hoe sta je op de motor, hoe neem je een bocht, hoe neem je een bult), houden Ganne en RoadRash zich beschikbaar.
Niet iedereen zal tegelijk die drie en een half uur aan het rijden zijn of in de kantine zitten.
Dus met z'n allen een beetje meewerken met de gele vlaggen.
Wil je meedoen, geef je dan op via deze post en vermeld op welke motor (merk, type bouwjaar) je mee doet.
Even aanmelden via dit draadje, of middels een pb aan moi.
Je tientje gewoon meenemen op de dag zelf en inleveren bij RoadRash, dan krijg je een badge waarmee je het circuit op mag.
LET OP: Je komt het circuit alleen maar op met de badge aan je motor bevestigd!
Dit evenement werd in beginsel georganiseerd voor rijders met een Honda XL (via het XL-forum: http://www.honda-xl.nl ).
Maar omdat er slechts een beperkt aantal XL's heeft ingeschreven, zijn er plaatsen over voor andere klassiekers of forumleden met een dikke allroad die dit ook eens willen proberen.
DUS: het aantal plaatsen is beperkt.
Informatie:
1. Milieumat is verplicht. Maar daar zorgen wij wel voor, als je hem zelf niet hebt.
2. Uitlaat moet voldoen aan de wettelijke normen. Op het circuit geldt: Max 94dba
3. Licentie: We rijden op een afgehuurd circuit met een besloten gezelschap met gekentekende motors en deelnemers met een rijbewijs. Dus er is geen KNMV licentie nodig.
Wat wel van belang is: zorg dat je een offroad clausule van de verzekering bij je motor hebt. Heb je dat niet, dan is het verstandig om ter plaatse een daglicensie van de KNMV te kopen. Dan weet je zeker dat je goed verzekerd bent.
4. Verantwoording. Je rijdt geheel voor eigen verantwoording en volgt de adviezen van de baanbeheerder op.