Meldingen
Alles wissen

bieemwoe

49 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
420 Bekeken
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

och, die testen zijn dikwijls niet zo objectief. Enkele jaren geleden werd in elk blad de K1300 van BMW en de VFR1200f tegen elkaar getest. Het was maar net van welk merk de redacteur het meeste gek was en die kwam dan als beste uit de test. Motor moet je zelf proberen vind ik.
Maar het staat buiten kijf dat het weggedrag van de GS, zeker in de korte bochten, excellent is. Al is zo'n vergelijking zoals ik em tekende ook moeilijk objectief te noemen. Wij kenden elkaar niet, ik ging voluit, de GS had in de bochten misschien wel over( ik had geen tijd om in de spiegels te kijken...)alleen met een bak pk's meer kon ik hem de baas.
Als we allemaal met plezier op onze brommer rijden is het goed. De één zweert bij een BMW, ik heb graag een Jap en het is wel leuk om er een keer over van gedachten te wisselen (zolang het winter is dan toch!)

 
Geplaatst : 29 januari 2015 09:53
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Ik zweer nergens bij,en bekijk per model of het me aanstaat. Anders is je keuze wel snel heel erg beperkt

Alsof alleen BMW goed rijdende motoren maakt...alhoewel... Roll

 
Geplaatst : 30 januari 2015 15:38
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Haha, dat laatste weet ik niet, nog nooit met een Duitser gereden. Maar wel altijd Kawa gehad, tot er de laatste jaren niet veel bijzonders meer kwam(als die all-roads niet je 'ding' zijn en je de ZZR1400 niet meer dan een enorme pk-beul vind en de ZX10 toch wel erg Spartaans is).
Totdat de Honda dealer(!) mij uitnodigde eens met de VFR te komen rijden.
"ik zal dat Honda-kippehok eens afbranden" zei ik nog als Kawasaki gek toen ik em startte. Tja, toen volgde er zo'n liefde-op-de-eerste-kilometer moment...

en ze reden nog lang en gelukkig! Mr. Green Mr. Green

 
Geplaatst : 30 januari 2015 20:26
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

Mooi is dat,als je zo klikt met een motor. Ik heb nu inmiddels 120000 km gereden met 1 motor en zo,n ding wordt bijna een gezinslid Mr. Green

En daarmee verdwijnt voor mij de noodzaak om telkens een nieuwer model te kopen,ook al zaten er alleen maar andere stickertjes op ofzo... Shock

En hoe meer kilometers je maakt, hoe meer je er aan gaat hechten....iets wat me met een auto nog nooit gebeurd is....

 
Geplaatst : 31 januari 2015 11:50
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

Dat heb ik ook hoor ik heb met pijn in mijn hart mijn K75rt weggedaan Evil , Maar na 4 grote storingen in het jaar was hij voor mij gewoon onbetrouwbaar geworden. Cry
En als je met bevende handjes naar je motor loopt omdat hij misschien wel niet start of onderweg uitvalt dan houd het voor mij op (2 linkerhanden ook nog) 😕
Ik begin nu wel te wennen aan de R1100R maar ik mis wel de vele opbergvakjes de betere bagagemogelijkheden en de langere actieradius van de K75rt Mr. Green
Danny 😉 LoL

 
Geplaatst : 1 februari 2015 17:15
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

120.000... dan neem je al haar onhebbelijkheden voor lief. Ik hoef ook niet het nieuwste te hebben, 20 jaar geleden eens nieuw gereden, en nu ook weer een keer.
Die actieradius van m'n ouwe mis ik ook altijd nog Danny. Ondertussen weet ik de benzinepompen te staan tot in Noord-Frankrijk, die reed ik vroeger achteloos voorbij.
Maar daar heb ik ook wat op gevonden.. 10 liter extra aan boord(zijkoffer in dit geval) en tijdens een plas/peukenpauze even tankdop open en met de electrische pomp wat sap overpompen. Oja, niet roken in de buurt a.u.b. Mr. Green

 
Geplaatst : 1 februari 2015 17:51
(@greenbird)
Berichten: 1469
Noble Member
 

Een hele infuus-instalatie.
Maar wel handig, bij mij begint na zo'n 200 km.
het benzinelampje te knipperen, dan zit er nog
zo'n 4 van de 18 liter in de tank.
Goed voor plm. 60 km.
Mr. Green

 
Geplaatst : 2 februari 2015 16:22
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Bij normaal rijden, dus rond de 130km/h over de snelweg naar de Ardennen(±175km) en dan ongeveer een 250km lekker spelen daar, dan weer terug over de snelweg dan haal ik gemiddeld zo'n 1:17- 1:18. Dus 300km op een tank lukt wel, maar als je de pech hebt van een eind file rijden dan ga je dik onder de 1:17 en dan dus niet Twisted
Dus als ik alleen op pad ga dan heb ik een koffer voor mijn proviand en koffie en één koffer met proviand voor de VFR. Met die 10 liter kom je toch net weer een kleine 100km verder, scheelt weer een tankstop!

 
Geplaatst : 2 februari 2015 17:22
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

Dat is zeker een fraaie oplossing 😮 maar dat zou voor mij niet werken voor een kleine tour hoeft het niet 😐
En bij vakantietripjes heb ik te veel spul dat in de koffers mee moet. Mr. Green
Ik haal nu als ik 140 rij op de A7 ongeveer 250 km op een tank in de stad veel minder Evil
Maar hij is ook wat rijker afgesteld als normaal om een BMW (mijn type) kwaaltje tegen te gaan Roll
Danny 😉 LoL

 
Geplaatst : 2 februari 2015 17:53
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

kleine tour is voor mij 600-800km op één dag, 's avonds weer thuis. Dus dan is het wel makkelijk, meer dagen op vakantie, nee dan heb je de koffers wel voor andere dingen nodig. En als we met een paar man op stap gaan wil ik die koffers er ook niet aan, in de file is het een ramp, en bij snel bochtenwerk kan ik elke kilo missen!
De 2012 VFR zou ook een andere mapping hebben dan de eerdere types om het dipje bij 3000rpm eruit te halen, verder zou hij ook zuiniger LoL zijn.
Wat is er dan mis met de standaard afstelling van je R dat ie nu expres wat rijker staat Danny?

 
Geplaatst : 2 februari 2015 19:00
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

De vorige eigenaar noemde het tokkelen en op BMW forums noemen ze het anders een afkorting die ik al vergeten ben het begint met een K.... :geek:
Het heeft er mee te maken dat als je gas geeft de motor schokkerig gaat inhouden. :ugeek:
Danny 😉 LoL

 
Geplaatst : 2 februari 2015 19:21
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

ok, doet die van mij wel eens een beetje als ie koud is en je rijd in z'n 1 door de straat 😕 Maar warm niet.

en met rijkere afstelling doet de BMW dat niet? Opgelost Mr. Green

 
Geplaatst : 2 februari 2015 20:33
(@bieemwoe)
Berichten: 217
Estimable Member
Topic starter
 

KFR

Konstant Fahr Ruckeln :geek:

De beemers staan vaak beroerd zuinig afgesteld af fabriek om aan emissie eisen te voldoen met die dikke luchtgekoelde boxers.

Zodra je wat gaat tweeken aan in-/ uitlaat traject verdwijnt het KFR meestal snel

Ik heb overigens ook nog een GSA, daamee kan in 1 ruk een kleine 600 km gereden worden....ideaal

En dus heb ik alleen maar een topkoffer mee op ritjes waarbij we gaan raggen Grin

 
Geplaatst : 4 februari 2015 19:57
(@kawasjakie)
Berichten: 2119
Noble Member
 

Topkoffer heb ik wegbezuinigd... Grin
Misschien eens een tweedehansje op de kop tikken, maar daar vragen ze nu nogal veel geld voor.

KFR...! Ze hebben er zelfs een term voor in Duitsland LoL

 
Geplaatst : 4 februari 2015 21:55
(@bijzonder-mooie-wielen)
Berichten: 752
Prominent Member
 

KFR die afkorting was het idd Grin
Zo is mooi droog hier en morgen zou het ook mooi en droog weer zijn en ik ben morgen vrij Mr. Green
Dus ik hoop morgen weer ff wat km te maken om de accu vol te houden LoL
Ook ff langs het tuinhuis om de vogels te voeren Mr. Green
Danny 😉 LoL

 
Geplaatst : 5 februari 2015 16:26
Pagina 2 / 4
Deel: