Met bieemwoe auto,s heb ik helemaal niks,maar de BMW motoren rijden wel erg lekker.
Rij met een Boxercup rond, en doe soms een circuitdagje
Kwam hier terecht door te googelen op motorforum
Alhoewel het hier wel erg stil lijkt,toch maar eens kijken of er wat leven in de brouwerij kan komen
Welkom!
Er rijden hier wel meer BMW's rond 😀
Zal wel met leeftijd van doen hebben vrees ik :ugeek: ben nochtans geen vieftug
haha, ja dat moet wel iets met leeftijd te maken hebben, al wordt er ook gezegd dat het verstand met de jaren komt...
Ik ga meer voor hoe ouder hoe gekker
Mooiste is toch om op een BMW van 10 jaar oud anderen voor je uit te jagen
haha, prachtig!
Zo heb ik vorige zomer in de Ardennen zo'n nieuwe GS achter me weten te houden. Normaal laat ik dat soort mannen rijden, ze kennen de pad beter dan ik(local heros) maar deze keer kon ik met alles aan de grond, (én een dikke 50pk méér) die @$%#$% BMW achter me houden
Leverde me een dikke duim op beneden op de parking, en heb me meteen voorgenomen nooit meer zo dom te doen
Als je ,t gezond en wel na kan vertellen is het allemaal de moeite waard geweest 😎
ja, tuurlijk wel. Maar op een onbekend stukje haarspeldbocht-afdaling...
Wel leuk om de lefboutjes op het asfalt te duwen 😎
Die heb ik er al in een eerder stadium afgehaald
Helaas ook weer net nadat de boel in Mandeveen in de grindbak lag
De enige echte Nr 37 lacht hier om natuurlijk 😎
eraf? Man, ik vind het al heel wat als ik de grond raak mét die boutjes. En dat met 270kg.. vind ik wel genoeg op de openbare weg!
Doe ik je niet na...op de obw dan 😛
@KawaSjakie wrote:
eraf? Man, ik vind het al heel wat als ik de grond raak mét die boutjes. En dat met 270kg.. vind ik wel genoeg op de openbare weg!
![]()
Is die 270 kg met,of zonder motor??
![]()
Mijn VFR weegt rijklaar een lieve 270 kg. Dat is een heel gewicht, al rijdt hij als een echte Honda, heel vertrouwt en geen listige nukken zoals een Kawa wel eens wil hebben. Maar in haarspelden een GS eruit rijden vergt nogal wat gooi- en smijt werk om die 270kg even op het andere oor te leggen. Enorm voordeel is het koppel van de Honda V4 dat een (zegt men) een koppelkanon als de GS1200 gewoon laat verbleken.
Als je wat van motorprestaties afweet en een beetje kan rekenen dan weet je dat (de Honda met) een koppel van >100Nm vanaf 3000rpm tot ruim 9000rpm véél meer presteert dan (de BMW) 135Nm bij 3500rpm om vervolgens bij 5000rpm helemaal niks meer te doen.
In de praktijk betekend dat eigenlijk niet anders dan dat ik in één versnelling, pak als voorbeeld de tweede, van ongeveer 30km/h tot zo'n 120km/h kan blijven rijden met over de hele linie genoeg aan trekkracht.
De wegligging van die GS is wel subliem, want op bochtsnelheid kon ik niet veel winnen.
Een GS staat qua stuurgedrag toch boven de dikke VFR als ik testen er zo her en der op nalees? qua koppel zal zo,n dikke V4 het wel beter doen, geloof ik graag